Een paar dagen vrij en dan weer een " schooldag" - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een paar dagen vrij en dan weer een " schooldag" - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een paar dagen vrij en dan weer een " schooldag"

Door: petra van der wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

13 Maart 2013 | India, Benares

maandag was een vrije dag voor ons dus dan kunnen we van alles ondernemen. Ik had vandaag een vrije dag van de behandelingen in Sparsa dus kon rustig aan de dag beginen. Eerst de E mail maar eens gedaan want omdat we een tijdsverschil van 4 uur hebben blijft er nog wel wat hangem van de avond in Nederland dus dat kan ik dan mooi wegwerken als nederland nog in volle rust is. Daarna loop ik naar Assi ghat en ga lekker ziten bij Open hand cafe waar ik brunch met een Muesli menu dat is muesli, curd(yoghurt), appel, banaan en honing een tractatie waar ik de hele dag op door kan komen. Natuurlijk neem ik ook hier de heerlijke cappucino erbij want dat is af en toe wel lekker na al die bakkies Chai (indiaase thee met heeeeeel veeeel gekookte melk en nog meer suiker). Ik kan hier lekker even lezen en relaxen. Ondanks dat het alweer bloedheet is 35 graden, ja nederland ik zou wel even wat sneeuw wilen hebben, loop ik terug richting onze wijk Nagwa genaamd. Ondertussen kennen de mensen je al omdat je er meerdere keren per dag langs doorheel wandelt. Terug in het appartement ga ik vast de lessen van deze week voorbereiden. Omdat het 's middags te heet is om buiten te zijn gaan we aan het eind van de dag richting de ghats. Helaas is dit niet zo een goed plan want de hele stad zit potdicht omdat er nog steeds pelgrims af en aan lopen naar de tempel. Het is een groot gekkenhuis en er is geen doorkomen aan. We verbergen ons even in een kledingwinkeltje om een t shirt te kopen. Ik neem een riksja terug naar huis en Eleanor begeft zich nog in de massa mensen maar ik ben er even klaar mee en wil rust. De volgende dag ga ik 's morgens lekker op mijn gemaktrichting Sparsa voor de behandeling en vandaag is het een poedermassage in combinatie met een stempel massage. Als ik klaar ben zie ik eruit als een geel monster maar ze stoppen me meteen in de stoomcabine om even flink door te zweten. Ik hoop dat ik na dit stoombad weer mijn eigen huiskleur heb maar helaas ik ben nog net zo geel. Volgens de masseuse mag ik me niet douchen maar aangezien ik een wit pak aan heb......sta ik erop dat ik me mag douchen en dat mag. Ik denk dat ik goed schoon ben maar als ik 's avonds mijn kleding uitdoe is toch alles nog geel, en nu maar hopen dat de wasdames van de Ganges dit weer schoon krijgen. Na de massage ga ik naar Rahul guesthouse waar ik vorig jaar zat om eens lekker te brunchen. Ik neem een heerlijk pannekoek en een Curd(yoghurt) met fruit en honing heerlijk. Met de Viva kan ik hier best een paar uur doorbrengen uitkijkend over de Ganges. Ik neem nog even wat naam (een soort shoarma broodjes) mee naar huis en ga terug naar het appartement. 's avonds gaan we naar een klassiek concert maar als we daar aankomen blijkt het morgen te zijn. In het naastgelegen tentje strijken we dan maar neer voor een hapje en een drankje. We bestellen heerlijke Humus met pitta brood en vegetarische sprngrolls die de eerste keer bijna bevroren op tafel komen dus die kunnen zo terug naar de keuken, De bediende snapt het niet helemaal maar na lang wachten krijgen we dan eindelijk hete doorbakken exemplaren. Je kunt er geen risico mee nemen voor je het weet ben je hier ziek............. We melden ons nog even bij de huisbaas omdat die het hek langer voor ons open heeft gehouden vanavond normaal moeten we om 9.30 uur binnen zijn, en wat blijkt er is een feestje van de zoon des huizes hij is 2 jaar getrouwd en er is taart en alle meisjes (studenten) die hier huren zijn er ook. Het is beregezellig en ik krijg direct het kind van het stel op schoot. We worden gezegend en overladen met eten en drinken maar zitten al vol van ons etentje dus ik kan het beperken tot een klein stukje mierzoete taart met cola. Na een half uurtje nemen we afscheid van hun en bedanken voor de uitnodiging.
terug in ons appartement chat ik nog even via Facebook met een buurmeisje van hier die het leuk vind om met mij te kletsen en ze spreekt ook nog heel goed engels. ze is lkekker recht voor de raap en vraagt me het hemd van het lijft.

groetjes uit Varanasi en iedereen bedankt voor de reacties en leuke tips (jolanda)
Petra

• 13 Maart 2013 - 20:07

Engelien:

Ik geniet van je prachtige verhalen. Voorzichtig met al dat lekkere eten, denk aan het tegeltje, ha,ha,ha. Grapje, geniet er van. Groetjes.

• 14 Maart 2013 - 14:53

Angelique:

Heb je deze keer niet zo heel veel zoete gerechten? of blijft dat daar de boventoon voeren?
    Leuk om weer even bij gelezen te hebben.
    Succes en take care.

• 14 Maart 2013 - 17:17

Ben En Ria:

Hallo Petra, zo te lezen geniet je met volle teugen. Wel echt jouw land India. Hier is alles goed, koud maar de zon schijnt. Gr. De buurtjes