Heerlijk een dagje thuis in mijn huis - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Heerlijk een dagje thuis in mijn huis - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Heerlijk een dagje thuis in mijn huis

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

13 November 2017 | India, Benares

Vandaag besluit ik om maar eens een dagje niet weg te gaan. Ik geef mijn hielspoor een dagje rust en mezelf natuurlijk ook.
Op mijn gemak 's morgens uit bed gekomen, ontbijt gemaakt: thee met een heerlijke fruit salade en crackers met kaas.
Daarna de administratie gedaan: uitgaven op een rijtje gezet.
Sponsor bedragen op en rijtje gezet.
Ondertussen de aardappels en de uien geschild en een Duitse aardappelsalade gemaakt. Deze zet ik heerlijk weg in de koelkast zodat deze elke dag een beetje beter smaakt. De vorig heeft ruim 1,5 week in de koelkast gestaan. Lunch gemaakt: tonijnsalade met Mayo, kaas en tomaat en leverpastei met heerlijke mosterd. En dan een heerlijk soepje erbij, meer dan genoeg.
De email ondertussen wat opgeschoond, mijn dagboek iets bijgewerkt. Ik loop nog steeds dramatisch achter. Zo tegen de avond heb ik de groente gesneden voor de macaronischotel. Ik had uien, tomaten, groene paprika en een zakje met ketchup. Eerst wilde ik nog tonijn erdoor doen maar die gebruik ik liever op mijn broodjes. De pasta gekookt en de boel met elkaar gemengd, kaas erop gelegd, die helaas niet smolt. En ik heb heerlijk gegeten. Ik had nog best veel over wat zo wie zo weer op te warmen is maar wat koud ook nog wel lekker is. Dus dat gaat de koelkast in. Rond 17.00 uur ga ik aan het werk tot 23.00 uur, redelijk wat telefoontjes en afspraken dat gaat lekker.
Ondertussen is het al flink laat maar ik wil nog kijken naar een vlucht van Varanasi naar Delhi op 4/12. Maria Christina, een Spaanse die ik goed ken, gaat ook op die dag dus ik heb met haar contact over welke vlucht ze neemt. De 19.20 uur met Air India dus ik ga die ook boeken. Zij vliegt ook de volgende dag door naar Madrid rond 15.00 uur en ik ook dus dan kunnen we mooi de taxi's hotels etc met elkaar delen. Het is nu in Delhi nog een drama met de luchtvervuiling maar ik hoop dat we daar dan geen last meer van hebben. Het kan zo zijn dat de vluchten uitvallen maar dan hebben we gelukkig nog de ochtend om te gaan. Dus maar flink duimen dat het ons meezit. Ik moet eerst voor de VISA kaart nog een app uploaden dat duurt nogal even. Ik moet tot 2 x toe de vlucht opnieuw boeken. Maar dan is het tocht gelukt. Ik vlieg op 4/12 met Air India van Varanasi naar Delhi. Direct ook maar een hotel geboekt op aanraden van Shivani van Aum café ga ik kijken bij een ander hotel. Hari Piorki is goed maar best wel duur. Ik kijk eerst op de kaart waar Cottages Yes Please ligt maar die ligt vlakbij mijn oude hotel en het scheelt gewoon 1000 rs op 1 nacht dat is dik 13 euro. Ik boek via Bookings.com direct het hotel. Kan het kosteloos annuleren tot 29/11 dus dat is mooi. Geen aanbetaling niks. Ondertussen is het al heel erg laat.... En ga ik echt slapen.