Na 2 maanden weer in Nederland - Reisverslag uit Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Na 2 maanden weer in Nederland - Reisverslag uit Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Na 2 maanden weer in Nederland

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

02 Mei 2013 | India, Delhi

Zo tegen 6.00 uur ben ik wakker dus ik heb toch zeker 6 uur heerlijk geslapen. Ik heb de wekker op 6.45 staan dus ga nog even plat. Na de wekker heerlijk een douche en dan word ik gebeld door de receptie met de vraag hoe laat ik de taxi wil, 8.00 uur. Ik moet Roomservice bellen voor mijn ontbijt want omdat er bijna geen gasten zijn hebben ze geen buffet. Ik bestel maar gewoon continental, brood, boter,jam,sap en thee. Zo tegen 8 uur ga ik naar de receptie en de mevrouw die er zit geeft aan dat ze maar 1 chauffeur heeft vandaag en dat hij onderweg is terug naar het hotel en dat het nog wel een kwartiertje kan duren. Gelukkig heb ik tijd zat mijn vlucht is om 10.30 uur. Het kwartier wordt meer dan een half uur maar het zal vast goed komen de incheck sluit om 9.30 uur en het is nu 8.40 uur. We rijden vrij snel naar terminal 3, de internationale luchthaven en ik kom snel door de ingang richting bagageafhandeling. Omdat ik via internet heb ingecheckt gaat het heel snel. Dan op naar de Security voor controle van de handbagage en mijzelf, ook snel goed en ik hoef deze keer niet eens iets open te maken terwijl ik altijd aan de beurt ben normaal gesproken. Ik heb zelfs den literfles water in mijn bagage maar die mag gewoon mee. Ik denk ik probeer het gewoon zie het wel als het niet mag maar dan heb ik nog lekker vers water zolang ik moet wachten en in het vliegtuig ook. Ik kijk nog even bij de winkeltjes en neem nog even wat kruiden mee, veel duurder dan in Varanasi natuurlijk maar nu heb ik ze ook in een pakje en weet ik wat wat is want van vorig jaar heb ik nog veel kruiden maar wat het is en waarvoor ik ze kan gebruiken??? Schiet mij maar lek dus die kunnen straks weg. Ook koop ik voorzien ouders nog was Indiase zoetigheden, hoop dat ze ze lekker vinden. Dan ga ik richting de Gate want de tijd schiet op om 9.45 uur moet ik boarden. Ik zit op een mooie plek, zelf gekozen natuurlijk, met z'n tweeën bij de nooduitgang met heeeeel veeeeeel beenruimte heerlijk. Naast me zit een dame uit Delhi die voor haar werk naar Helsinki gaat. Ze heeft een dochter van 2,5 die thuis blijf bij haar man en haar schoonouders waar ze bij in woont. Ze is erg westers ingesteld dat merk je zo aan haar en spreekt erg goed Engels. De vlucht vertrekt strak op tijd en zal 7 uur duren. Ik moet dan in Helsinki nog den uurtje wachten om verder door te kunnen maar dat zal wel loslopen.
Onderweg hebben de dame en ik leuke gesprekken en ze zal me op Linked in gaan linken omdat ze ook een leuk vrijwilligersproject weet in Delhi en je weet maar nooit misschien is dat voor mij ook nog een optie voor de toekomst, altijd handig om dit soort mensen te kennen. Na twee maanden vegetarisch lacht de kip die op het met staat me wel toe dus die neem ik ook en hij smaakt me erg lekker. Aan alcohol waag ik me nog maar niet dus ik neem slechts een appelsapje. We hebben een rustige vlucht en buiten is het heel erg helder waardoor we erg mooie kijkjes buiten hebben. We komen over Pakistan heen, erg mooi vanuit de lucht, Afghanistan met een hele mooie bergketen voor sneeuw, zeer indrukwekkend. Ik werk mijn dagboek bij op de I pad dan kan ik die in Helsinki, Free Wifi, snel even on line zetten zodat iedereen bij is. De Vlucht verloopt soepel maar we lopen wel vertraging op en dat is vwb mijn aansluiting niet zo heel prettig. Ik heb tussen aankomst en vertrek maar een half uur en dan moet ik ook nog door de Security en de paspoortcontrole dus......maar ja als het niet lukt dan zullen ze me vast een hotel aanbieden en me morgen door laten vliegen. Ik heb geen haast dus maak ik me niet zo druk en de stewardess die tegenover mij zit zegt dat het wel bekend is bij de aansluitende vluchten dat er vertraging is vanuit Delhi. Mijn bagage moet ook nog over dus dat is dan de volgende vraag is die straks in Amsterdam als ik er ben? We zien het wel. Ik neem afscheid van Nidhi de dame uit Delhi en we spreken af dat als we in India of Nederland zijn elkaar bellen om af te spreken. Ze nodigt me uit om bij haar te logeren als ik weer naar India kom en dat ga ik zeker doen. Zij zal alleen voor het bedrijf naar Nederland komen en heeft dan helaas weinig vrije tijd om te blijven maar een dagje afspreken kan natuurlijk altijd.
Ik ren richting de Gate die ze gelukkig al even in het vliegtuig hebben omgeroepen en zoek een Security waar niet zoveel mensen staan. In Delhi op het vliegveld had ik kruiden en wat zoetigheid gekocht voor mijn ouders. Deze zoetigheden zitten in een blikje en wat blijkt er zit meer dan 100 ml vocht in dit blikje dus ik moet ze afgeven, shit. Ook kan ik ze apart laten verzegelen en in het ruim laten meenemen maar daar heb ik nu echt geen tijd voor dus ze gaan het grote archief in, helaas. Ik ren door naar de paspoortcontrole waar ik direct een leeg hokje vind en daar ben ik snel doorheen. Nu op naar de Gate en ondertussen de telefoon opstarten om heit en mem even te bellen. Ik moest om 15.40 boarden en toen stond ik nog niet eens aan de grond en het vliegtuig gaat om 16.15 dus ik moet echt in 15 minuten zorgen dat ik er ben, rennen dus. Gelukkig haal ik het en volgens de stewardess bij de incheck moeten er nog meer mensen komen. Ondertussen even snel heit gesproken dat ik in Helsinki ben maar dat ik moet rennen ivm een vertraging. Al met al blij dat ik in het toestel zit en toch niet hoef te blijven overnachten. Met een half uur vertraging vertrekken we naar Amsterdam. We hebben een prima vlucht met een lekkere snack een pastasalade met curry,ruiden, hoe toepasselijk na India. Op tijd landen we en gelukkig komt ook mijn tas aan daar had ik wel op willen inzetten dat die niet mee zou zijn gekomen maar toch dus. Ik ga gauw een kaartje voor de trein kopen die om 19.03 gaat rechtstreeks naar Zwolle. Dus eerst kan ik mijn ritueel op Schiphol even uitvoeren een broodje Filet Americain met rauwe uitjes scoren samen met een verse jus d'orange. Dan wacht ik op mijn gemak de trein af en bel mijn taxi, de schoonzus van Angelique die op vakantie is, om te zeggen dat ik om 20.15 in Zwolle ben. De trein gaat tegenwoordig via de polder Lelystad, Almere ED en is in 1.15 in Zwolle waar Caroline al op me staat te wachten. Zo tegen 21.00 uur ben ik thuis en bel ik mijn ouders dat ik weer terug op het honk ben. Verder is het erg rustig in de buurt en bij mijn. Vrienden iedereen is op vakantie. Ik ga niet al te laat naar bed want mijn spierpijn begint weer op te spelen, volgens mij is de zware bagage om de schouder de oorzaak.
Ik wil iedereen bedanken voor de reacties tijdens mijn reis en wie weet tot de volgende reis
Liefs Petra

  • 02 Mei 2013 - 12:13

    Engelien:

    Fijn dat je weer op Nederlandse bodem staat, pap en mam weer blij dat je thuis bent. Bedankt voor je prachtige verhalen, ik heb er van genoten. Wat heb je weer een geweldige ervaring gehad. En nu weer aan de arbeid, geld verdienen en op naar het volgde project. Groetjes Joop en Engelien.

  • 02 Mei 2013 - 13:11

    Anita:

    Welkom thuis! Ook weer leuk toch? weer heel ander licht, geuren en zeker qua temperatuur.
    Anitaxx

  • 02 Mei 2013 - 13:45

    Ina Mulder:

    Lieve Petra,
    Fijn dat je een goede vlucht hebt gehad, dat al je bagage op de juiste plek is terecht gekomen.
    Die 2 maanden zijn voorbij gevlogen en dat je dat alles met verdriet achter moet laten is heel begrijpelijk. En nu maar weer in Nederland je draad oppakken. Bedankt voor je leuke reisverslagen. Het was erg prettig om mee te kunnen genieten van alle dingen die je beleefd hebt.
    Lieve groetjes vanuit Kroatie,
    Joop, Irma en Ina

  • 02 Mei 2013 - 13:51

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Wat een ervaringen rijker, daar kun je denk ik wel weer even op teren.
    Ik denk dat je hier ook wel weer gauw went.

    groetjes, Femmi.

  • 02 Mei 2013 - 14:51

    Peet & Liel:

    Hoi Petra

    Welkom terug in Nederland! Fijn dat je vluchten vlotjes zijn verlopen en nu maar weer even bijkomen van alles.
    Het zal weer even wennen zijn zonder de kids en de samosa's, maar leuk om op terug te kijken,dus nog maar even lekker nagenieten van al je belevenissen!

    groetjes Peet & Liel

  • 05 Mei 2013 - 10:39

    Yvonne Rutgers:

    Weer een ervaring rijker!
    Bedankt voor je reisverslagen, leuk om te lezen!
    Nu weer lekker genieten van ons landje.
    Liefs Yvonne

  • 06 Mei 2013 - 21:15

    Joke Dobbelsteen :


    Dag Petra,
    Heel veel reisverhalen van jou heb ik gelezen en zag hoe je kon genieten van alles wat je hebt gedaan en meegemaakt. Dat genoten hebt van de tieners die gek op je waren. De heilige mannen waar je allerlei dingen hebt beleeefd. De meneer die gearresteerd was en eerder niet wist waarom. De ontvangst het afscheid.
    Mijn indruk is dat je erg genoten hebt en dat je nog veel langer zou willen blijven.
    Je bent nu weer thuis en het is even opnieuw starten.
    Heel veel sucses met alles.
    Het allerbeste en wie weet tot ziens.

    Heel veel groetjes, Joke Dobbelsteen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 202418

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: