Boottocht op de Ganges met de Fairmail kids - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Boottocht op de Ganges met de Fairmail kids - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Boottocht op de Ganges met de Fairmail kids

Door: petra van der wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

17 Maart 2013 | India, Benares

Gisteren was niet zo een bijzondere dag, er komt zelfs ritma in de dagen hier hahaha, dat wil zeggen masage, brunchen en daarna les met de kinderen. Gisteren was een herhaling van de andere groep hun lesdag namelijk cupcakes maken en ook gisteren hadden de kids de grootste lol met het versieren van de cupcakes met de spullen die ik had meegebracht uit Holland en de hier in elkaar geprutste andere zaken zoals glazuur gemaakt van een of ander suikergoedje met boter erdoor en water en dan lijkt het wat te zijn. In ieder geval goed genoeg om foto's te maken. We hadden weer leuke reseulaten.

Wat me trouwens op een idee brengt om jullie de website van Farimail te geven om eens te kijken wat de kinderen allemaal gemaakt hebben aan ansichtkaarten en te lezen over de kinderen www.fairmail.info je kunt ze hier ook op bestellen of via Greetz http://www.greetz.nl/kaartenwand/collectie/fairmail/

Vandaag hebben we wel iets leuks gedaan we zijn vanmorgen om 6.00 uur per boot de Ganges af gegaan met de kinderen. Het was gewoon fris en helaas hadden we niet zo mooi weer voor de foto's maar er was natuurlijk weer genoeg te zien. Onderweg hebben we bij een bevriende theeverkoper Chai(indiase thee) gedronken dus die was ook weer blij dat we daar met 10 man sterk een bakkie kwamen doen. Een rondje van mij....was ook wel erg duur nl 50 roepie voor 10 thee dat is ongeveer 0,85 cent een thee kost 5 roepie per stuk dus dat is een koopje zo kun je nog wel een keer een rondje geven voor 10 roepie hadden we er ook nog 2 rollen koekjes bij dus wat wil je nog meer. Na de boottocht die ongeveer 2 uurtjes duurde kwmaen we weer terug op kantoor en een van de kids haaalde ontbijt voor ons allen. Ik weet even de naam niet meer maar het zijn een soort pizza's dan wel klein formaat met daarop uien, kruiden en weet ik wat meer en daarbij twee bakjes met dal en een ander sausje en natuurlijk indiaase Chai erbij voor de broodnodige suikervoorziening in je lichaam.
Na het ontbijt gaat de hele club aan de schoonmaak dat is wel luxe hoor je voelt je hier een beetje expat want je mag zelf niets doen, zelfs mijn slaapkamer wordt gedaan. De kindren werken hard en alles wordt echt gestoft, geveegd (stofzuigers kenen ze hier niet) en gedweild. Het is weer kraakhelder als ze klaar zijn dan kunnen we weer een week vooruit. Buiten staat weer de grote aap voor de deur in onze vuilnisemmer te kijken of er nog wat van zijn gading tussen zit. We houden de deur angstvallig op een kier. Hij weet nu natuurlijk dat er te eten is en het is net als die reclame met de olifant dat vergeten ook apen niet dus ik ben bang dat we nog wel even van hem kunnen genieten de komende tijd. Aan de overkant zie ik wel 30 apen van goot naar klein over de daken vliegen dus ik hoop niet dat die allemaal de weg naar ons nog zullen vinden. Na de schoonmaak gaan de kinderen naar huis aan de studie want de meesten zitten midden in de ecxamentijd van school. Eind deze maand zijn ze klaar en hebben ze 12 weken vakantie. Ik ga samen met 4 kinderen de eerste 2 weken van april op reis naar een ander deel van India dus dat is wel leuk voor hun.
Eleanor en ik gaan naar een christelijke Ashram waar je op zondag aan kunt schuiven vor de lunch (kosteloos). We hebben een van de dames ontmoet in een eettentje en die vroeg of we niet een keer wilden mee eten. Eleanor is al een keer geweest toen ik er nog niet was en ze geeft aan dat het een hee leuke sfeer is. Als we er per Riksje aan komen blijkt er een sticker op het hek te zitten dat ze vandaag geen lunch hebben en uit het betoog vna een indier voor het hek begrijp ik dat ze ergenes naartoe zijn voor een of ander feest. Dus dan volgende week zondag maar weer een poging wagen. We wandelen wat door de steegjes achter de ghats en gaan wat drinken bij Chatni restauarant. Dan ga ik via de hoofdstraat door naar Sparsa en Eleanor gaat via de ghats en probeert nog wat foto's die wel hebben laten afdrukken kwijt te raken aan de heilige mannen (sadhu's ) die hier nog steeds zijn. Ik drink nog een Chaim bij het meest drukke stalletje van Varanasi met de lekkerste chai want er zit kardemon en gember in, gewoon genieten en dat voor 5 roepie. Ik haal nog wat spullen bij de supermarkten ga dan voor mijn massage. Vandaag gelukkig de laatste poeder massage want door de gele poeder zijn mijn handen en voeten niet meer schoon te krgijgen het lijkt wel een enge ziekte. Mijn ondergoed en kleding is ook zo geel als het maar kan en die moet denk ik in de bleek om ze nog wat toonbaar te krijgen. Na de massage eet ik bij Cosy Corner nog even een fruitsalade met Curd, ik heb nog niet gelunched door het ontbijt wat voor mij wel fors was. Terug in kantoor komen de kinderen zo weer hier naartoe want we hebben een skype gesprek met Marokko waar Peter en Janneke zijn. We moeten een groet in het Nederlands opnemen met de kinderen voor een school in Holland zie voor meer info http://www.youtube.com/watch?v=ok094wtcuXw
een van de kinderen komt erg ziek binnen met volgens mij hoge koorts, ze wordt steeds zieker en ze besluiten om haar maar snel naar huis te bregen en een dokter te regelen. Gelukkig hebben de Fairmail kindren vanuit de organisatie een ziekeksotenverzekering. Morgen maar even kijken hoe het gaat.
Na het skype gesprek gaan we de mail en social media nog even bijwerken en dan naar bed.

groetjes en tot de volgende keer
Petra

  • 17 Maart 2013 - 20:01

    Dayen:

    Ha, benieuwd hoe het met de apen is afgelopen of hebben jullie een paar logees erbij? En zo te lezen krijg je allemaal lekker eten en heerlijke massages. Succes en veel plezier. Groetjes Dayen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 204918

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: