Een ayurvedische massage en een verjaardag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een ayurvedische massage en een verjaardag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een ayurvedische massage en een verjaardag

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

08 Maart 2018 | India, Benares


Vandaag heb ik bij mijn Ayurvedische kliniek een heerlijke olie ontspanningsmassage besteld. Gelukkig hoef ik er pas om 11.30 uur te zijn dus ik kan het relaxed aan doen deze morgen. Zo rond 11 uur loop ik richting Assi waarbij ik nog even ga pinnen voor Chances 4 Children omdat gisteren de automaat niet beschikbaar was. Gelukkig spuugt hij nu weer roepies uit zodat ik weer mensen blij kan maken. Dokter Tripahi is er ook en we kletsen nog even bij op het vervolg van de oogmetingen op de school. Ik vertel hem dat we de ouders om toestemming moeten vragen voor de oogarts en de brillen en dat ik volgden week naar de school ga om de zaken af te ronden. Het waren drukke weken op school met Annual Function, Holi en vakantie dus volgende week is er weer rust op de zaken op te pakken. Dan geef ik me over aan een heerlijke massage. Het was alweer lang geleden dat is de laatste keer een massage had. Ik bestel gelijk voor volgende week donderdag de volgende. Zolang ik hier ben is het beter betaalbaar dan in Nederland. Hier kost het ongeveer 11 euro voor een uur. In Nederland betaal ik minstens 65 euro voor een uurtje. Na de massage wandel ik naar Open Hand waar ik eindelijk Christiaan, de eigenaar, in levende lijve ontmoet. Ik herkende hem niet eens want hij had geen baardgroei meer......
Hij komt bij me zitten omdat het eindelijk tijd wordt om live met elkaar te kletsen ipv via Facebook. We liepen elkaar al jaren mis in Delhi en Benares.
Ik vertel over waar ik allemaal mee bezig ben en vraag hem of hij geïnteresseerd is in tasjes van Divya Jyoti ... Ik laat hem de foto's zien en zeg dat ik zo even naar hun toeloop om ze te halen dan kan hij ze zien. Yvonne kocht hier een hele leuke ketting voor weinig dus ik ga de mand met kettingen ook even door en scoor er nog 11 voor de winkel, mooie glazen kralen met een hanger. Dan ga ik richting DJ waar iedereen na de lunch ligt te pitten, op een paar na dan wel te verstaan. Ik klets even met Sheila en Ute. En neem van alle zakken die ze maken een voorbeeld mee voor Open hand café. Ik ga terug naar Open Hand en koop ook nog wat kettingen die Yvonne er al had gezien. Ze zijn mooi en niet duur dus goed verkoopbaar denk ik. Met Christiaan drink ik een marsala chai en ik klets nog even over de projecten die ik ondersteun. Ook geef ik hem aan dat we als vaste klanten iets missen nl onze verse cheesecake. Ze verkopen nu alleen de gebakken versie en die vinden we niet lekker. Hij roept direct de bakker erbij en zegt tegen hem deze vrouw heeft een klacht: .... Er wordt direct geregeld dat de verse variant weer in de het schap komt. Daar zullen veel mensen blij mee zijn. Ik loop terug naar huis en onderweg koop ik nog een heel klein flesje olijfolie, erg duur hier, want ik ga straks een heerlijke salade maken. Ik heb allerlei verse dingen zoals tomaten, komkommer, groene paprika, rettich en salade mix uit Nederland en tonijn dus die salade is heerlijk. Ik had op de heenweg naar Assi al een stokbroodje gekocht voordat ik weer te laat ben. Eerst Skype ik nog even met Mem, leuk om haar weer even te zien en te spreken. We kletsen even bij en er is weer veel te vertellen.
Ik werk nog een paar uurtjes, tot ongeveer 8 uur en dan ga ik op weg naar Assi. Tom,een Ierse vriend, en ik zijn samen uitgenodigd op de verjaardag van een Amerikaanse vriendin. Ik neem Hollandse bloembollen en zaden voor bloemetjes en groente mee. Ze is landschapsarchitect dus past goed bij haar. Ik ga eerst naar Tom en samen lopen we naar haar huis. We horen de klanken van de Indiase muziek al naar buiten komen. Samuel de man van Sabrena is violist en studeert hier Indiase muziek. Ook zijn er nog een aantal andere muzikanten uitgenodigd. Samen jammen ze de Raga's op diverse instrumenten fluiten in diverse maten, sitar etc
Het klinkt prachtig. Tom is niet heel fit, Buik problemen, dus we blijven niet al te lang. Ik loop alleen terug naar huis, Tom maakt zich daarover zorgen maar er is niks aan de hand ik loop altijd alleen terug en heb nog nooit last van iemand gehad. Ook deze keer gaat het natuurlijk prima. Thuisgekomen werk ik de laatste zaken van mijn werk nog even af en dan kijk ik nog even een filmpje. En dan slapen.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 203169

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: