Welcome Back in India - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Welcome Back in India - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Welcome Back in India

Blijf op de hoogte en volg Petra

03 Maart 2013 | India, Benares

Zaterdagmorgen al vroeg opgehaald door Gertrud ga ik per trein naar Schiphol voor een lange vlucht naar India. Gelukkig gaat het vliegtuig op tijd richting Helsinki waar we ook op tijd aankomen na een vlucht van 2,5 uur. Ik moet hier 4 uurtjes wachten maar dat is niet erg want je vermaakt je hier prima met Free WIFI en heerlijk stoelen om lekker languit te liggen. Onze vlucht naar Delhi gaat ook erg voorspoedig en ik zit naast een Indier die in Oslo werkt en nu even terug gaat voor een paar maanden. Hij heeft een technische baan bij een ontwikkelaar in de vliegtuigindustrie. Een erg ontwikkelde man kun je wel merken. We hebben de lcuht geannimeed zitten kletsen en verder heb ik nog even heerlijk mijn ogen dichtgehad. De vlucht naar Delhi duurt 7 uur en de man begeleid me even naar de luchthaven voor de binnenlandse vluchten. Ik kan een Shuttlebus nemen die me daar naartoe brengt. Gelukkig duurt de paspoortcontrole en de bagage niet zo lang en ben ik ruim op tijd op de andere luchthaven voor mijn vlucht van Delhi naar Varanasi. Ik kan nog rustig even koffiedrinken en wat eten. Met Spicejet, klinkt erg exotisch, vlieg ik in 1.15 uur door naar Varanasi. Helaas heeft de vlucht wel 45 minuten vertraging maar dat mag de pret niet drukken.
Aangekomen in Varanasi komt ook gelukkig mijn bagage aan en kan ik naar de uitgang waaar de manager van Fairmail India, Akshay al op me staat te wachten en wat scherts mjn verbazing met..................mijn grote vriend Akaash van vorig jaar. Ze zijn beide erg blij om me weer te zien en geven aan dat de andere tieners ook zitten te popelen om me weer te ontmoeten en dat ze heel druk bezig zijn met een welkomstlunch. We gaan met een taxi naar kantoor waar ook mijn kamer is gevestigd. Het is een beetje puinhoop in de stad en we staan constant vast tot Akshay het zat is en via allerlei binnenweggetjes zijn weg zoekt. Al met al zijn we heel lang onderweg geweest maar toen we aankwamen bij het kantoor stonden de jongen al buiten te zwaaien en de meiden stonden met z'n allen op het balkon en kreeg ik een zeer warm welkom. Op de deur een grote zelfgemaakte poster met de tekst Welcome BackIn Fairmail India, foto volgt nog.
Ze hadden een heerlijke indiaase maaltijd klaaargemaakt en we hebben lekker met z'n allen zitten eten. Ik heb ook kennis gemaakt met Eleanor een dame uit Engeland, London waar ik de maand maart samen meer ben.
Nu gaan we op naar de Ganges want we hebben mooi fotolicht
later meer

groetjes Petra

• 03 Maart 2013 - 12:58

Arend Jan:

mooi dat de reis goed is gegaan. veel plezier daar en geniet er van

• 03 Maart 2013 - 13:17

Peet & Liel:

Leuk,dat alles goed verlopen is en nu maar lekker genieten!!!

• 03 Maart 2013 - 13:44

Ina Mulder:

Fijn dat de reis zo goed is verlopen. En wat een warm welkom daar!

• 04 Maart 2013 - 10:25

Guido En Helga:

'k wou dat we er bij waren... veel plezier