Oudejaarsdag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Oudejaarsdag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Oudejaarsdag

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 Februari 2016 | India, Benares

Zaterdag 6 februari 2016

Vandaag niet zo een spannende dag gehad maar wel lekker ontspannen.
Vanmorgen heerlijk op mijn gemak bij Aum café ontbeten. Dhiraj kwam hier ook naar toe dus nog het een en ander geregeld voor mijn verjaardag, de puntjes even op de I gezet maar ik laat mijn controle maar los en ga er maar vanuit dat alles zo komt zoals het bedacht was. Echt goede afspraken maken, zoals ik gewenst ben, lukt niet in dit land dus als je dat wilt kun je hier niet echt genieten. In het Aum cafe verkopen ze ook kleding en ik zie nog een heel mooi shirt hangen dus dit toch maar even gepast en gekocht. DK vertelt dat zijn nichtje is aangereden door een brommer in de straat en het ziet er niet goed uit, ze moet vandaag voor een mri scan. Zo diep triest. De mensen in de straat schijnen die brommer rijder te hebben gelyncht. Nummerplaat genoteerd en telefoonnummer, deze blijkt niet goed te zijn, maar je kunt gelukkig bij de nummerplaat de eigenaar achterhalen. We wachten af hoe het met de kleine meid af zal lopen.
We gaan richting Bunti om de boor boor morgen te regelen er komt een bootsman en die vraagt de belachelijke prijs van 2500 rs, 34 euro, in het verleden betaalde ik bij bootsman Babloe, die nu helaas onvindbaar is, tussen de 1000 en 1500 rs. Na wat plaatwerk etc komen we uit op 1500 rs, 20 euro voor een trip met de motorboot naar Main Ghat en naar de overkant van de Ganges, 3 uurtjes. Dhiraj moet gaan en ik ga naar Open Hand waar ik me tracteer op een heerlijk vegetable fried Rice. Ik tref een aardig vrouw die nog een kamer zoekt voor iemand dus ik stuur haar naar Banti door die weet van alles en nog wat.
Ik ga de boodschappen voor morgen aan boord halen cola, mango juich, chips en snoep. De taart wordt door de jongens geregeld een cadeautje voor mij, zo lief!!!!
Terug in mijn huis de boel even op orde maken en daarna richting Sparsa voor een geelpoederwortel massage en ja de naam zegt het al, geel en ik wordt dus ook echt geen van de poeder maar dat gaat weg na een flinke douche beurt. Na de massage ga ik richting Megha waar ik blijf eten en nu heb ik iets meer eetlust dan in de middag. Als ik terug kom op mijn kamer krijg ik een berichtje van mijn boys dat er een verrassing in de koelkast staat, een prachtige verjaardagskaart met mijn naam erop en hij ruikt heerlijk!!
Ik hoor van Anil dat zijn zus die doof is geworden van TBC niet geopereerd kan worden maar een speciaal gehoorapparaat nodig is dat 30.000 rs kost 400 euro ongeveer. Ze zou dan weer naar school kunnen gaan. Mocht ze hem niet krijgen dan zal ze haar spraak na verloop van tijd ook verliezen, vreselijk dus ik ga kijken wat ik kan regelen om het geld voor dat apparaat bij elkaar te krijgen misschien via een soort crowd funding.
Ik Skype met mijn moeder en laat haar de taart zien die ze besteld hebben voor me. Ik wilde tot 12 uur wachten zodat we samen mijn verjaardag inbonden luiden maar het internet is in de avond erg onbetrouwbaar dus ik kan nu Skypen en doe-het-zelf dan ook maar. Daarna lekker naar bed, morgen heel vroeg op 5.00 uur voor mijn verjaardag., welterusten

• 08 Februari 2016 - 15:18

Marrit:

Heb een donatie gedaan Petra! Fijne verjaardag!