Pfff gelukkig weer beter... - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Pfff gelukkig weer beter... - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Pfff gelukkig weer beter...

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

08 April 2012 | India, Vāranāsi

Lieve Allemaal
Aangezien ik niet persoonlijk iedereen zijn of haar reacties kan beantwoorden doe ik het maar even zo. iedereen bedankt voor de lieve berichtjes die ik op mijn twee daagde ziekbed van jullie heb gekregen via dit dagboek,facebook, twitter of mail Thanx.
Gelukkig ben ik er weer bij na twee heftige dagen en nachten van ziekte dan wel te verstaan hahaha, gelukkig kan ik er nu grapjes over maken. Vanmorgen stond ik op en ja na vele zakjes ORS, niet te pruimen Grrr, klei oplossen in water en drinken, onbestemde gerechten van de kok van mijn guesthouse en alle lieve aandacht van jullie kon ik weer rustig beginnen vandaag. Natuurlijk loop ik nog niet alle trappen in rap tempo maar het begin is er nu aansterken. Bij het ontbijt kreeg ik gewoon toast met banaan voorgezet zonder te vragen wat ik wilde eten en NEE geen commentaar ETEN, dus dat heb ik maar gedaan. Zijn kruidemengel van 26 kruiden heb ik maar besteld als geste van dank en hij heeft weer wat zakgeld. ik schijn er van alles mee te kunnen doen, massage, thee etc.
Ik schrijf even rustig mijn dagboek bij, twitter, Facebook en mail kunnen hier heerlijk op mijn gemak worden bijgehouden, relax. Harriette is nog steeds ziek dus daar ga ik even langs om te kijken of ze nog wat nodig is. Zo tegen held 3 gaan we naar het kantoor van Fairmail voor lesdag 2, voor mij dus 1. Annemieke heeft een powerpoint presentatie gemaakt van de kaarten die in Nederland te koop zijn en die wij Nederlanders mooi vinden zo kunnen de tieners ideeën opdoen voor de volgende collectie. De kaarten van Fairmail zijn oa te koop via hun website www.fairmail.info, via www.greetz.nl , via wereldwinkels en in Dedemsvaart bij Chr.boekhandel de Welle dus mocht je een keer een andere kaart willen hebben denk aan Fairmail.
De tieners lachen zich af en toe ziek om sommige kaarten dat zijn ze hier toch wel anders gewend. Dan hebben we een kleine break en gaan we snel door met een praktijkoefening met fotograferen. Ze mogen van de spullen die we met zakken vol hebben meegenomen 3 dingen kiezen om een foto mee te maken en dan gaat het bij de ene foto dat hij helemaal scherp moet zijn, de andere alleen de voorgrond en de andere de achtergrond, beweging bevriezen en beweging laten zien etc dus de technische kanten van fotografie en kijken of ze dat op basis van handmatig de camera instellen weten. We zijn zo bezig dat de tijd erg snel gaat. Als iedereen klaar is maak ik voor iedere student een mapje aan op de computer en zet daar de door hemzelf geselecteerde foto's in. Ondertussen wordt er Chai gemaakt, Indiase thee met heel veel gekookte melk, en haalt er iemand Momo's, eer gevuld deeghapje, erg lekker maar ook erg vet voor mijn pas herstelde buikje, dus ik vergrijp me voorzichtig aan eentje want ze zijn wel erg lekkkkker.
Terug in het hotel gaan we eerst eten en daarna gaan we de examenopdrachten voor de praktijk van morgen maken met elkaar. Er wordt flink gebrainstormd en we komen tot leuke oodrachtjes dachten we zo.
Harriette was wel even gekomen maar is nog steeds niet fit. Ze zit aan tafel maar is alweer snel weg naar haar kamer. Ik hoop toch dat ze morgen wel wat beter is.

Groetjes vanuit Varanasi

Liefs Petra

• 07 April 2012 - 20:55

Peet & Liel:

Hoi Petra

Fijn dat je weer aan de beterende hand bent,want ziek zijn in zo'n land is ook geen lolletje! Dus nu maar weer lekker aan de slag met de kids voor de foto's...succes en veel plezier.
    groetjes

• 08 April 2012 - 07:54

Corien:

Ha die Peet,

Goed te lezen dat je weer op de been bent. Om welke kaarten moesten de tieners het hardst lachen??? Ben daar wel nieuwsgierig naar.
    Suc6 daar.

Groetjes, Corien

• 08 April 2012 - 12:20

Ben En Ria:

Fijn dat je weer beter bent, lijkt me geen pretje daar om ziek te zijn. Nog een fijne reis verder, we lezen de belevenissen wel

• 08 April 2012 - 14:21

Evelyn:

Ha die lieve Petra,

gelukkig ben je weer op de been, houden zo! wat een ontzettend leuk projekt waar je daar in je inmiddels vertrouwde India mee bezig bent! Ga zeker op zoek naar deze kaarten in Nederland! Nog veel plezier ! liefs evelyn

• 08 April 2012 - 16:03

Femmi:

Hoi Petra,

Jullie treffen het niet met de gezondheid,
    Gelukkig dat je weer beter bent en dat het met Harriette ook weer de goede kant op gaat.
    Ik wens jullie veel succes met de cursus en pas op jezelf.

groetjes, femmi.

• 08 April 2012 - 18:12

Dayen:

Hoi Petra,

Nog bedankt voor je kaart. Sem heeft 'm vanochtend opengemaakt en hij heeft je boompje inmiddels gesnoeid.
    Maud wenst je nog fijne paasdagen (voorzover ze die in India hebben???).
    Succes met de fotografie.
    De groetjes van ons allemaal.

• 09 April 2012 - 17:14

Grietje En Arend :

Hallo Petra,
    Blij te lezen dat je weer een stuk bent opgeknapt en dat je weer mee kunt waarvoor je daar bent. We wensen nog heel veel plezier en wensen de zieken onder jullie beterschap.
    Groetjes

• 10 April 2012 - 09:13

Ruud Van De Ven:

Hoi Petra, Eindelijk even tijd om je te mailen. Ik heb nog geen laptops kunnen scoren, maar ik blijf zoeken. Gelukkig dat het weer beter met je gaat: nu niet meer ziek worden, maar volop genieten van de reis en het werk. groooetjes,

• 10 April 2012 - 18:07

Iris :

Hey Petra,

Hoop dat je je inmiddels weer helemaal toppie voelt! (en dus ook van al het lekkers kunt genieten :) ). Ben heel benieuwd hoe het inmiddels met je uiteindelijke reisdoel gaat. Je maakt vast wel een paar foto's ;) ....
    Slurp alle indrukken op en maak er een geweldige tijd van!

Liefs,
    Iris