het zit er bijna op - Reisverslag uit Goa, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu het zit er bijna op - Reisverslag uit Goa, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

het zit er bijna op

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

24 November 2010 | India, Goa

Hallo Hallo

toch nog een berichtje vanuit India. Vandaag was de laatste dag hier in Goa helaas ligt mijn kamergenote met de nodige darm klachten plat dus heeft zij niet kunnen genieten van deze dag in Goa.
Ik hoop dat ze morgen voor de lange treinreis naar Mumbai (Bombay) weer een beetje beter is anders is 12 uur een hele lange zit in de trein.

Ik ben vandaag via het strand van Goa naar de hippiemarkt gelopen met een aantal reisgenoten. Onderweg af en toe genoten van een terrasje want het was bloedje heet en je verbrande levendig zonder dat je het in de gaten had omdat er wel een lekker windje stond.

De hippiemarkt bestaat zo ongeveer uit 2000 kraampjes (het kunnen een paar honderd meer of minder zijn hoor) en je kunt hier letterlijk alles kopen wat je in de rest van India ook kunnen kopen. Ik heb me nog even vergrepen aan een aantal sjawls waar ik hoop ik een aantal mensen blij mee kan maken en een drietal bloesjes voor mezelf. Verder heb ik me behoorlijk ingehouden wat me geen moeite kostte omdat ik niet zou weten wat ik allemaal zou moeten doen met de aangeboden handel.

Terug in het hotel ging het nog niet zo goed met Jolanda maar we besloten even naar de supermarkt te gaan voor inkopen voor de reis vanmorgen want ik de trein kun je nl niets kopen omdat het niet vertrouwd is. Slechts dichte dingen zoals chips kun je wel doen daar kunnen ze niets mee doen maar thee, koffie en en ander eten NIET doen.

Helaas werd Jolanda in de supermarkt weer niet goed en gingen we zsm weer naar ons hotel terug. 's avonds nog heerlijk uit eten gegaan en nu is het tijd om de rugzak te pakken voor morgen. Op tijd naar bed want voor 6.00 uur moeten we alweer op.

Allemaal bedankt voor de leuke lieve berichtjes en tot de volgende mail

Petra

• 24 November 2010 - 16:40

Yvonne:

Petra, goede reis terug!
    Groetjes, Yvonne

• 24 November 2010 - 18:39

Jolanda (de Andere!):

Toch fijn, wat rust en strand. Jammer van je reisgenote, misschien verstandig om anti biotica te nemen (als ze dat al niet gedaan heeft). Wens haar beterschap. Voor de laatste trip en naar huis, sterkte en een goede reis gewenst. Als je aankomt in Nederland is het w.s. net boven het vriespunt, dus pak je warm in........
    groetjes
    p.s. Als je India bent gewend, is L'warden een wipje (grapje).

• 24 November 2010 - 19:00

Gertrud Stuik:

Beterschap daar en een hele goede terugreis! Groetjes

• 24 November 2010 - 23:56

Alie:

Een goede terugreis naar het koude kikkerlandje....

tot gauw.

liefs Alie

• 25 November 2010 - 20:17

Dayen:

Hé Petra,
    Goede en prettige reis terug.
    Groeten Dayen