Update vanuit Varanasi - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Update vanuit Varanasi - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Update vanuit Varanasi

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 April 2012 | India, Vāranāsi

Beste allemaal,

Nadat ik 2 dagen en 2 nachten echt flink ziek ben geweest ben ik weer op de been en zal mijn dagboek even bijwerken.
We waren gebleven bij 3 april dus vanaf daar zal ik jullie bijpraten. Voor de eerste echte dag in Varanasi gingen na het ontbijt wat natuurlijk weer erg lang duurde op pad. We liepen langs de ghats. Er wordt veel belang gehecht aan het baden in de Ganges. Om tot aan de oevers van de rivier te raken, zijn er wijde trappen aangelegd die tot aan de rivier reiken. Deze worden ghats genoemd. De ghats hebben meer functies dan enkel de Hindoes in staat te stellen de Ganges te bereiken. Ze hebben namelijk ook een rituele functie. Op de zogenaamde ‘burning ghats’ worden overledenen gecremeerd. Men ziet het in het hindoeïstische geloof als een goed teken om te sterven in Varanasi. De ghats zijn daarom de meest heilige plaats van Varanasi. Elke ghat, en er zijn er tientallen, heeft zijn eigen bestemming dus overal is weer wat anders te zien. Na een aantal ghats werd de temperatuur ons echter wel iets te heet, zo rond 38 graden is het zeker, en besluiten we om een stekje te vinden om ons vocht even aan te vullen. We komen uit bij een Bakery waar ik al op een eerdere reis was geweest een heerlijk plekje om te zitten.Ik houd het bij water met limoen en mint thee. Je moet hier erg oppassen dat je voldoende vocht naar binnen krijgt want het vliegt via zweten uit je lichaam. Ik probeer zo wie zo naast alle andere drankjes minimaal 3 liter water naar binnen te werken per dag.
Dan gaan we weer richting guesthouse omdat we om half 2 op het kantoor van Faimail worden verwacht om nog eea voor te bereiden. De kinderen zullen om 3 uur komen. Onderweg eten we nog een chowmein in een tentje waar Peter ook regelmatig eet.We nemen alle dingen mee die we in Nederland hebben gekocht voor de fotoshoots en ook de cadeautjes. Op kantoor is ook de manager aanwezig en hij is dolblij met alles wat we mee hebben genomen. Zo tegen 3 uur komen de kinderen een voor een binnen. We doen een voorstelrondje maar ze lijken heel veel op elkaar en sommigene hebben ook nog dezelfde naam dus dat zal nog wel een probleem geven. Peter meld nog even dat ik Faimail een laptop cadeau heb gegeven en dat levert van de tieners een applaus op. De nieuwe kaarten die op de markt komen worden aan de tieners gepresenteerd en ze zijn er erg blij mee als er eentje van hun zelf bij zit. In Duitsland worden er hele andere kaarten uitgebracht dan in Nederland omdat de vraag daar anders is. Ook is er een Yoga kalender uitgebracht waaraan een paar tieners hun foto hebben geleverd. Ze krijgen allemaal van de kalender een exemplaar mee en van hun eigen kaarten ook. In de pauze deel ik de op Schiphol gekochte stroopwafels uit, die vallen wel goed in de smaak. Na de pauze lopen we met de tieners door de wijk waar ze wonen en bezoeken we een school van eentje van hun. Terug op kantoor legt Peter aan de tieners uit wat we de komende dagen gaan doen en het project MyOwnCamera. De tieners kunnen uit hun verdiende geld in termijnen hun eigen camera kopen ipv deze in bruikleen te hebben van Fairmail maar ze komen hiervoor alleen in aanmerking als ze de komede dagen laten zien dat ze dat waard zijn door de oefeningen en het examen op zaterdag. We zijn best moe en willen graag terug naar het guesthouse waar ik nog even een soepje en onionpakkora, een soort van gefrituurde uien.
Claudia voelt zich niet goed en eet niet mee.
De hele nacht zit ik ook op het toilet en ik loop helemaal leeg waardoor ik me 's morgens vreselijk gammel voel. Ik besluit dan ook maar in bed te blijven, jammer van onze vrije dag, maar gezondheid boven alles. Over de volgende nacht en dag kan ik dan ook kort zijn nog steeds ziek, overgeven diarree etc etc dus 2 hele dagen en nachten in bed doorgebracht. Peter heeft me klei gegeven om te drinken. Dat heb ik in Nedeland ook thuis staan maar nooit aan gedacht om mee te nemen. Thuis gebruik ik het vaak als ik me brand aan iets, superspul.
Gelukkig vanmorgen was ik weer fitter dan de afgelopen dagen en de ober heeft me verwend met een goed ontbijt van droog brood met bananen en een drankje met 26 kruiden die zouden helpen, we zullen het zien.

Groeten uit Varanasi

Petra

  • 06 April 2012 - 07:10

    Angelique:

    Nou, geen prettig begin dus. Nu hopen dat het beter gaat! thnx voor de kaart die je tussendoor nog hebt kunnen verzenenden! Hahaha.
    Beetje rustig aan doen en hopen op een goed vervolg.

  • 06 April 2012 - 07:18

    Yvonne Rutgers:

    Hoi Petra, fijn dat het weer wat beter met je gaat, ziek zijn in zo'n warm land is niet prettig. Klei drinken heb ik nog nooit van gehoord, ben benieuwd wat het doet. Gelukkig ben je opgeknapt en ik hoop dat Claudia zich ook beter voelt. Veel succes met de kinderen in Varanasi en geniet ze. Liefs Yvonne

  • 06 April 2012 - 08:09

    Corien:

    Ha die Peet,

    Vervelend dat je je niet goed voelt, maar goed te lezen dat er mensen zijn die goed voor je zorgen.

  • 06 April 2012 - 08:31

    Ina:

    Och lieve Petra dit is geen leuk begin.
    Je hebt grote schoonmaak gehouden!
    Hoofd leeg,maag leeg,darmen leeg. Nieuwe start. En nu maar genieten! Succes

  • 06 April 2012 - 11:21

    Jannie:

    Komt dus goed uit dat je een kamer voor je "eigen" hebt. Heb je ook geen last van elkaar. En nu gezond blijven en geieten.

  • 07 April 2012 - 10:36

    Jolanda:

    Hoi Petra,

    Ik voel (bijna) lijfelijk met je mee, ziek zijn op je reis valt niet mee. Drink je nog steeds cola? Men zegt dat dat de darmen zuivert. Maar dat hoeft nu natuurlijk niet meer echt! Gauw beter worden hoor en geniet van je bijzondere reis. Gaaf van die laptop,
    groetjes

  • 07 April 2012 - 14:37

    Gertrud:

    Hoi Peet,

    Das vast de bagger die je nog even kwijt moest. Gaat vanaf nu vast veel beter. Goeie reis verder met zijn allen.

    Liefs

  • 07 April 2012 - 18:19

    Anita:

    Heee lieve Petra,
    van Albert(?!) hoor ik net dat je ontzettend ziek bent geweest...blijkbaar heeft je reisverslag van 6 april mij niet bereikt. Dus hup zelf op zoek en wat lees ik. Inderdaad je bent ziek geweest. Ik hoop voor je dat het weer wat gaat. Niet eten en vooral veel water drinken en gewoon niet te veel(willen) doen. Alleen heel veel genieten van je prachtige vakantie. Nog altijd 2 weken te gaan...dikke zoen,
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 203216

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: