Een bijzondere dag voor heel veel mensen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een bijzondere dag voor heel veel mensen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een bijzondere dag voor heel veel mensen

Door: petra van der wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 Maart 2013 | India, Benares

gisteren was voor een flnk aantal mensen een bjzondere dag en als je dit verhaal lieest kom je de verhalen vanzelf tegen. Voor mij was het natuurlijk ook een bijzondere dag zoals elke dag hier voor mij bijzonder is om hier te mogen zijn. Ik ben gistermorgen eerst naar mijn behandeling gegaan en die was ook bijzonder nl Siro Dhara, waarbij er zo ongeveer 30 minuten lang een stroom warme olie over je voorhoofd stroomt en dat moet je derde oog beinvloeden en je rust geven. kijk maar eens op dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=qJdyhTBVWvw
daarna krijg je nog een heerlijke hoofdmassage en rug en schoudermassage. Dus al met al een goede start van mijn dag. Ik lees in de krant dat Ravi Shanker de wereldbekende sitarspelder uit India die in december 2012 overleed vandaag in de Ganges zal worden uitgestrooid door zijn dochters Anoeska Shankar en Norah Jones, de wereldbekende zangeres die heel veel grammy's heeft gewonnen en zijn vrouw. Helaas is het niet mogelijk om erbij te komen maar het is toch wel vreemd dat als ik morgen weer bootje vaar over de rivier dat hij daarin is uitgestrooid, dus voor de familie Shankar een hele bijzonder dag vandaag.
Daarna ben ik heerlijk op het terras van Rahul gaan zitten en heb genoten van een pannekoek en een Heerlijke fruitsalade met Curd/Yoghurt. Na het terras terug naar kantoor om de les voor te bereiden van vandaag we gaan iets aan verjaardagskaarten doen met cupcakes. Ja en nu zul je wel denken oh dat is niet zo moeilijk maar om hier iets te krijgen is erg moeilijk. Ik had het een en ander aan versierspullen meegenomen en ze hebben hier muffins maar hel kleine. van een pakje hier uit de winkel hebben we een soort van witte gelei gemaakt, vraag niet hoe maar we konden er iets mee doen. En de rest was voor de kids. Toe we echter in het kantoor zatern achter de computer en dat is voor mij met de rug naar de deur hoor ik opeens Eleanor een kreetje slaan en als ik omkijk geloof ik mijn ogen niet maar er staat een giga aap voor onze bank naar de spullen voor de fotosessie te kijken en rustig zijn keuze te maken, hij grijpt iets wat ???? weten we nog steeds niet en wandelt de deur weer uit. Als een idioot gooi ik de deur dicht en die komt voorlopig ook niet weer open. Jeetje wat ben ik geschrokken zeg valt me nog mee dat ik niet ben gaan gillen. Dus voorlopig niet meer met de deur open hier zitten. Later kwamen we erachter dat hij een pakje met muffins mee heeft genomen want op 2 plekken rondom het balkon kwamen we resten van de papiertjes die erom heen zitten tegen. De kids zijn ondertussen ook binnen en geloven ons bijna niet maar je kunt zien dat die ook niet op apen gesteld zijn. We gaan lekker aan het knoeien met de cupcakes en als ze ze klaar hebben is het tijd voor de foto's. Het worden weer mooie foto's waar best een leuke kaart tussenzit ben ik van overtuigt. Na de les en de gebruikelijke snacks gaan we naar Assi ghat voor een klassiek concert van een Sitarspeler in een hotel. We denken eerst even lekker iets te kunnen drinken in het hotel maar we worden steevast geweigerd, en dat terwijl we ons keurige uitgaanskleren aan hebben getrokken, only hotelguests.........dachte we toch even een biertje te kunnen scoren maar helaas en op de vraag of we na het concert wat mochten drinken kregen we als altwoord dat we tea and cookies kregen. Nou die eten ze dan zelf maar op we gaan niet 1,5 uur zitten luitsteren zonder een drankje, dus op naar het terras van de buren. Daar nog even een drankje genomen en toen nog lekker langs de Ganges gelopen maar helaas was het licht uitgevallen en hebben we toch maar een boot genomen om over de as van wijlen Ravi Shankar heen te varen naar een Ghat een eind verder. We hadden een tip gekrgen van een adresje waar we misschien foto's van de kids kunnen exposeren dus we gaan even polshoogte nemen. Het is een super adresje en met de manager afgesproken dat we later deze week weer langskomen. Via een heel stelsel van kleine steegjes met allerlei winkeltjes terug gelopen naar de hoofdstraat en een Riksja terug genomen naar Nagwa om heerlijk uitgerust te bed te gaan. We zijn net op tijd binnen voor de huisbaas ons hek weer dichtgooit voor de nacht.

welterusten en bedankt voor alle lieve reacties

Petra

  • 14 Maart 2013 - 18:54

    Peet & Liel:

    Hoi Petra,

    Ja, het is me wat met die apen daar en er zijn er zoveel....dus opletten geblazen!!!!Zo maak je nog eens wat mee,maar gelukkig is het goed afgelopen.
    Succes met de kids en de kaarten.....én lekker genieten van de verschillende massages,want dat is echt heerlijk ontspannen.

    groetjes Peet & Liel

  • 14 Maart 2013 - 21:07

    Wieja:

    Hallo Petra,

    Ik heb net al je reisverslagen gelezen. Ik heb er wel bewondering voor wat je daar allemaal doet en meemaakt. Het klinkt allemaal heel avontuurlijk. Ik wens je nog veel plezier met de masages, muesli ontbijten en met de foto´s. We blijven je je verslagen volgen.

    Groetjes van Ton, Wieja en Tess.

  • 14 Maart 2013 - 22:09

    Jolanda Stern:

    Hoi Petra,

    Je maakt toch elke dag weer wat nieuws mee! Die cupcakes aap is vast die grote, die een aanloop nam tegen mijn kamerdeur wat spontaan uit het slot sprong! Mijn bergschoenen stonden erachter, waardoor het maar op een kier openging en hij dus gelukkig niet in mijn kamer kwam. Hebben ze hem nou nog niet gevangen?
    Die van mij was zeker 60 cm. hoog.
    Verder leuk om te lezen wat je met de kinderen doet. Heel leuk. Geniet ze....

    groetjes Jolanda

  • 15 Maart 2013 - 16:20

    Jeannette Kooij:

    Met veel plezier heb ik zojuist al je reisverslagen gelezen, ( ik ben net uit 't ziekenhuis ), wat geweldig dat je dit allemaal weer kunt doen, geweldig wat je met die kinderen doet en tòch jezelf niet vergeet
    ( massages, behandelingen ) geniet ervan,
    lieve groet, Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 204859

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: