Een reisdag is altijd een rommeldag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een reisdag is altijd een rommeldag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een reisdag is altijd een rommeldag

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

01 April 2013 | India, Benares

Vanmorgen al vroeg op omdat Sandihya een van de tieners bij me langs komt om 8.00 uur omdat ze nog wat wil maken op mee te nemen op de trip. Ze neemt Anshu, die helaas deze keer niet meegaat, mee voor de gezelligheid. We knuteselen een kerstmanmuts in elkaar omdat ze een idee heeft voor een kerstfot, zal me benieuwen. Daarna ga ik met Eleanor op weg naar Rahul om even afscheid van Joy te nemen voor de komende 10 dagen hij zal me missen..... We ontbijten daar met heerlijke curd met fruit en werken de mail even bij, hier is gelukkig internet redelijk snel zodat we ook foto's kunnen uploaden. Ik ga om half 11 richtng Spsrsa voor mijn laatste behandelingen voorlopig, dat zal wel afkicken worden. Ik krijg een speciale reis behandeling volgens hun, eerst een heerlijke relaxte hoofdmassage, dan een oliemassagem daarna voor mij rug nog een stepel leaf massage en tot slot nog een stoombad. Nou dan ben ik er wel helelmaal klaar voor. Ik ga daarna terug naar The Bed waar ik even bijklets met de eigenaren en een paar engelsen die er aan het kopen zijn. Het is altijd erg gezellig hier. Ik wordt voor na mijn reis uitgenodigd om bij hun thuis te komen eten dat ga ik zeker doen. Ik overleg een aantal dingen met hun omdat ik misschien wel iets wil opzetten met kleding in Nederland. Zij geven mij aan te kunnen helpen hiermee en gaan als ik op reis ben de benodigde contacten leggen met kledingmakers, stoffen leveranciers etc> als ik terugkomt gaan we er dan verder over van gedachten wisselen met elkaar, maar zien wat er van komt. Dan ga ik naar een ander winkeltje die kelding voor mij heeft gemaakt maar het is pas om 17 uur klaar daar kan ik niet op wachten. Hij beloofd dat ze het om 17 uur bij me thuis brengen we zullen zien en anders krijg ik het na 10 april wel. Nog even bij Open Hand een verfrissing genomen en een cheese/tomato sandwich meegenomen voor op kantoor. Aangekomen op kantoor zijn er nog 3 knullen die een kast naar boven aan het versjouwen zijn een grote K klus naar 2 hoog via de trap. Maar ze redden het en ze blijven nog even kletsen. Ik pak ondertussen mijn tas in en ga daarna even uitegebreid douchen dat wil zeggen een kwarties in een sopje staan om te hopen dat ik nu eindelijk mijn voeten eens echt schoon kan krijgen, als je zoveel op blote voeten loopt moet het er zeker weer afslijten hahahaha
Dan werk ik nog even mijn mail en dagboek bij en wacht rustig af tot iedereem er is zodat we om 18 uur kunnen vertrekken naar het station. De trein gaat om 19.30 uur en om 2.00 uur zijn we ergens aan :ucknow geloof ik waar we dan tot 6.00 uur moeten wachten om de volgende trein te kunnen nemen. We gaan als het een beetje meezit dan naar een hotel waar we 2 rustkamers hebben zodat we misschien een klein beetje kunnen slapen. Dan om 8.00 uur weer een trein en dan zijn we in de avond op de plaats van bestemming dus gewoon 24 uur onderweg. Je mag dan hopen dat we geen vertraging hebben maar dat heb ik nog nooit meegemaakt in India dus ik tel er nog wel een paar uurtjes bij...... Ik weet niet wanneer ik weer een verslag kan sturen maar dat zien jullie vanzelf en anders hebben jullie ook een beetje leesrust.

fijne tweede paasdag en tot gauw
Petra

  • 01 April 2013 - 18:43

    Martin De Jonge:

    Bon voyage en pas goed op jezelf.

  • 01 April 2013 - 19:16

    Henriette Oostindie:

    Fijne vervolg reis,en hopenlijk geen apen op het station !
    Ik lees je verslagen met veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 203735

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: