We gaan de laatste week in...helaas - Reisverslag uit Kālimpang, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu We gaan de laatste week in...helaas - Reisverslag uit Kālimpang, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

We gaan de laatste week in...helaas

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 April 2012 | India, Kālimpang

Lieve allemaal,
Ten eerste iedereen weer heel erg bedankt voor alle reacties via welk media dan ook, is erg leuk om te lezen.
Ondertussen zijn we alweer een stapje verder in one reis en zijn we aangekomen in Kalimpong een plaats die op 1250 meter hoogte ligt dus waar de winterkleding weer uit kan, gelukkig en dan is de overgang naar Varanasi straks ook niet zo groot.
In Darjeerling hebben we nog leuke dingen gedaan met de tieners waarvan in jullie nog even een update zal geven. Nog even een antwoord op een vraag van een oplettende lezer mbt het examen .. Er is eigenlijk geen uitslag maar de strekking van het examen was de volgende. De tieners hebben nu de mogelijkheid om uit hun opgebouwde fonds met geld een camera aan te kopen en degene die eerst was me het examen kon als 1e kiezen etc. Ook wanneer de tiener niet wil kopen mag hij of zij een camera kiezen voor gebruik maar die blijft dan van Faimail. Nou dit even als antwoord op de vraag van Eddy.
In Darjeerling zijn we met de tieners een middag naar de dierentuin geweest dat was erg leuk omdat je hier weer andere dieren ziet dan bij ons en deze kinderen komen nooit in een dierentuin dus voor hun is het erg speciaal en je ziet ze dan ook genieten van alles. Ook hebben we een poging gedaan om 4 uur 's morgens om een mooie zonsopgang te zien op Tiger Hill in een colonne van 150 jeeps ga je naar boven waar je dan wacht tot de zon opgaat maar helaas net als alle dagen hier hing alles in de mist...dus geen zonsopgang en geen berg gezien maar het was een leuk uitje. Ik was bij mijn vorige reis hier ook al. Op de terugweg hebben we het klooster van Ghoom bezocht en toen ik binnenstapte herkende ik dit ook weer van de vorige reis. Ook hadden we als vrijwilligers een dagje vrij en zijn we gaan shoppen en hebben we een theestop met heerlijk gebak gehad in de theetent waar je ook gratis Wifi kunt gebruiken dus tijd om alles even bij te werken.

Ondertussen zijn we gisteren via een prachtige route door de theegebieden weer verder gegaan naar Kalimpong. Tijdens de eerste fotostop konden we direct het temperatuursverschil merken ook wel logisch want we gaan van 2500 naar 1250 met hoogte. Dus de winterspullen kunnen weer in de rugzak en we kunnen langzamerhand weer wennen aan wat ons in Varanasi te wachten staat.
Gisteravond hebben we van de tieners de eerste 200 foto's bekeken en er zitten supermooie bij. Niet partijdig zijn maar ik vond die van mijn partner toch wel erg mooi geworden en hij was ook zo trots als een Pauw.
Ook hebben we gisteren nog een klooster hier bezocht met natuurlijk mooie monniken die daar wonen en werken. Is wel erg lachten als je ze in hun rode gewaden in de tuin cricket ziet spelen.
Vanmorgen zijn we met de tieners naar de markt geweest voor 4 projecten: dagelijks leven, business, eten en drinken en beroepen. We werden aan een andere tiener gekoppeld en mij. Partner Akaash was zwaar teleurgesteld dat hij niet met mij op pad mocht maar ik kreeg Ansju onde mijn vleugels en erg stil meisje maar die wel mooie foto's maakt. Onderweg kwam ik regelmatig Akaash tegen en moest ik zijn foto's kijken het is echt friends forever geworden.

Nou voorlopig zijn jullie weer bij maar wat ik nog wel even moet vertellen is dat ik in een internetcafe zit en to mij een klein meisje met een vader die via de webcam met ik denk de moeder praten en waarbij de vader het niet droog kan houden. Het zijn Tibetanen dus ik denk dat het gezin uit elkaar is getrokken vreselijk dit zo te zien...

Op naar de laatste week hier heel veel liefs

Petra

  • 14 April 2012 - 12:07

    Harriet:

    Geniet lekker van je laatste week, want die gaat altijd zo snel voorbij.
    Liefs Peter Harriet

  • 14 April 2012 - 12:19

    Peet & Liel:

    Hoi Petra,

    Klinkt hartstikke leuk allemaal,dus geniet nog met volle teugen van de laatste week!
    Groetjes

  • 16 April 2012 - 16:48

    Gertrud:

    Hoi Peet, Zal weer moeilijk worden afscheid te nemen. Heb je mijn sms met foto uit de krant ontvangen? Geniet nog de laatste week. Liefs, Gertrud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 204155

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: