Goed nieuws mijn bloedwaarden gaan omhoog, jippie - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Goed nieuws mijn bloedwaarden gaan omhoog, jippie - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Goed nieuws mijn bloedwaarden gaan omhoog, jippie

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 Januari 2014 | India, Benares

25 januari
Vannacht een slechte nacht gehad door de tieners Suman en Chandu die bij me sliepen. Zo rond half 2 scharrelde de eerste alweer door de kamer heen. Ik dirigeerde haar weer naar bed maar de hele nacht door bleven ze on de war en gingen ze zelfs huiswerk maken. Ook Dhiraj werd er wakker van en die baalde ook van de onrust. Zo tegen 4 uur krijgen we hetzelfde weer en ik laat nu Dhiraj het maar opknappen om orde te scheppen. Helaas blijft het onrustig de rest van de nacht. Ik slaap even ben weer wakker Toen ze 's morgen weggingen zo rond half 8 bleven wij na de ochtend ronde van de verpleging dan ook nog even een paar uurtjes liggen om toch nog wat uurtjes slaap in te halen. De zusters komen eerst langs voor de controles, de medicijnen en het bloedprikken. Het laatste wordt steeds meer een drama ivm slecht te vinden aders. Links ben ik al leeg geprikt want ze gaan nu over naar rechts waar ik niet blij mee ben. Gisteren kon een zuster geen bloed meer krijgen en toen wroette ze net zo lang tot ze een druppel had maar helaas kwam er niets meer dus moest er nog elders geprikt worden. Ik ben ook bond en blauw en als je niet anders weet zou je denken dat ik een zwaar verslaafde junk ben. In de loop van de ochtend ging Dhiraj naar kantoor en ik sliep nog even door. De zaalarts, denk ik dat hij is, komt langs en deelt me mede dat mijn INR is gestegen naar 1,7 jippie dat is opeens 0,6 omhoog dus ik hoofd dat hij morgen zeker boven 2 zit en dat ik dan morgen of maandag naar huis mag gaan. Dhiraj komt weer terug na een bezoek aan een stel studie vrienden en is ook erg blij met het goede nieuws. We kijken samen de belangrijke cricketwedstrijd op tv tussen India en Nieuw Zeeland, ik begin er steeds meer van te snappen en krijg ook alles uitgelegd natuurlijk. Het is met niks om handen de hele dag een leuk tijdverdrijf. Helaas is er om 15 uur les dus hij moet vertrekken voor de wedstrijd ober is omdat jij nog bloemen moet halen voor de les opdrachten.
Ik probeer de wedstrijd af te kijken maar dommel af en toe in zodat ik het eind misloop. Een schoonmaakster komt om mijn lege flessen te halen, daar doen ze schoonmaakmiddel in om de vloer te soppen. Aangezien ik elke dag een fles water krijg heb ik er genoeg. De rest van de middag werk ik mijn dagboek bij, kijk tv, lees de krant en Dommel af en toe even weg. Het zijn lange dagen ze de hele dag in je bed. Aan het eind van de middag komt dokter Panday langs en hij meld ook dat mijn bloedwaarden stijgen en als het morgen goed is dat hij dan denkt dat ik maandag weg mag, wauw dat zou mooi zijn. Dhiraj belt en vraagt wat ik wil eten en ik neem maar weer gekookte aardappels want er is veel op de lijst wat ik niet mag hebben. Hij vertelt dat Aradhana, Sandhya en Anshu vanavond met hem mee komen om te slapen dus dat worden er dan al 4 vanavond. Ik hoop wel dat ik meer slaap krijg dan de afgelopen nachten. Zo tegen 9 uur komt Dhiraj eerst met eten en hij geeft aan dat de meiden later komen. Als ze tenminste door de Security worden doorgelaten meldt hij er lachend achteraan. Maar inderdaad later komen de dames binnen ze zul,en hun vrouwelijke charmes wel gebruikt hebben om binnen te kunnen komen. De meiden kruipen met z'n 3 en in het kleine logeerbedje wat altijd meer is dan ze thuis vaak hebben. Voor hun is hier zijn een luxe verblijf. Ze hebben een wc tot hun beschikking kunnen douchen en daar maken ze dan ook graag gebruik van nou geef ze eens ongelijk. We kijken vanavond vanaf 20 uur al tv. Want er is een gala uitzending op vanuit Bollywood waarbij de Grammy's voor de Indiase filmindustrie worden uitgereikt. Het geheel is een giga feest met de dames in de mooiste jurken. Dhiraj heeft zijn laptop meegenomen en we proberen via een Dongel om internet opgestart te krijgen maar dat lukt helaas nog niet zo ..... Hij blijft het proberen en opeens is er contact jippie dns kan ik eindelijk internetten. Na heel lang wachten komt Facebook tevoorschijn en ik heb 9 berichten dus die zal ik eerst even beantwoorden. Helaas na een paar berichten laat hij verstek gaan en krijgen we hem ook niet meer opgestart wat we ook proberen. Nou het zij zo ik hoop dat ik maandag alles in kan halen. Ik ben nog even met Devi in Mumbai want ze had Dhiraj via Facebook gesproken. Ze geeft aan dat ze voor mij een berichte op Facebook zal zetten zodat iedereen weet dat ik in het ziekenhuis lig en dagboek goed met me gaat. We kletsen nog even bij over ditjes en datjes en dan wordt het ondertussen rijd om te gaan slapen en maar eens kijken hoe het vannacht gaat, welterusten.