Almora - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Almora - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Almora

Blijf op de hoogte en volg Petra

05 April 2013 | India, Benares

gelukkig goed geslapen na de gebroken reisnacht. 's morgens lekker ontbijten met brood en een omelette die smaakte heerlijk. Na het ontbijt gaan we een klein spel spelen om even de namen van elkaar te leren kennen, het gaat er gezellig aan toe.Dan is het tijd voor de Treasery Hunt waarbij elke tiener aan een vrijwilliger wordt gekoppeld en waarbij we 11 opdrachten krijgen om samen te fotograferen. Dat is bijvoorbeeld: fotografeer vriendschap, een schone hond, een koopman, samenwerking. Het is erg leuk om te doen en ik ga gezellig met Sandhiya op stap. Wij kennen elkaar natuurlijk al erg goed dus voor ons is het erg leuk samen. Na terugkomst is de lunch in het hotel en dan gaan we met 2 taxi's naar SOS organics een fairtrade organisatie die iets met thee, zeep, kaarsen ed doet. Onderweg gaan we aan bij een indrukwekkende tempel Cetai waar zoveel bellen hangen dat ik het niet durf te schatten op op 10.000 stuks. Ook zijn er natuurlijk weer apen en ik houd ze angstvallig in de gaten. Na het bezoek luchen we in de buurt en de apen komen zelf de keuken van het restaurant binnen waar ze zo het brood grijpen. Ondertussen is het gaan regenen zodat we onze regenjas echt aan moeten doen, dikke druppels. We lopen via een bergpad naar SOS en krijgen daar een rondkleiding van de mevrouw en meneer die dat opgezet hebben. Ze vertrelt erover hoe ze de zeep maken met alle natuurlijke materialen en dat geldt ook voor de creme's schrub's, kaarsen ed. Alles komt van de lokale bevolking en er zijn ook alleen maar lokale dames aan het werk wiens mannen geen werk hebben maar wel een alcoholprobleem zo hebben ze toch nog inkomsten voor het gezin, de tieners maken wat foto's voor hun voor hun website en folders. Ik koop een heerlijk handcreme, die was ik vergeten van huis mee te nemen. Op de terugweg stoppen we nog even bij de Kas devi tempel en daarna bezoeken we nog een faitrade winkel met allerlei dingen uit de buurt. We gaan terug naar het hotel waar ik na het eten met Peter de foto's van de treasery hunt ga beoordelen. Dan is het weer tijd om naar bed te gaan
goetjes Petra