De eerste echte lesdag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu De eerste echte lesdag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

De eerste echte lesdag

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

04 Januari 2014 | India, Benares

4 januari

Aangezien ik toch nog wel last heb van mijn jetlag kom ik moeilijk in slaap 's avonds en ben ik erg vroeg wakker. Ik poedel me even af met ijskoud water, brrrr echt koud zeg. Vanmorgen om 9.30 uur had ik een afspraak met de acupressuur dokter die me door Anthony een Indiase vriend van mij was geadviseerd. In tegenstelling tot de massage's bij Sparsa was dit geen relaxed uurtje voor me maar wel voor mijn lijf denk ik. Overal waar de man drukt en het pijn doet geeft iets aan en hij vond precies de dingen waar ik af en toe last van heb.
Ik spreek een behandelplan met hem af voor de komende 14 dagen daarna zien we hoe ber het ermee staat. Ik voel me wel kiplekker als ik weer buiten sta. Daarna wandel ik even naar THE Bread of Life Bakery om een heerlijk cinnamon roll te halen voor vanavond. Ook neem ik twee kleine stokbroodjes mee, heerlijk met de door mij meegebrachte leverpastei. Dan nog even toiletpapier halen, was vergeten dat ze dat hier niet gebruiken dus mijn zakdoekjes zijn daar al aan op gegaan. De hele weg ligt ook hier opengebroken net als elders in Benares, wat een bende overal en geen doorkomen aan af en toe. Maar eerst moet het slechter zijn om beter te worden zeggen ze weleens. Ik mag na de behandeling een uur niets eten en drinken dus ik kan me niet vergrijpen aan de heerlijk Chai stalletjes langs de weg. Ik wandel naar The Bed waar Anthony al aanwezig is. We kletsen even wat bij en na verloop van tijd komt zijn vriend langs met een paar kommetjes eten van zijn moeder. Ik moet natuurlijk mee eten, gelukkig is het maar een snack met twee chapatti's. Zo rond 13 uur ga ik nog even langs bij Open Hand en neem daar een warme chocolademelk, het is daar wel de tijd van het jaar voor hier. Dan wandel ik rustig terug naar kantoor. In het zonnetje buiten is het wel lekker maar binnen is het overal erg fris. Terug bij kantoor geniet ik op het balkon van het middagzonnetje en dommel even lekker weg, toch nog slaaptekort..... Zo tegen 15.00 uur komen de tieners langzamerhand binnen en we kunnen beginnen met de eerste reguliere les. Iedere tiener mag 2 dingen uitzoeken die ik nieuw heb meegenomen vanuit Nederland en kan daarmee aan de slag gaan. We kunnen boven op het dak nog lekker van de zo'n genieten maar zo tegen 17.00 uur is het over en is de zo'n echt weg en dan wordt ook direct kouder. Overdag zal het zo rond 15-17 graden zijn en 's nachts is het zo rond 5 graden dat is echt wat anders dan in maart en april. Na de les spelen we een potje sjoelen met elkaar en worden de gemaakte foto's op de computer gezet. De jongens halen Samosa's onze snack na de les en de meiden treffen de voorbereiding voor de Chai. Na de les wordt er nog even op Facebook alles bijgewerkt en dan gaat iedereen huiswaarts. Dhiraj gaat ook naar huis om eten voor ons te halen, zal me benieuwen wat we vanavond weer krijgen maar tot nu toe was het heerlijk. Zo tegen 8.30 uur is hij terug en kunnen we genieten van heerlijke chapatti met een erwten-aardappel schotel, weer super lekker natuurlijk.
Volgns Nederlands gebruik sluiten we af met koffie natuurlijk. Tijd voor ons om de sociale media bij te werken en de dag van morgen vast voor te bereiden.

Tot de volgende blog
Petra.

  • 05 Januari 2014 - 10:44

    Dayen:

    Hé Petra, fijn dat de reis goed is verlopen. Veel plezier, geniet ervan en succes met de tieners.
    Groetjes Dayen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 205994

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: