Op weg naar India - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Op weg naar India - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Op weg naar India

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

01 Juli 2010 | India, New Delhi

Dinsdag gelukkig toch nog vertrokken omdat mijn slijmbeursontsteking met de medicatie aardig beter was en ik redelijk pijnvrij was. Ik heb 's morgens op kantoor eerst nog even de laatste zaakjes afgehandeld zodat ik zeer relaxed (ongewoon voor mijn doen) op vakantie kon gaan. Mijn auro heb ik in Hoofddorp geparkeerd na een voorspoedige snelle reis zonder files en vanuit Hoofddorp hebben ze me met een busje naar Schiphol gebracht waar ik dus ruim op tijd aankwam. Er stond een gigantische rij voor de balie van Emirates airlines dus maar gauw ook in de rij plaarsgenomen. Ik kwam daar Caroline (een medereizigster) al tegen die door haar dochter en man werd weggebeacht. Na het inchecken met ons allen bij de Starbucks nog even een heerlijke grote koffie genomen want dat zal voorlopig wel de laatste zijn omdat koffie niet in de Ayurvedische leefwijze pas net zoals vlees,alcohol vis,eieren etc etc dus de maaltijden in het vliegtuig zullen echt wel de laattste uitspattingen zijn voor de laatste 10 dagen. We vliegen eerst naar Dubai, de vlucht zit erg vol, ik zit naast een oma met 2 kleinkinderen die naar Hong Kong gaat.De vlucht is lekker rustig op wat turbulentie af en toe na en ik kan heerlijk mijn eigen tv beheren omdat iedereen in de stoel voor zich zijn eigen monitor heeft, hoef je gelukkig niet verplicht te kijken. Er is een gigantisch aanbod van films (wel 200 denk ik zo) en ik ga heerlijk even kijken naar de film 7 thing i want to do before i am 30, wel een luchtige film. Het eten smaakt heerlijk aan boord en ik vergrijp me nog even aan 2 flesjes rode wijn. Net alsof ze dat weten want dit is het eerste flesje rode wijn in een vliegtruig die ik ooit heb gedronken die op temperatuur was meestal zijn ze ijskoud, zonde, Verder was het een St.Emmillion ook niet verkeerd dus blijkbaar weten ze dat ik de komende dag af moet zien en was me dit gegund.

In Dubai moeten we een paar uurtjes wachten en dat is daar geen straf met alle winkels op de luchthaven. Ik bel snel nog even naar mijn moeder het is nog net niet te laat want we hebben natuurlijk al tijdsverschil. Daarna zink ik ergens op een stoel neer en ga op mijn laptop nog even de info lezen van de ayurveda het is alweer een paar jaar geleden dat ik er echt mee bezig ben geweest dus tijd om even bij te lezen.

De vlucht van Dubai naar Trivenderum (Zuid India) gaat ook voorspoedig de club waar we mee gaan zit redelijk dicht bij elkaar in de buurt. In het vliegtuig zitten niet meer dan 15 blanco mensen (waaronder wij 8) dat is ook niet zo vreemd omdat reizigers naar India meestal via andere luchthavens vliegen.

Als we aankomen op het vliegveld wordt ik flink ondervraagd door een douanebeambte, hij wil precies weten wat ik ga doen, wat ik in Nederland doe voor werk etc etc, blijkbaar roepen al die visa in mijn paspoort (wo 3 van India) vragen op bij dit soort mensen maar gelukkig hij geeft me toestemming om het land binnen te gaan.
We worden opgewacht door een aantal mensen van het resort die ons met hele mooie witte gepoetste auto's naar het resort bregen. Ik heb weer net als anders het gevoel dat ik thuis kom als ik hier uit het vliegtuig stap.

Met 3 grote auto's gaan we op weg naar het resort, de rit duurt zo ongeveer 45 minuten,

Over onze aankomst vertel ik in de volgende mail.

groetjes uit India

Petra

• 01 Juli 2010 - 12:29

Sabine:

Heey Petra!

Alles goed daar in het verre India!
    Hoe is het met je schouder? HIer bezwijken we zowat van de hitte! Morgen plaatselijk 37 graden!!!
    Op kantoor loopt alles op rolletjes dus daar hoef je je niet druk om te maken! Ik ga maar weer eens verder met mijn werk! Nog een fijne en vooral mooie vakantie in India. We spreken elkaar snel! Groetjes Sabine

• 01 Juli 2010 - 13:19

Rene Heijnen :

Je ziet het. Alles onder controle. Geniet van je vakantie. Groeten vanuit een zeer warm Dedemsvaart.

• 01 Juli 2010 - 16:53

Angelique:

Het lijkt wel Sex in the ciry deel 2, met al die auto's.

Have fun.

• 01 Juli 2010 - 16:54