Doktersconsult - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Doktersconsult - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Doktersconsult

Door: petra van der wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

09 Maart 2013 | India, Benares

Zoals ik me vorig jaar had voorgenomen als ik hier langer zou zijn ga ik een 30 daagse Ayurvedische kuur doen. Maar dat gaat niet zomaar.... vandaag moest ik eerst op consult bij de dokter,geheel nuchter wel te verstaan. Ik kreeg weer een hele vragenlijst voor me om in te vullen en die vragen gingen over van alles en nog wat. Toen ik daarmee klaar was kon ik bij de arts terecht, ik had hem al vaker zien lopen en dacht dat het de theeboy was, shame on you Petra!!! maar het bleek echt de dokter te zijn. Hij voelde uitgebreid mijn pols, bekeek mij van top tot teen, met kleren aan hoor en bekeek samen met me de ingevulde vragenlijst. Uit dit alles bleek dat mijn constitutie Kapha was en daarop wordt de hele sessie van massage's en behandelingen afgesteld. Kapha staat voor Water en Aarde. Wil je meer info lees dan http://nl.wikipedia.org/wiki/Ayurveda Verder kreeg ik enorme lijst mee met dingen die ik NIET mag hebben of wat beter is om niet of niet veel te nemen en daarop staat natuurlijk heel veel dingen die ik juist wel erg graag neem zoals melkproducten dat zou beter zijn om niet meer te nemen. Ik zal zo veel mogeijk er rekening mee houden maar dat is erg moeilijk hier op dit moment. Na het onderzoek kan ik gelijk de massagebank op en na de massage kom ik in een soort ruimtecapsule te liggen voor een stoombad. En heet dat me dat is, ik moet regelmatig even mijn voeten omhoog doen om de hitte aan te kunnen en ik ben erg blij dat ik na 15-20 minuten bevrijd wordt. Helaas staan er nog wel een paar behandelingen gepland die me minder lijken maar ja het is alles of niets in deze. Ik ga direct door naar Open Hand Cafe omdat ik nog steeds niets gegeten heb en ondertussen is het half 12. Eleanor zit daar al achter een grote cappucino en ik bestel een pot mintthe met en muesli ontbijt. Ik vraag of ze de banaan willen vervangen door appel, gezien mijn lijst, naar de Yoghurt kan ik niet laten staan. We moeten nog langs de Asrahm voor we terug naar kantoor gaan om de foto' s die we eerder hebben gemaakt uit te delen. Het is een hele consternatie, iedereen wil zijn foto en degene die nog geen foto hebben willen nu nog op de foto dus we beginnen van voren af aan weer. De hoogste man van de Asrahm nodigt ons weer uit voor iets speciaals maandag een boottocht op de Ganges met alle heilige mannen naar een heilige plek aan de overzijde. Dus we hebben weer iets speciaals op stapel staan . Om 15.30 uur komen de kids weer voor hun les en we zijn heel druk met foto's maken tot 18.00 uur. Ik denk dat er mooie tussen zitten om af te laten drukken. Morgen zal ik even wat foto's plaatsen hoe ze hiermee bezig zijn, maar ze halen werkelijk alles uit de kast voor een mooie foto met weinig middelen. Ze zijn wel erg ingenomen met de spullen (propps genaamd) die ik heb meegenomen. Na de les eten we weer Somosa's met elkaar en drinken Indiaase thee. Daarna moet elke tiener weer even zijn of haar Facebook bijwerken en de afwas doen. Daarna is er tijd voor onszelf. Mijn moeder zal zo meteen skypen via de overbuurvrouw want de vorige keer was er geen geluid dus dat is erg vreemd om elkaar alleen maar te zien en niets te kunnen vertellen. gelukkig gaat het nu beter en kunnen we even bijkletsen en kan ik ze een kijkje in mijn leven hier geven. Daarna nog even de mail bijwerken en snel naar bed morgen moeten we erg vroeg op 5.30 uur om op tijd op de boot te zitten voor het bijzondere festival aan de Ganges Mahashivaratri, de Nacht van de Almachtige Shiva. We zullen zien wat het voor chaos wordt

tot de volgende keer

Petra

  • 09 Maart 2013 - 18:50

    Dayen:

    Hoi Petra,

    Dit is het 1e reisverslag wat ik binnenkreeg dus moest nog heel wat verslagen van je lezen maar zo te lezen heb je het goed naar je zin. Ontzettend fijn voor je.
    Nog geen muis gevonden dus die zullen het bijltje er wel bij neer hebben gelegd.
    Geniet van de tijd in India. Doeidoei. Groetjes Dayen

  • 09 Maart 2013 - 19:14

    Yvonne R:

    Hoi Petra,
    Wat gaaf!!!! Jij mag mee met al die heilige mannen
    over de Ganges naar een heilige plek!
    Vergeet je fototoestel niet mee te nemen,
    dit is wel heel bijzonder!!!!
    X Yvonne

  • 09 Maart 2013 - 19:54

    Engelien:

    Hoi Petra. Wat ontzettend leuk om je spannende verhalen te horen. Doe je voorzichtig met al die enge mannen. Wat een prachtige foto's. Wij kijken weer uit naar je volgende bericht. Groetjes.

  • 09 Maart 2013 - 23:30

    Peet & Liel:

    Leuk, dat aankomende boottochtje...geniet ervan!!!

  • 10 Maart 2013 - 11:04

    Hillie Waning Vos:

    Hoi Petra,

    Je weet de melk is voor kleine kindertjes bestemd en helaas die tijd heb je achter gelaten. Geniet van al die moois die op je pad komt
    Hiliie

  • 10 Maart 2013 - 14:43

    Geke:

    Hoi Petra,
    Goed te lezen dat je geniet in India. Leuk te lezen wat je allemaal beleeft. Groetjes Geke

  • 10 Maart 2013 - 18:31

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Fijn dat je zo geniet.
    Leuk zo'n afwisselende reis,
    groetjes, Femmi.

  • 11 Maart 2013 - 10:33

    Dionne:

    Ha die Petra,

    Wat heb jij al geweldige dingen meegemaakt zeg en wat heb ik al super mooie foto's gezien!
    Echt fantastisch!! Geniet maar lekker van je reis, je belevenissen én de 35c, want wij hebben wederom sneeuw......en oooh die massages: wilikok, ha,ha!!! Geniet ze, groetjes Dionne

  • 14 Maart 2013 - 14:45

    Angelique:

    Naast je geweldige werk dat je daar doet, zou je denken dat je ook aan het genieten bent, maar moet dat perse om 5.30h???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 204155

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: