Weer thuis - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

02 December 2016 | India, Benares


Zo rond 2 uur 's nachts kunnen we dan inchecken en gaan we door de diverse controles. Daar zijn winkeltjes en kunnen we weer heerlijk zitten. Op de borden staat al dat we waarschijnlijk later zullen vliegen daar zijn we niet blij mee want we hebben maar 2 uur om over te stappen en dat zijn we zeker wel nodig gezien de grootte van het vliegveld. Langzamerhand wordt het duidelijk dat we pas om 5 uur zullen vliegen dus een uur later grrr. Maar ja we zien wel hoe het komt er zal dan ook wel weer een oplossing voor komen.
We stappen dus inderdaad net voor 5 uur in het vliegtuig. Het is een drukke vlucht met heel veel Indiase mannen die in Abu Dhabi werken. Het duurt nog een hele tijd voor we de lucht in gaan dus de vertraging loopt op. Het is een combinatie vlucht we hebben geboekt voor Ehihad Airways maar deze vlucht is met Jet Airways. En Jet staat wel bekend om de vertragingen. Onderweg krijgen we een ontbijtje geserveerd. Verder probeer ik nog wat te rusten en ik dommel af en toe even weg. Als we aankomen hebben we nog een klein uur om de aansluiting te halen. We moeten eerst een heel eind over het vliegveld met een bus..... dan hebben we natuurlijk de controles van bagage en onszelf. Gelukkig ging dit redelijk vlot zodat we met spoed naar gate 35 kunnen rennen. En pfff we halen het op tijd terwijl het best een eindje lopen is. De vlucht zit redelijk vol en helaas heeft de stewardess die ons boarding cards heeft gegeven haar belofte niet gehouden dat we gangpad stoelen zouden hebben we zitten in de middenrij. Nou ja dat gaat ook wel weer lukken. Onderweg nog een heerlijke maaltijd gehad, kip, hoe lang is het geleden dat ik vlees at..... en in de ochtend nog een heerlijk vers broodje met een verse kipfilet erop. Echt smullen. De vlucht gaat voorspoedig onderweg slaap ik af en toe, kijk een filmpje en voor je het weet ben je er al. We landen precies om 14.00 uur buiten is het herfstig nat weer en koud. Voor de douane staan heel veel mensen en ze hebben maar 4 balies open maar ja we moeten toch wachten op de bagage. Die is er redelijk snel, dus ook met de korte overstap nog gelukt, en dan neem ik afscheid van Gerda die gehaald wordt door een kennis. Ik ga richting Hema voor een heerlijk broodje halve rookworst. Even mijn vlees aanvullen en voor onderweg bij la place nog een broodje met verse roomkaas. Dan ga ik richting de STA balie waar mijn taxi komt. Ik krijg 2 cadeautjes van hun als trouwe klant een koffertje met pepermuntjes en een koffer riem wat lief. Het duurt niet lang voor de chauffeur komt, dezelfde als op de heenreis dus dat is wel leuk. Hij kletst de hele weg dus ik hoef weinig te zeggen en kan genieten van alles om me heen. Geen files onderweg en dat op vrijdag middag dus ik ben snel in Dedemsvaart, zo rond 17.15 uur. Mijn buurman komt me welkom thuis heten. Ik bel gauw mijn moeder en stuur wat berichtjes naar India dat ik er ben en dan ga ik lekker op de bank, ff uitrusten. Zo weer thuis !!!!

  • 05 December 2016 - 10:56

    Marrit:

    Welkom thuis Petra! Lekker nagenieten! En uitkijken naar de volgende keer :)

  • 05 December 2016 - 12:15

    Ina:

    Bedankt voor je reisverslag. Altijd weer leuk om te horen wat je allemaal doet en beleeft in je geliefde India.

  • 05 December 2016 - 17:11

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Fijn dat je reis goed is verlopen, nu weer acclimatiseren en je verheugen op de volgende reis,

    groetjes, Femmi.

  • 05 December 2016 - 17:11

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Fijn dat je reis goed is verlopen, nu weer acclimatiseren en je verheugen op de volgende reis,

    groetjes, Femmi.

  • 16 Januari 2017 - 14:11

    Gelt Glas:

    Petra, indrukwekkend zo'n (vlieg)-reis, sterkte er mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1149
Totaal aantal bezoekers 204155

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: