Afscheid van de Belgen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Afscheid van de Belgen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Afscheid van de Belgen

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 November 2017 | India, Benares

De wekker gaat helaas om 4.45 alweer, opfrissen tanden poetsen en weer richting Assi.
We gaan weer bootje varen met Dhiraj en familie en vrienden. We zouden met 9 zijn maar het blijken er 13 te zijn maar volgens mijn bootmannetje geen probleem. Toch mijn camera maar weer meegenomen je weet maar nooit. De Indiërs willen altijd graag naar de overkant van de Ganges dus al gauw wordt de tocht naar de overkant ingezet. Daar pootje baden ze en maken heel veel foto's van elkaar. Natuurlijk varen we verder richting Burning Ghat en ook weer teug naar Mail Ghat en Assi. Het was weer een heerlijk tochtje en toch wel weer mooie foto's gemaakt. Ik denk dat ik maar eens een fotoboek over leven rondom de Ganges ga maken want ik heb er ondertussen duizenden foto's van.
Na het boottochtje gaan de kids weer naar huis, ze gaan een dagje naar de watervallen, ik ga naar Aum voor ontbijt. Ik neem voor de verandering eens een pannenkoek met lemon en als dranken een lemon quenca.
Ik zit alleen aan een tafeltje in de zon en val bijna in slaap dus ik ga ook direct naar huis en duik daar even mijn bedje in.
Om 1 uur ga ik me lekker douchen en rond 13.34 uur komt Abinav een Indiase vriend van me die meegaat naar de community lunch in Tree Ashram. Het is een gezellige lunch met weer nieuwe mensen. Na de lunch ga ik naar huis want ik heb vanavond afgesproken met de Belgen om te gaan eten als afscheid. Ik zou er vandaag naartoe om te zwemmen in hun hotel maar ik heb even rust voor mezelf genomen door lekker te gaan slapen.
Ik had om 18 uur een OLA besteld maar die kwam natuurlijk te laat. De chauffeur belde maar sprak geen woord Engels.
Ik vertel hem dat ik naar de grote weg loop dan moet hij me wel zien. Na verloop van tijd komt hij inderdaad. We kunnen gaan. Hun hotel ligt in Cantonment dat is nog wel een ritje maar voor 200 rs ongeveer 3 euro kun er redelijk goedkoop komen.
Het is druk onderweg want het is trouw seizoen en waar zij zitten zijn alle grote hotels waar de bruiloften plaats vinden dus we hebben behoorlijke vertraging maat we komen er wel.
We lopen met de Belgen het hotel uit en ze hebben hun vaste restaurantje gevonden daar gaan we nu ook maar eten. De kip schijnt goed te zijn dus ik ga voor kip zoet zuur met garlic naan.
Het is inderdaad heerlijk. Ik bestel een Lassi om te drinken.
Helga en Guido betalen mijn eten als dank voor mijn dagje uit voor hun, erg lief.
Terug in hun hotel regel ik een taxi terug. Die komt redelijk vlot en we lopen hem alvast tegemoet. Op de app zie je de taxi rijden erg handig dan weet je waar hij is.
We nemen afscheid en ik ga terug met de taxi. Ik heb een leuke chauffeur die Engels spreekt, moslim is. Hij vertelt honderd uit en nodigt me uit bij hem thuis. Nou fat gaan we nu maar niet doen.
Thuis aangekomen geef ik hem een fooi en op de app een goede beoordeling. Hij geeft mij als klant ook een goede beoordeling.
Thuis gekomen duik ik mijn bedje in tijd om te slapen.