Bijbel meditatie en stopping - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Bijbel meditatie en stopping - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Bijbel meditatie en stopping

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

08 November 2017 | India, Benares

Aangezien ik vanmorgen al fris en fruitig vroeg wakker was besloot ik om 8.15 uur richting Tree Ashram te gaan voor bijbel medicatie. Een uurtje met Chai na, altijd leuk.
Ik trof daar ook de ex man van Connie Rao, Rajeev,al veel over gehoord maar nog nooit ontmoet. Natuurlijk waren Kady, Lindsey, Ute en Baba Govinda er ook En nog twee van de Deense meisjes Sofie en Stiena. Na de medicatie loop ik richting Assi voor mijn laatste massage voorlopig.
Vandaag heb ik weer een rijst/melk massage met 4 handen (twee dames). Ik krijg zelfs nog een bonus omdat ze mijn gezicht ook nog behandelen, heerlijk. Deze massage is een echte aanrader en ga ik zeker wel vaker doen.
Ik geef de dames hun laatste fooi en Sandra zit al op mij te wachten in de wachtruimte.
We lopen samen naar Aum café en onderweg zie ik Irma lopen, een 82 jarige dame die ook af en toe bij Divya Jyioti vrijwilliger is. Ze woont er dan boven want het gebouw is door haar zoon gekocht. In Aum schuiven we aan bij Kady en Lindsey die daar al lekker zitten te eten. Ik neem mijn favo drankje Lemon Quence en een aardappelsalade met een soort pizza broodje.
Shivani is terug en heeft prachtige. Dingen gekocht in Delhi, straks maar even rondneuzen of er iets voor mijn winkel bij is. Na het eten koop ik flink wat armbanden voor in mijn winkel of op de braderieën. Ik krijg nog een paar mooie extra gratis mee. We lopen richting de grote straat richting Godolia. Onderweg laat ik Vegan and RAW zien aan Sandra en in het winkeltje van de school koop ik nog wat mooie kussenhoesjes en kerst slingers. Ik betaal alvast 1000 rs morgen kom ik ze halen.
Dan pakken we een shared riksja richting Godolia om Manishankar zijn winkel van Ganga Learning Centre te bezoeken. Manishankar is er ook en ik kan rustig mijn gang gaan. Ik zoek boven een aantal zaken uit waaronder leuke vlaggetjes, yoga tassen, yoga matten, portemonnees en shawls. Beneden kijken we wat ik moet betalen en dat is wel weer een vette aderlating maar het zijn echt dingen die in Nederland goed verkocht worden dus het kan voor onze foundation best wel weer mooi geld opleveren.
Ik laat mijn aankopen achter dan neemt de vrouw van Mani ze morgen voor me mee als ze me komt halen. Ik wil Sandra nog even laten genieten van de Blue Lassi dus we lopen nog een flink stukje door de smalle steegjes. Bij de gouden tempel is het weer een giga drukte en ziet jet zwart van de politie. We worstelen ons door de wachtende menigte en komen ongeschonden uit de strijd. Het is niet druk bij de trekpleister van Main Ghat. Helaas zijn er geen aardbeien, blauwe bessen en mango, het is niet de tijdvak het jaar.
Ik neem een Lassi granaatappel/kokosnoot..... Het duurt even mar dan heb je ook wat. Een top Lassi, en groot voor 80 rs iets meer dan een euro. Ik ben hier al twee x ziek vandaan gekomen, buikloop de day after, maar ik probeer hem toch weer. Ondertussen komen er draagbaren met lijken voorbij omdat dit de weg is naar Burning Ghat waar de lijkverbrandingen plaatsvinden.
Dit is voor mij altijd een erg confronterende stek leven en dood komen hier erg dichtbij. De Lassi is weer uitmuntend. We gaan weer terug richting Godolia en willen een shared taxi nemen maar die zitten vol. Dus we gaan maar lopen. Toch blijven ze vol zitten en dan komt daar een oudere fietsriksja rijder aan die gunnen we wel wat roepies.
We stappen in en ik stap bij Shivala uit en Sandra gaat nog door tot Assi.
Ik ben mooi op tijd thuis voor mijn werk en maak nog even wat boterhammen. Heerlijk verse tomaat, kaas, uien en komkommer. Wat wil een mens nog meer. Ik zet ook nog wat witte was in de week. Ik heb van dat ouderwetse blauwsel gekocht dat moet het mooi wit maken, we zullen zien.
De avond heb ik best veel telefoon en maak ik nog wat afspraken. Om 23.00 uur meld ik mijn collega dat ik naar bed ga en neemt hij de telefoon over. Morgen een drukke dag op Ganga Learning Centre.