Op reis. - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Op reis. - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Op reis.

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

05 April 2013 | India, Benares

Beste allen even een heel klein moment de gelegenheid om te mail en dan ga i jullie ook in vogelvlucht even bijpraten over de laatste dagen. We zijn dus maandagavond per trein vertrokken met 4 tieners, de manager van Fairmail en mjzelf richting Lucknow. Natuurlijk had de trein vertraging en moesten we nog even wachten op het station van Varanasi. gelukkig hadden we gezelschap van een hele roedel ratten die door een treinpassagier werden voorzien van koekjes, ze kwamer uit alle gaten en hoeken naar hem toe. We hadden een Sleeper AC dat wl zeggen een coupe met 6 bedden zodat we nog even konden slapen. De reis verliep prima en de ouders en zussen van de tieners hadden allemaal eten gemaakt zodat we niet zouden verhongeren onderweg allemaal even lekker. Om 1.30 uur waren we op het station van Lucknow aan en Akshay ging op zoek naar een hotelletje voor een paar uur. We kwamen in een smerig kot terecht maar ja het is ook alleen maar om even te kunnen liggen cq zitten want om 6.00 uur moeten we alweer richting station voor de volgende trein. Ik slaap nog een paar uurtjes en de kids zijn druk met sjoelen op de I pad van mj. Daar hebben ze de smaak van te pakken. We gaan om 6.30 uur ontbijten, ik neem niets want om die tijd een indiaas ontbijt is aan mj niet besteed en ik leef de dag wel een beetje op koekjes en crackers. De trein vertrekt weer te laat natuurlijk zodat we in Hardidwar aankomen om 15 uur ipv 14 uur. Dan moet er een auto gezocht worden voor de laatste etappe en dat is een gehandel op zich want iedereen weil wel zo een leuk ritje hebben. Als de Jeep gevonden is gaan we richting Almora. Onderweg zijn alle tieners ziek en moeten we diverse malen stoppen omdat de maag geleegd wordt. Het is natuurlijk ook wel iets zo een lange reis en dan nog een heftig tocht met de jeep door de bergen met heeeeel veeeel haarspeldbochten en nogal heftig rijdende chauffeur. Maar ja ik denk altijd maar deze man wil vanavond ook graag weer aanschuiven bij moeder de vrouw. Zo tegen half 7 zijn we net voordat het echt donker wordt in Almora waar we logeren in hoel Savoy, niet te vergelijk met het Savoy hotel wat wij overhet algemeen kennen. We maken kennis met de drie mannen die ons op deze reis gaan vergezellen Marcel, Johan (beide uit nederland) en Tom (uit Belgie). We brengen de spullen naar de kamer, ik deel die met de beide meiden Aradhana en Sandhiya. Dan staat ons diner klaar en ik heb best trek na een koekjesdag. Na het eten maken we echt even kennis met elkaar en heeft Marcel een powerpoint presentatie van zijn foto's om te laten zien. Daarna gaan we snel naar bed om wat uurtjes in te halen.
groetjes Petra

• 05 April 2013 - 18:17

Jolanda Stern:

Hoi Petra,

Ik vroeg me al af waar je precies zat? Dus in de buurt van Haridwar. Ergens ook bij Rishikesh? Mooie tempel daar, aan de rivier. Ooit ben ik tot daar gekomen, wat mij leuk lijkt zijn de bronnen van de Ganges (ben ik niet geweest). Ga jij ook nog die kant op? Verder leuk te lezen, wat jij/jullie voor leuke dingen doen met de kinderen. Jammer van de regen en heel leuk die ratten!

groetjes Jolanda.