bijna is het dan zover........vakantie!!! - Reisverslag uit Bombay, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu bijna is het dan zover........vakantie!!! - Reisverslag uit Bombay, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

bijna is het dan zover........vakantie!!!

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

04 November 2010 | India, Bombay

Hallo Allemaal,
Eindelijk is het dan zover.. IK HEB VAKANTIE. deze week nog een hoop stress gehad zoals ik altijd heb voor ik op vakantie ga maar vandaag had ik echt het gevoel dat ik vrij was. Gisteren had ik nog een dagje vrij heb nog een heerlijk rondje golfbaan gelopen en daarna nog een uur bij de huisarts gezeten die was vergeten om uit te zoeken of en welke malariapillen ik nodig was en na een uur kwam het bericht dat ik dus niets nodig was.Aan de ene kant een meevaller eindelijk geen troep in mijn lijf deze vakantie maar wel een tegenvaller want ik heb voor jan met de korte naam daar een uur zitten wachten. Mijn ouders zijn vandaag nog gezellig op bezoek geweest en ook mijn vriendin Gertrud. Ik had (volgens hun) lekker gekookt dus we hebben heerlijk gegeten vanmiddag. Op de namiddag toen ik dan weer alleen was ben ik op mijn gemak mijn rugzak in gaan pakken zonder enige stress. Foto apparatuur met bijbehorende zaken bij elkaar gezocht en de papieren, paspoort, geld, creditcards en dat soort dingen. Snel even de weegschaal gepakt en ja hoor ik heb het weer gered 15 kilo en dat inclusief veel leesvoer en nog veel spullen die tijdens de vakantie zullen verdwijnen dus op de terugreis zeker weer ruimte voor de nodige zaken....
Vannacht om 1.30 uur komt de taxi voorrijden om me naar schiphol te brengen.Ik moet me zo rond 4.00 uur melden en vlieg dan om 7.00 uur eerst naar Frankfurt en vanaf daar direct door naar India. Gelukkig heb ik een gangpad stoel gekregen, daar had ik een verzoek voor ingediend ivm de operatie van onlangs aan mijn been. Dan kan ik in ieder geval gaan lopen als ik dat wil zonder dat ik allerlei mensen lastig moet vallen

Nu nog even de laatste mail afwerken, de nodige badkamerrituelen uitvoeren in een schone frisse badkamer, dat is straks maar afwachten in het altijd smerige India. Maar ja gewoon de knop om en dan geniet je meer van de luxe thuis als je weer thuiskomt.

Ik ga tot 1.30 uur maar gewoon opblijven want echt slapen doe je toch niet als je op de wekker ligt. Ik heb goede slaaptabletjes dus vanaf Frankfurt neem ik mijn vaste drankje gin-tonic 2X en een slaappil en dan hoor en zie je mij voorlopig niet weer.

wat wel lekker is is dat ik om 23.50 uur lokale tijd aankom dus dan kan ik nog lekker een nachtje doorhalen voor de 1e dag aanbreekt.

nou ik vind het weer erg leuk dan jullie met me meereizen en ik zie jullie berichtjes graag tegemoet.

heel veel liefs en tot de volgende keer

Petra

  • 04 November 2010 - 19:39

    Femmi:

    Hoi Petra,

    Een heel fijne vakantie en tot schrijfs

  • 04 November 2010 - 19:43

    Jenny En Richard:

    Hoi Petra,

    Lekker nu nog op vakantie terwijl we hier de herfst ingaan.
    Een hele fijne vakantie toegewenst, geniet ervan!!!

  • 04 November 2010 - 19:45

    Yvonne:

    Hoi Petra,

    Een hele goede reis!!!
    Helaas dat de reis volgeboekt is, lijkt mij een mooie reis, ben benieuwd naar je verhalen.
    Slaap lekker in het vliegtuig, moet lukken denk ik met al die hulpmiddelen.
    Liefs, Yvonne

  • 04 November 2010 - 20:46

    Henriette:

    Hoi Petra,

    Een leuke vakantie(en neem af en toe een heerlijke massage).

    Groetjes,Henriette

  • 04 November 2010 - 21:45

    Jolanda:

    Petra,

    Weer een hele goede reis gewenst, de temp. is vast lekker in Z-India nu. Ben er ook geweest, zoals je weet, ben benieuwd naar jouw indrukken. Fantastische tijd gewenst.groetjes

  • 05 November 2010 - 08:10

    Gretha:

    Inmiddels ben je dus onderweg. Ik wens je een hele fijne vakantoe toe, die wel weer bol zal staan van verhalen en waar jij ons van mee laat genieten. En jij ik denk dat jij ook zult genieten en zeer zeker ook van de massages die je ongetwijfelt weer gelaten zult ondergaan;-)

    lieve groetjes van Koert en Gretha

  • 05 November 2010 - 10:45

    Hillie Waning Vos:

    Petra,

    een heel fijne reis en we zien je foto's uiteraard op de club terug

    gr Hillie

  • 05 November 2010 - 17:44

    Anita:

    Lieve Petra,

    heel veel plezier in India. Ben heel benieuwd wat je nu weer allemaal gaat doen en meemaken. Geniet van de warmte, heerlijk.
    Anitaxx

  • 05 November 2010 - 17:50

    Grietje En Arend:

    Hallo Petra
    Leuk dat je weer op reis gaat naar India en dat je ons mee laat genieten via deze mail. We wensen je een hele fijne reis en zien je mailtjes met belangstelling tegemoet.Hartelijke groeten Grietje en Arend

  • 05 November 2010 - 18:23

    Rob & Venus + Kids:

    Een prettige en veilige vacantie

  • 06 November 2010 - 07:12

    Herma:

    Geniet er van en ik lees met je mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 203141

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: