Dagje reizen - Reisverslag uit Kausani, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Dagje reizen - Reisverslag uit Kausani, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Dagje reizen

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 April 2013 | India, Kausani

Best thuisfront,
Na het ontbijt gaan we nog even met de kids naar het dorp om wat foto's te maken van een bijzondere boom en nog even de laatste geur op te snuiven in Almora. We lopen met de bagage naar het busstation in het dorp en proberen een bus te krijgen. Dat lukt en we kruipen tussen de lokale bevolking in de bus altijd een belevenis op zich. Het duurt even voor hij vol is en dan vertrekt hij. De rit duurt best lang en het blijkt dat we de verkeerde bus hebben genomen naar Bangheswar want deze rijdt een dik uur om via een andere weg. Ik zit eerst voorin maar van later achterin zitten op de achterbank. Achteraf ene geluk want de plaats waar ik zat is een staplaats voor iedereen die niet meer kan zitten. Zo rond 2.30 uur kwamen we aan en gingen we uit de bus in een restaurantje iets drinken.
Akshay moest een ander hotel gaan zoeken want het hotel wat ze op het oog hadden is niets en ligt naast het busststation dus de hele dag en al heel vroeg heel veel drukte en lawaai. Na verloop van tijd kunnen er naar een ander hotel gaan Narendra Palace het ligt wel op een eind lopen maar dat hebben we wel over voor een goed hotel. De bagage gaat gelukkig met een auto en wij lopen ongeveer 30 minuten voor we er zijn. Het is een leuk hotel aan de rivier. Ik heb met de meiden een kamer en we hebben samen een 2 persoonsbed, zij zijn het wel gewend want Aradhana slaapt zelfs met 6 mensen in 1 bed thuis. Als we aankomen gaan we daarna naar de rivier beneden aan het hotel er gaan een aantal bikkels zwemmen en de rest gaat foto's nemen met vooral veel stenen, een soort steenmannetjes die veel mensen wel kennen uit de Himalaya. Na het diner presenteren de tieners de foto's die ze willen gaan maken via een zelfgemaakte tekening, we noemen dit de perfect picture en daar gaan ze de komend de dagen aan werken. Als de foto's een beetje goed zijn. Is de kans groot dat er een kaart van wordt gemaakt en daarmee verdienen ze natuurlijk weer geld. Met Peter ga ik de tot nu toe gemaakte foto's beoordelen en dat is best een hele klus. We zoeken daarna ons bedje weer op. De volgende morgen na het ontbijt gaan de kinderen aan de slag om de perfect picture te maken. Ik help mee waar ik kan maar de kids zijn zo fanatiek dat ik het niet af kan lopen. Na de intensiever ochtend gaan we lunchen in het dorp en dan krijgen de kinderen een opdracht op met 1 object 5 foto's te maken. Zij gaan terug naar het hotel om daar aan de slag te gaan. Ik ga met Peter op zoek naar een internet café en we worden van het kastje naar de muur gestuurd maar dat is wel gebruikelijk in India maar dan toch via een heel klein, smal deurtje komen we in een internet café. Het duurt ongeveer 20 minuten voor ik op gang ben en het is super.....langzaam. Ik kan helemaal niet weer uitloggen op Facebook en Hotmail en ik kan mijn mails niet verwijderen dus het schiet niet op. Ik kan wel snel even een klein stukje op waarbenjij.nu zetten zodat ik even bij ben. Daarna gaan we terug naar het hotel waar we bij de kids gaan kijken die nog fanatiek bezig zijn met hun opdracht. Met Peter ga ik door met de foto's want we hebben ze nog lang niet allemaal gezien en we willen morgen een feedback aan de kids geven. Zo tegen half 8 zijn we dan toch zover dat we de laatste foto gezien hebben en kunnen we gaan eten. Dat is weer een drama hier de helft komt niet en voor een kopje soep hebben ze een uur nodig. Zelfs voor thee duurt het lang maar het lukt allemaal wel tenslotte. We gaan naar bed en morgen hebben we weer een reisdag voor de boeg.
Groetjes voor iedereen
Petra

  • 06 April 2013 - 19:26

    Dayen:

    Hoi Petra,

    Zo te lezen, vermaak je je best. Het zal ook wel vermoeiend zijn zo van hot naar her lopen met die fanatieke kinderen. Geniet ervan! Groetjes Dayen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 204352

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: