Bezoek aan Dr. Singh voor Anousha - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Bezoek aan Dr. Singh voor Anousha - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Dr. Singh voor Anousha

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

29 November 2016 | India, Benares

Vanmorgen thuis muesli gegeten. Niet al te laat opgestaan. Kaushal komt voor Gerda ze gaan naar de Walleby School maar aangezien die niet meer actief onderdeel uitmaken van School 4 Kids heb ik besloten niet mee te gaan. Ik loop op mijn gemak richting Assi. Bij Sparsa boek ik mijn laatste massage voor vanmiddag. Dan ga ik naar open hand en geniet van een super latte macchiato. Mijn Italiaanse vriend Matteo komt bij me zitten. Hij is niet echt iemand die ik elke dag zou willen treffen maar zo even gaat het prima. Rond 10.00 uur heb ik een afspraak met Sandeep, een jongen die grafisch designer is. Ik op even naar het balkon om te kijken of hij misschien buiten staat te wachten en inderdaad daar staat hij. Ik wenk hem naar boven. Hij heeft een vriend meegenomen die zijn partner is mbt de werkzaamheden. Ik bestel een koffie voor hun en we kletsen even over wat mijn plannen zijn. Ik leg ze uit hoe ik het logo zie van mijn nieuwe NGO en geef ze een verklaring van hoe ik eraan kom. Ze zijn wel positief over mijn idee en kleurstelling. Ik vraag ze wat ze rekenen voor het ontwerp van het logo en wat ze me kunnen leveren. Ook geef ik ze aan dat ik net logo op zo hoog mogelijke kwaliteit beschikbaar wil hebben en dat het geschikt moet zijn om ook op mijn website te gebruiken. Ik geef ze aan nu geen geld te hebben zoals iedereen anders en dat ik donderdag vertrek naar huis maar we kunnen wel verder en zij gaan aan het ontwerpen en dan zien we wel wanneer ik verder kan. We nemen afscheid en beloven contact te ouden vis Whats app en Facebook. Ideaal zo dat maakt de wereld een klein stukje kleiner. Ik werk mijn dagboek even bij door de internet storing is dat er een beetje bij gebleven de laatste dagen. Ik plaats direct alle dagen maar dan is het maar weg. Ondertussen komen er twee mannen die ik al eerder trof hier bij mij aanschuiven. De ene man is zwaar in conclaaf met iemand van de bijbelgroep uit Zuid Afrika en de ander richt zich tot mij. We raken in gesprek en ik vond het eerder al een interessante man, met hele mooie ogen. Hij is een Iraniër die hier massa communicatie studeert aan de BHU. Ik vertel hem over mijn bezoek aan Iran. Hij is verbaasd dat ik er geweest ben. We hebben een erg leuk gesprek en hij linkt me op Facebook. En dan komt Tom bij me om te lunchen wat een overgang van een intrigerende Iraniër naar een echte Ier, maar ook dat heeft wel wat, haha. Tom en ik hebben samen een bijzondere humor dus we genieten an elkaars grappen en grollen ook al ben ik daar op z'n Engels niet zo goed in. Maar we verstaan elkaar prima. We hebben het nog even over zijn leven hier, al 5 jaar hier en vooral betrokken geweest bij de problematiek van de prostitutie via een NGO,erg heftige verhalen . Maar nu weet hij eigenlijk niet of hij langer blijft. Of terug gaat naar Ierland of ergens anders naartoe. Hij is oorspronkelijk engineer en heeft daar in veel landen voor gewerkt oa bij de hoogovens in Nederland. Hij heeft een prachtig huis in Ierland, Dublin maar op een of andere manier heeft het een smet voor hem en wil hij het zsm verkopen. De markt is echter slecht maar er kleven teveel slechte herinneringen aan dit uit, oude relatie etc. Het geeft hem een rust. Ik adviseer hem om het huis toch te verkopen want het vreet zoveel energie van hem, elke keer heeft hij het er weer over dus als het verkocht is dan geeft hem dat weer rust om verder te kijken. Hij gaat het ook doen geeft jij aan. Hij besteld cheesecake die heeft Chandu op mijn verzoek gisteren gebakken maar hij heeft hem per ongeluk in de diepvries gezet ipv in de koeling dus hij is keihard geen vork in te krijgen. Ik krijg hem van Tom mee naar huis dus dat is ons toetje voor vanavond. De Iraniër neemt afscheid van me en geeft aan dat hij me in februari wel weer ziet. Hij is hier nog wel even en ik kom terug.
Tom gaat ook naar huis en ik boek snel even mijn taxi voor de rit terug naar huis vrijdag as. Dan neem ik nog even wat voor de lunch een bordje met patat, nuggets kip en wat salade. Ik ga proberen te betalen met mijn creditcard en wonder boven wonder lukt dat en kan ik alle openstaande nota's bestalen pfff. Dan wandel ik naar Diva Dyjoti en tref ik midden in alle spullen Ute aan op de grond. Ze is de spullen qua prijzen aan het vergelijken want in de loop van de tijd hebben dezelfde spullen verschillende prijzen gekregen. Zaterdag hebben ze een manifestatie in Tree Ashram en dan willen ze er ook met een stand staan voor de verkoop. Ik koop wat tasjes, hoesjes en schrijfboekjes zodat ik ze zo kan steunen. Een mooi bedrag van 1200 rs voor hun. Ik verkoop de spullen wel weer op mijn kraam in Dedemsvaart. Kaushal heeft me ondertussen gebeld voor Anil en ik bel Anil die wil eerder naar de dokter voor zijn zusje. Ik ga naar Sparsa en zet mijn massage ok naar morgen 17.00 uur. Ik loop terug naar huis en al snel komt Anil. Hij weet ongeveer waar de dokter zit maar we lopen toch de verkeerde kant op. Na wat gevraag aan deze en gene gaan we goed en pakken we toch een riksja. We laten ons naar de tempel brengen en zien vanaf daar wel verder. Als we uitstappen blijken we voor het gebouw te staan. We lopen naar boven en daar vinden we het nieuwe kantoor van Dr. Singh en zijn vrouw. We worden hartelijk welkom geheten. We halen wat herinneringen op en dan vertelt dr. Singh me over de stand van zaken mbt het implantaat van Anousha. We moeten in december richting Mumbai. Op zondag vertrekken want op dinsdag middag worden de gratis implantaten behandelt. Normaal zouden ze nog 100.000 rs moeten betalen voor de behandeling die eigenlijk 900.000 kost. Maar dr Singh heeft zijn beste gedaan om een gratis implantaat voor haar te krijgen de bottleneck is alleen nog de leeftijd. Normaal doen ze dit alleen voor kinderen tot 3 jaar. Daarom is het belangrijk om de moeite nemen en naar Mumbai te gaan en uit te leggen waarom Anousha recht zou hebben op een gratis implantaat en daarmee ook te proberen om de leeftijd uit te leggen. Zij kan er niks aan doen dat ze op latere leeftijd door medicijnen doof is geworden. Dr. Singh biedt aan om met Anil en zijn zusje mee te gaan. Er moet nog wel zelf geld betaalt worden voor een MRI test, CT Scan en een Beat test. Dat zal rond 15.000 zijn dus ik dring er bij Anil op aan dat hij zsm de moeite moet doen om dit geld bij elkaar te krijgen. Want zonder deze tests kunnen we niet verder. Volgens Anil kan hij dat via via regelen. Ik heb morgen nog een gesprek met een organisatie uit Nederland en wil hun vragen of ze als back up het geld eventueel beschikbaar hebben voor haar. Maar ik wil dat Anil zelf moeite doet om iets te betalen, jet moet niet zomaar allemaal door anderen geregeld worden. We nemen afscheid van de dokter en zijn lieve vrouw en wandelen weer terug. Plotseling zie ik een Archies, een mooie kaartenwinkel, en ik ga daar nog even mijn slag in kaarten slaan. Anil moet naar bijles. Dus die gaat te voet verder en ik pak een riksja terug naar huis. Gerda en ik eten thuis nog de restjes die we nog hebben. Helaas is ons internet instabiel en valt veel uit dus ik ga alvast mijn afscheidskaarten voor de kinderen schrijven. Dan gaatjes bel en staat Anil met twee vrienden voor de deur. Die willen me beide graag ontmoeten. Het zijn 2 jongens die beide medicijnen willen studeren maar omdat ze van een hogere kaste zijn is het moeilijk om een plekje te bemachtigen. Als ik op mijn horloge kijk is het ondertussen al 23.25 en ik mag toch hopen dat het hek nog niet dichtzit..... gelukkig niet dus ze kunnen
veilig richting huis. Ik rommel nog een beetje rond en ga dan slapen, helaas geen Skype internet is nu volledig weg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 202220

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: