Er komen steeds meer gasten - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Er komen steeds meer gasten - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Er komen steeds meer gasten

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

01 Februari 2016 | India, Benares

Maandag 1 februari 2016
Vanmorgen werd ik niet al te fit wakker, ik had pijn in mijn rug en in mijn lies dus nog maar even blijven liggen. Om 10 uur had ik afgesproken bij Open Hand met DK en Mayanka die morgen weer vertrekt omdat ze stage moet lopen voor haar studie petrochemie. Ik begreep van haar dat ze bij Shell gaat werken. Dit is wel een dame met brains hoor en eeg modern. Ze kwamen niet opdagen dus ik ging alvast richting open hand. Ik dacht dat ze naar mij kwamen maar ze waren rechtstreeks naar open hand gegaan dus daar zaten ze al op mij te wachten. We bestellen alvast, ik houd me maar bij mijn vaste bestelling muesli met yoghurt en honing, DK neemt friet, en Mayanka heeft nog nooit een pannenkoek gehad dus die waagt zich aan een bananenpannenkoek en ze vond hem erg lekker. Ik geef Mayanka als afscheid een armbandje. Ik vraag Cornelia nog even om bij ons te komen om te kijken of Dhiraj niet een geschikt iemand is voor de baan van manager. Ze heeft een kort gesprek met hem hierover en vraagt hem zijn CV te sturen. Ze geeft aan dat het een zware baan is, 6 dagen per week, 12 uur per dag dat is best heftig ook omdat hij nog door wil studeren. Ze geeft aan ook nog een baan te hebben in de sales en dat is 5 dagen per week van 9 tot 5 dus ze stelt hem voor daar voor te solliciteren omdat het wat minder zwaar is. Verder is de managersfunctie echt iets voor een zwaargewicht dus ik denk dat ze hem er iets te licht voor vind. Na Open Hand gaan we naar Banti die heeft gelukkig klanten dus we neuzen even wat rond in zijn winkel. Daarna kletsen we nog even met elkaar en dan moeten Dhiraj en Mayanka weg omdat ze morgen weer per trein terug gaat naar haar stage adres. Ik ga vervolgens met Banti naar Megha voor de lunch. Morgen ga ik dat anders aanpakken want het ontbijt en de lunch zo snel achter elkaar is niet lekker. Ik neem natuurlijk volgens hun weer niet genoeg eten maar voor mij is het meer dan genoeg. Ik voel me al niet zo fit vandaag mijn rug en lies voelen nog steeds niet goed. Ik blijf na het eten nog even bij Megha en we kletsen nog even bij. Ik had haar van die geurstokjes en een brander met scence chips meegenomen omdat ze de vorige keer aangaf dat ze dat zo lekker vond. Nou nu kan ze even vooruit met 4 flesjes geuren en wel 30 chips. Rond 15 uur ga ik naar mijn huis want ik ben erg moe dus ik ga even een dutje doen. Gelukkig zijn mijn beide Indiase buurmannen er niet zodat ik ongestoord direct op bed kan gaan liggen. Het is leuk met hun te kletsen maar nu heb ik er even geen behoefte aan. Ik val al gauw in slaap en zo tegen 20 uur wordt ik wakker van een hoop gekakel voor mijn deur. Het zijn mijn buurmannen en een vreemde stem, klinkt buitenlands?, ik hoor iets over muziek sturen, dus zo te horen een nieuwe gast en inderdaad daarna hoor ik gerommel in de kamer naast mij. Mijn badkamer heeft ook een deur naar die kamer maar gelukkig zit die dicht vanaf mijn zijde..... Ik lees even wat en even later als het rustig is ga ik even een cappuccino maken en neem ik als diner wat droge crackers. Die smaken prima. Ik werk mijn dagboek en Facebook even bij en probeer Romy nog even op Skype te bereiken maar ze meld dat ze huiswerk aan het maken is en Bart er niet is dus ik vraag haar om later te Skypen. Ik Skype daarna gelijk maar even met mem. Dan ga ik proberen om daarna weer te slapen wat waarschijnlijk na mijn lange dutje vanmiddag maar wonder boven wonder lukt het gewoon en val ik redelijk snel in slaap, welterusten tot morgen.

  • 02 Februari 2016 - 15:31

    Marrit:

    Beterschap met je rug en je lies Petra! Even rustig aan maar....

  • 02 Februari 2016 - 20:31

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Wat een gezellige verhalen met een leuke groepsfoto.

    Hopelijk sta je morgengezond weer op.

    groetjes, Femmi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 205677

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: