Oudejaarsdag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Oudejaarsdag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Oudejaarsdag

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 Februari 2016 | India, Benares

Zaterdag 6 februari 2016

Vandaag niet zo een spannende dag gehad maar wel lekker ontspannen.
Vanmorgen heerlijk op mijn gemak bij Aum café ontbeten. Dhiraj kwam hier ook naar toe dus nog het een en ander geregeld voor mijn verjaardag, de puntjes even op de I gezet maar ik laat mijn controle maar los en ga er maar vanuit dat alles zo komt zoals het bedacht was. Echt goede afspraken maken, zoals ik gewenst ben, lukt niet in dit land dus als je dat wilt kun je hier niet echt genieten. In het Aum cafe verkopen ze ook kleding en ik zie nog een heel mooi shirt hangen dus dit toch maar even gepast en gekocht. DK vertelt dat zijn nichtje is aangereden door een brommer in de straat en het ziet er niet goed uit, ze moet vandaag voor een mri scan. Zo diep triest. De mensen in de straat schijnen die brommer rijder te hebben gelyncht. Nummerplaat genoteerd en telefoonnummer, deze blijkt niet goed te zijn, maar je kunt gelukkig bij de nummerplaat de eigenaar achterhalen. We wachten af hoe het met de kleine meid af zal lopen.
We gaan richting Bunti om de boor boor morgen te regelen er komt een bootsman en die vraagt de belachelijke prijs van 2500 rs, 34 euro, in het verleden betaalde ik bij bootsman Babloe, die nu helaas onvindbaar is, tussen de 1000 en 1500 rs. Na wat plaatwerk etc komen we uit op 1500 rs, 20 euro voor een trip met de motorboot naar Main Ghat en naar de overkant van de Ganges, 3 uurtjes. Dhiraj moet gaan en ik ga naar Open Hand waar ik me tracteer op een heerlijk vegetable fried Rice. Ik tref een aardig vrouw die nog een kamer zoekt voor iemand dus ik stuur haar naar Banti door die weet van alles en nog wat.
Ik ga de boodschappen voor morgen aan boord halen cola, mango juich, chips en snoep. De taart wordt door de jongens geregeld een cadeautje voor mij, zo lief!!!!
Terug in mijn huis de boel even op orde maken en daarna richting Sparsa voor een geelpoederwortel massage en ja de naam zegt het al, geel en ik wordt dus ook echt geen van de poeder maar dat gaat weg na een flinke douche beurt. Na de massage ga ik richting Megha waar ik blijf eten en nu heb ik iets meer eetlust dan in de middag. Als ik terug kom op mijn kamer krijg ik een berichtje van mijn boys dat er een verrassing in de koelkast staat, een prachtige verjaardagskaart met mijn naam erop en hij ruikt heerlijk!!
Ik hoor van Anil dat zijn zus die doof is geworden van TBC niet geopereerd kan worden maar een speciaal gehoorapparaat nodig is dat 30.000 rs kost 400 euro ongeveer. Ze zou dan weer naar school kunnen gaan. Mocht ze hem niet krijgen dan zal ze haar spraak na verloop van tijd ook verliezen, vreselijk dus ik ga kijken wat ik kan regelen om het geld voor dat apparaat bij elkaar te krijgen misschien via een soort crowd funding.
Ik Skype met mijn moeder en laat haar de taart zien die ze besteld hebben voor me. Ik wilde tot 12 uur wachten zodat we samen mijn verjaardag inbonden luiden maar het internet is in de avond erg onbetrouwbaar dus ik kan nu Skypen en doe-het-zelf dan ook maar. Daarna lekker naar bed, morgen heel vroeg op 5.00 uur voor mijn verjaardag., welterusten


  • 08 Februari 2016 - 15:18

    Marrit:

    Heb een donatie gedaan Petra! Fijne verjaardag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 202299

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: