Delhi. - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Delhi. - Reisverslag uit New Delhi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Delhi.

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

02 September 2014 | India, New Delhi

Gisternacht laat gaan slapen maar toch een hele goede nacht gehad waarbij ik rond half 10 pas wakker werd. Ik ben daarna blijkbaar weer in slaap gesukkeld want rond 11.00 uur werd ik weer wakker, te last voor het ontbijt dat is wel zeker. Na een douche even naar beneden gelopen maar de man die er gisteravond was is zeker nu vrij en degene die er nu was bood voor het omwisselen van mijn euro's een lagere koers, typisch India proberen om er zelf nog wat tussenuit te halen maar ondertussen ben ik daar wel aan gewend en ik blijf vriendelijk lachen en vertel hem dat ik later terugkom, als hij weg is bedoel ik dan eigenlijk haha. Natuurlijk loopt er ook een mannetje rond die wel voor gids wil spelen en me Delhi wil laten zien en ook heb ik hem even duidelijk gemaakt dat ik hier al jaren kom en niet naar India Gate en alle andere attracties wil. Ik ga boven naar het "restaurant" helaas niemand aanwezig daar dus ik neem alleen een Chai, mijn eerste en zeker niet de laatste want ik ben gek op Chai. Buiten is er een gigantische regenbui losgebarsten, het komt met bakken uit de lucht, vind ik zelf niet zo erg want fanaaltje de temperatuur hoop ik wat. Vandaag is het 37 graden met een luchtvochtigheid van 92% dus met die regen koelt het zo maar 10 graden af. In Varanasi is de temperatuur ook boven de 30 graden maar de luchtvochtigheid is daar 56% dat is toch wel wat anders.
Na de Chai ga ik naar mijn kamer terug en allerlei vrienden en kennissen uit Varanasi nemen nu via Facebook contact met me op als ze zien dat ik al kn Delhi ben. Ik check nog even bij degene die me uit Delhi ophaalt of we goede afspraken gemaakt hebben. Dat is hier echt nodig soms drie keer goed vragen of het duidelijk is en checken of we dezelfde afspraak voor ogen hebben, typisch India zullen we maar zeggen. Terug op de kamer bestel ik een vegetarische springrol en een parantha dat is een van de vele soorten brood in India. Ik blijf lekker op mijn kamer heb niet zo'n zin om de stad in te gaan. Het is zo heet en de overgang is even te groot in 1x. Ik werk mijn mail even bij en continu heb ik ook vrienden on line uit India die zien dat ik ben aangekomen, ik voel me erg welkom door hun berichtjes. Kan bijna niet wachten tot ik in Benares ben want daar zitten de echte vrienden natuurlijk. De dag is ook zo voorbij en ik besluit nog even een douche nemen voor ik ga slapen. Verbazingwekkend hoe snel je lichaam zich aanpast in een andere tijdzone. Ik voel me ook totaal niet moe en mijn been doet het ook prima. Morgen maar even mijn bloed meten om te kijken hoe het ermee staat voor nu iedereen welterusten en tot de volgende keer.

  • 02 September 2014 - 09:10

    Nico Haveman:

    Fijn dat het goed met je gaat en met name je been geniet van de tijd daar en wij spreken elkaar als je weer in Dedemsvaart bent.
    Ik kijk uit naar jou reis verslagen en blijf je volgen.

    Gr Nico

  • 02 September 2014 - 09:13

    Marrit:

    Ha Petra, leuk oom mee te lezen, heerlijk met zoveel details. Soms zie ik je gewoon voor me. Geniet van de warmte en de warmte van de vriendschappen daar. Veel groetjes!

  • 02 September 2014 - 12:49

    Gretha:

    het is altijd weer genieten van je verhalen.............ga zo door.

  • 02 September 2014 - 19:49

    Jan:

    Hoi Petra,
    Fijn dat het begin al goed is gegaan want een goed begin is het halve werk he.
    Ik volg je en zie verder wel tegemoet hoe het je daar vergaat.


    Groetjes Jan en Ria.

  • 02 September 2014 - 21:26

    Peet & Liel:

    Hoi Petra,

    Mooi, dat het goed gaat met je been en groot gelijk, dat je even tijd voor jezelf neemt...is af en toe ook belangrijk!!!
    Een goede reis naar Varanassi
    Liefs uit Dongen

  • 02 September 2014 - 21:32

    Gertrud:

    Hoi Petra,

    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat het met je been OK is. Nu het avontuur weer tegemoet. Goeie reis naar Varrenassi en een hele fijne tijd!

    Liefs,
    Gertrud

Tags: Delhi, india

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 203894

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: