De volgende etappe. - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu De volgende etappe. - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

De volgende etappe.

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 April 2012 | India, New Delhi

Hallo Holland,

De laatste dag in Varanasi is aangebroken vandaag nog een dagje hier doorbrengen vanmorgen om 5.15 op weg naar de ghats voor een boottocht langs de honderden ghats. Hier gebeurt van alles wassen, zwemmen,urineren, poepen, verbranden etc en dat allemaal in het zelfde water. Het blijft een fantastisch schouwspel. Al snel komt de zon op en kunnen we mooie foto's maken, de tieners leven zich ook uit. Terug in het guesthouse ontbijten we met curd, fruit, honing en een heerlijk potje thee, genieten. De hele dag brengen we een beetje door op en rond het dakterras omdat Harriette ook nog steeds niet beter is, er worden maatregelen getroffen of ze wel of niet mee kan.Ik licht alvast haar verzekering in over haar situatie en de mogelijkheden voor vergoeding van de extra hotelkamer. Aan het eind van de middag besluit ze wel om mee te gaan omdat ze Darjeerling graag wil zien. We gaan per jeep naar het station ergens in een plaats op 45 minuten rijden van Varanasi. Als we aankomen horen we dat de trein 45 minuten vertraging heeft en dat we niet de "snelle" trein hebben maar eentje die 5 uur langer onderweg is Pfff dat wordt een lange nacht en dag in de trein dus. We hebben wel weer een 6 persoons soft sleeper en natuurlijk weer een leuke Indiër bij ons in die niets zegt. Omdat we een nachttrein hebben gaan we redelijk snel slapen en de volgende dag zijn we dan eindelijk om 15.00 uur in Siliguri, de stad van de Toytrein die ik al eens eerder heb gehad hier. Aksay scoort 2 keurige jeeps voor het vervolg naar Darjeerling en met 7 personen per jeep gaat dit super. Na een heftig rit door de bergen met veel file zijn we dan eindelijk 24 uur na vertrek aangekomen in Darjeerling waar we en leuk guesthouse hebben met een supergrote kamer en een eigen open haard, die we zeker nodig hebben want het is hier ijskoud. We eten nog even in het hotel om 20.00 uur en dan zoeken we de kamer op voor een goede nacht rust. De volgende morgen blijkt dat het weer hier inderdaad anders is het komt met bakken uit de lucht dus het hele programma van naar buiten gaat om en de kinderen gaan hun opdrachten binnen doen. Gelukkig is het hier zo dat de buien aan het eind en aan het begin van de dag zijn dus het wordt weer droog en een klein zonnetje en gaan we een op een met de tieners op stap. Ik wordt gekoppeld aan Akaash de jongen die bijna geen Engels spreekt dus zijnet handen en voeten lekker druk om elkaar te begrijpen maar dat gaat steeds beter. Hij is wel een superfanatieke fotograaf en wil het perfectionistisch doen hoezo deze past goed bij mij??? We spelen treasurehunt ze krijgen 10 opdrachten en moeten daar foto's van maken bijvoorbeeld zoek een groen stuk fruit, fotografeer vriendschap en ga zo maar door. Echt leuk om te doen, samen bezig zijn. Ondertussen heeft Akaash me deknaam Partner gegeven en hij beukt uit de verte al naar me als hij me ziet. Hij is monteur en doet daarnaast deze opleiding om fotograaf te worden. De middag zijn we naar Lloyds botanical gardens gegaan waar elke tiener zijn ontwerpen voor de nieuwe kaarten aan ons moet presenteren. Er zitten er leuke bij en na de presentatie gaan ze aan de slag met de foto's en wij maken een rondje door de tuinen en de kassen. Terug in het centrum gaan we naar een theehuis waar Wifi is en we vergrijpen ons aan een heerlijk bakje thee met een gebakje Mmmmm lekker hoor. Het uitzicht is geweldig als we hier zitten. Twitter, mail en blog bijgewerkt en dan terug naar het hotel om te dineren met de hele groep. ''s avonds nog een presentatie van Annemieke van nachtfotografie en daarna gaan we op pad voor de toepassing van nachtfotografie. Op het plein halen de jongeren de gekste capriolen uit voor de foto's vreselijk gelachen met elkaar en over de foot's na de tijd.

Groetje Petra.

• 12 April 2012 - 05:44

Peet & Liel:

Hoi Petra
    Leuk dat het fotograferen zo goed gaat met de jongeren en dat je ook nog genoeg tijd hebt om te genieten.
    Veel plezier.

• 12 April 2012 - 08:24

Angelique:

Perfectionistisch???????????????????
    Veel plezier.

• 12 April 2012 - 09:16

Veronique:

Zit steeds met plezier je verhalen te lezen. En wat leuk dat akaash hetzelfde heeft als jij.. Veel van jezelf terug gezien waarschijnlijk?? haha.. Enne is het beuken alleen op afstand gebleven of zit je nu ook onder de blauwe plekken?? ;)
    Veel plezier

• 12 April 2012 - 14:57

Anita:

zo te lezen ben jij echt weer helemaal opgeknapt, heerlijk voor je. Heb je ook nodig met dit intensieve programme en wat een andere wereld...
    Griekse groetjes,

• 12 April 2012 - 15:50

Herma:

Je staat in de Stentor. Ik mail het stuk even aan je door

• 12 April 2012 - 16:18

Ina:

Wat een leuke verhalen.
    Fijn dat je zo'n reisverslag maakt.

Lieve groetjes.

• 12 April 2012 - 17:23

Harriet:

Nou zo te lezen geniet je weer met volle teugen in je tweede vaderland.
    Want zo kun je het voortaan wel noemen. Nog een fijne tijd in India
    groetjes Harriet

• 12 April 2012 - 17:32

Gertrud:

Hoi Petra,
    Fijn te horen dat je het zo goed naar je zin hebt. Hopelijk is Harriet weer snel op de been.
    Groetjes,Gertrud

• 13 April 2012 - 18:36

Enrico Kortlang:

Hey Petra,

Wat een verhaal weer.... Erg leuk om te lezen en heel veel plezier. Als je terug bent moet je zeker is langs komen met fotos.
    groetjes en take care xxx enrico

• 13 April 2012 - 20:24

Eddy/Syl/Romy/Bart:

Hoi leuk om te horen dat het weer goed met je gaat en minder leuk dat je reisgenoot niet goped gaat. (misschien moet ze heel veel cola drinken, schijnt ook een geneesmiddel te zijn) Hoe is het eigenlijk afgelopen methet examen want de uitslag heb je niet vermeld. dan zalook blijken hoe goed de teachers zijn.

Als het goed is zien we je de 21ste bij je thuis want dat is de bedoeling dat we daar naar toe gaan.

Oja, neem je nog van die nep Ipad's mee vopor weinig. dan houd romy zich ook aanbevolen.
    Groetjes en tot volgende week.

Eddy, Sylvia Romy en natuurlijk Bart