Slap dagje - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Slap dagje - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Slap dagje

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

10 Februari 2016 | India, Benares

Woensdag 10 februari 2016

Vandaag maar weer eens richting Lanka om te ontbijten bij Flavours Cafe. Onderweg komt me een vriendelijke oude riksja rijder vragen of ik geen riksja wil dus om de man de man een paar e not te laten verdienen vandaag neem ik een riksja.
Ik pin eerst even geld dat ik morgen nodig ben voor het aankopen van spullen voor de naveem school. En ik pin ook nog maar wat voor mezelf want af en toe gaat het best snel met de roepies. Dan loop ik naar Flavours maar daar zijn ze nog druk aan het schoonmaken en ze zijspan om 10.00 uur open. Ik mag even wachten in het deel wat al schoon is. Tegen 10 uur komt Dhiraj en kunnen we een plekje op de bank zoeken. Ik neem eerst een thee omdat ik een beetje onrustig gevoel in mijn maag heb. Ondertussen neem ik met Dhiraj zijn plan door voor de opzet van een soort Fairmail. We zijn hier beide al mee bezig maar moeten zien dat we het een beetje structuur kunnen geven. Ik bestel maar een paar geroosterde boterhammen om toch iets in de maag te hebben. Die vallen er lekker in. Na Flavours gaan we richting het ziekenhuis Heritage Hospital waar ik in januari 2014 had gelegen met een trombose. Dokter Panday is er niet meer die werkt in een ander ziekenhuis maar de beide mensen van de administratie die mij zo goed opgevangen hebben zijn er nog wel. De man denkt dat ik weer wat hebt en wil me meteen naar de Emergency sturen maar dan leg ik hem uit dat ik gelukkig alleen op bezoek kom. Latika de dame heet me met een dikke knuffel welkom en we kletsen honderduit. We krijgen natuurlijk thee en ze willen beide weten hoe het met me is. Dan moet ik mee naar de directie van het ziekenhuis, deze oud Colonel uit het Indiase leger kwam ook regelmatig bij mij aan het bed. Ook is de algemeen directeur aanwezig, dus ik hoog gezelschap. De Colonel vraagt hoe het met me gaat en ik laat ze de brief van het UMCG lezen en blijkbaar weet de directeur waar het om gaat. Hij knikt in ieder geval instemmend als ik het over mijn ziekte heb. Ik krijg een pakje multi vitamine en na uitwisseling van viste kaartjes en email adressen ga ik weer naar beneden. Ik geef mevrouw Latika nog een molentje dat had ik haar de vorige keer beloofd en we linkje nog even op Facebook. Dan nemen we afscheid en gaan we richting Nagwa. Bij dhiraj zijn huis neem ik een riksja naar Assi. Ik stop bij de winkel van Banti maar daar is een tros Koreanen losgelaten, een ware invasie en ze trekken alles uit de rekken zie ik wel. Ik ga even buiten in het zonnetje zitten wachten maar na 20 minuten zijn ze er nog. Ik geef Banti een seintje dat ik wel een keer weer terug kom. Thuis ben ik even gaan liggen, ik ben niet echt 100% beetje last van de darmen dus maar even rustig aan vandaag. Ik heb heerlijk geslapen en wordt rond half 7 wakker. Helaas is het internet weer instabiel dus ik wacht nog even en probeer met mem te Skypen maar we hebben een slechte vertraagde verbinding. Ik werk daarna mijn dagboek nog even bij en als ik op mijn wc zit, die grenst aan de kamer van mijn buurman, hoor ik dat hij zijn Sitar lerares verteld dat hij per morgen een ander onderkomen heeft. Dus ik stuur een berichtje naar Manni want die zocht nog wat voor langere tijd voor iemand. Dat de Canadees weggaat vind ik niet zo erg het eerst en laatste wat ik op een dag hoor is zijn gepingel op de Sitar. Hij is net begonnen dus kent nog niks en hij maar zeggen dat het hier onrustig wonen is, nou als hij weggaat zal het rustig worden hahaha.
Dan lekker op tijd slapen morgen een drukke dag naar de Naveen school, welterusten

  • 12 Februari 2016 - 03:42

    Gertrud:

    Succes met inkopen Petra en
    Hopelijk gaat het goed met je maag.

    Liefs,
    Gertrud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 203726

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: