Toch nog ziek............ - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Toch nog ziek............ - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Toch nog ziek............

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 April 2013 | India, Benares

annacht een dramatische nacht gehad. Ik werd ergens rond 3 uur wakker met een gigantische pijn aan de rechterzijde van mijn lichaam dat ik niet eens meer kon liggen, niet op de linkerzij, niet op de rechterzij, niet op de rug en niet op de buik, dus de rest van de nacht rechtp[ tegen de muur gezeten om nog een beetje te kunnen rusten. Verder was het natuurlijk bloedheet en vooral de fan in mijn kamer is niet echt eentje die goed werkt. Ik had de ramen ook al opengezet maar daar komt ook alleen maar warme lucht door dus dat helpt ook niet echt. Ik had afgesproken met Eleanor om te ontbijten in Aum cafe dus ik twijfelde of ik wel moest gaan maar ja wat doe ik hier op kantoor een beetje zitten en lopen meer kan ik echt niet. Ik ga dus rond 9.00 uur richting Assi ghat maar het lopen gaat me niet goed af dus ik pluk een riksja van de straat maar ook dat is geen pretjes met da gehobbel. Ik voel mijn ademhaling zelf als pijn dus laat staan een hobbeltje in de weg en die zijn er hier nogal veel. Maar gelukkig kom ik heel aan bij Aum cafe waar de amerikaanse eigenaresse me ontvangt. Ze is alleen morgen nog open en dan sluit ze 2 maanden de deuren, er zijn geen toeristen de komende maanden, en gaat haar kinderen in Amerika opzoeken. Ik geef haar groot gelijk want het is hier ook niet uit te houden de komende maanden. Eleanor smst dat ze iets later is dus ik neem vast een latte machiato. Als Eleanor er is bestellen we en ik neem nog maar een keer het verse fruit met Curd (yoghurt) Na het ontbijt gaan we naar Sparsa want Eleanor wil nog een afspraak maken en misschien kan de dokter even naar mijn klachten zien. Hij voelt even op de bewuste plaats en vraagt het eea dan dan krijg ik een soort midalgan en pillen om 3x per dag te nemen. Ondertussen komen er twee toeristen binnen Molly en Elia uit de VS ze zijn hier net en zoeken een adresje voor massage's dus ik geef hun aan wat ik hier de afgelopen twee maanden allemaal gedaan heb. Verder zoeken ze nog ergens vrijwilligerswerk en ik beloof hun wat info te mailen over fairmail en father francis zijn project. We geven hun nog wat tips om te eten, yoga lessen en mediatatie te doen en dan vertrekken we. Ik neem een riksje terug naar kantoor en daar tref ik Dhiraj die ondertussen ook wakker is die ziet dat het niet goed me gaat maar je hij kan ook niet veel doen ik moet eerst maar kijken of de pillen aanslaan. Ik zoek een plekje op bed, dat is dus zittend, om even te kunnen uitrusten maar wat voel ik me hopeloos beroerd en dat terwijl ik hier de hele 2 maanden nog geen dag ziek ben geweest. Ik hoop echt dat als ik dinsdag moet vliegen ik die pijn weer kwijt ben want hoe ga ik dat volhouden van Delhi naar Helsinki en van Helsinki naar Amsterdam. Die anderhalf uur van Varanasi naar Delhi zal nog wel gaan. Dhiraj zal vandaag de les in het park overnemen van me zodat ik niet de deur uit hoef. De kids weten niet wat ze ermee aan moeten als ze me als een dood vogeltje zien zitten maar ik geef aan dat het vast morgen wel weer beter gaan met me. Ze gaan dus naar het park en ik blijf achter. Als Aksay straks komt maar even met hem overleggen wat te doen. Ondertussen heb ik op internet even gekeken wat de symtomen van malaria zijn en daar hoort spierpijn, gewrichtspijn zeker bij maar ik heb geen koorts (aanvallen) en dat is toch wel de hoofdsymptoom. Thuis laat ik in ieder geval direct mijn bloed onderzoeken zodat ik zeker weet wat ik uit kan sluiten. Aksay komt op kantoor en we besluiten toch een dokter te raadplegen. Hij belt voor me en gaat daarna naar de apotheek. Hij komt met 2 soorten pillen terug die ik later op internet even nazoek en het zijn zware pijnstillers en een maagbeschermer daarbij voor mij niet verkeerd. Ze zouden binnen 1,5 uur moeten aanslaan. De kids komen terug uit het park en hadden met de nieuwe balonnen ook geen succes die knapten ook en dat zal zeker met de warmte te maken hebben dus ze hebben ook bloemen gefotografeerd. We krijgen Samosa's en Caj en ik speel nog een kaartspel met Chandu en Dhiraj de meiden zijn aan het facebooken en aangezien ik veel gegiebel hoor hebben ze het wel gezellig. Ik regel met Akshay dat we morgen na de les en de schoonmaak met de kids een film avond hebben dat vinden ze beregezellig dan wordt er een film gedownload en op de muur vertoont, iedereen ligt lekker languit op de matrassen die van de bedden worden gesleept en genieten. Aangezien we morgen niet echt veel les hebben en we het programma voor de komende twee maanden als er geen vrijwilliger is bespreken kunnen de voor 21 uur alles klaar hebben. Maandagavond is er dan een speciale avond voor mij gepland als afscheid en in plaats dat de kids voor mij gaan koken laten we domino pizza's bezorgen op kantoor dat is voor hun iets wat ze nooit krijgen maar wat ze wel willen proberen heb ik ondertussen begrepen. Im overleg met Akshay is het goedgekeurd. Ik ga vroeg mijn bed opzoeken, zittend tegen de muur want ik weet ook niet meer hoe ik op kantoor moet zitten. Zo tegen 23.00 uur neem ik nog een stel pillen en hoop dat ik daar morgen profijt van heb.
Welterusten en hopen op een betere dag morgen, wat komt gaat ook weer weg denk ik dan maar.
Petra

  • 28 April 2013 - 10:00

    Hillie Waning Vos:

    Hoi Petra,

    Nou dat is ook wat de laatste dagen nog even plat. Heb je geen last van een blinde darmontsteking die kan nogal opsteken. Voor de rest wens ik je veel sterkte toe met het beter worden en hoop dat je vanmorgen stukken beter voelt.

    Groetjes Hillie

  • 28 April 2013 - 10:48

    Yvonne Rutgers:

    Hoi Petra, heel veel beterschap toegewenst!

  • 28 April 2013 - 15:04

    Peet En Liel:

    Hoi Petra,
    beterschap...en dat net op de valreep!!!Hopelijk gaat het morgen een stuk beter, want ziek op zo'n terugreis is ook niet alles én kun je de laatste avond nog gezellig met de kids doorbrengen.

    groetjes Peet & Liel

  • 28 April 2013 - 18:44

    Marije:

    beterschap Petra! Ik hoop dat de medicijnen gauw aanslaan en dat je gewoon met je terugreis kan beginnn. Wat een pech dat je dat net op het laatst mee moet maken, sterkte!

  • 29 April 2013 - 08:11

    Anita:

    Vandaag je reisdag! ik hoop van harte dat het beter met je gaat. Wel thuis! dikke zoen en beterschap.

  • 01 Mei 2013 - 21:41

    Tjessie Heida:

    Hoi Petra

    Heel veel beterschap en een goede reis.

    Groeten Tjessie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 202266

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: