Een K.... dag in Inida - Reisverslag uit Hampi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een K.... dag in Inida - Reisverslag uit Hampi, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een K.... dag in Inida

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

21 November 2010 | India, Hampi

Hallo allemaal vanuit het mooie Hampi,

Hampi was een van de redenen waarom ik voor deze reis gekozen heb omdat iedereen die ooit in Zuid India was geweest zei als je gaat moet je zeker naar Hampi dat mag je niet missen. Ik kan het na vandaag zeker bevestigen maar gisteravond toen we hier aankwamen had ik eigenlijk spijt van deze keuze.

Hoe komt dat? We zouden een zeer lange reis van 8 uur voor de boeg hebben nou ja daar schrik ik echt niet van op mijn reizen. Dus daar al op ingesteld door water, cola, chips en koekjes mee te nemen het survivalpakket in India op deze busreizen.
We vertrokken dus gistermorgen om 8.00 uur met een half uur vertraging omdat een stel zich verslapen had doordat de wake up call niet was gedaan (ik heb deze trouwens bijna nog geen morgen gehad maar wij hebben onze telefoon als wekker natuurlijk. Maar ja al je dan een reisdag vn 8 uur rekent ben je nog mooi op tijd op de plaats van bestemming. De rit voorliep voorspoedig maar ongever 15 kilometer voor aankomst(het was toen 18.00 uur) vertelde de reisbegeleidster (een indiaase vrouw) ons dat we op de doorgaande snelweg (nou ja wat er voor door moet gaan als het lukt haal je 30 km per uur)van Noord naar Zuid India reden en dat de vrachtauto's om 18.00 uur pas mogen gaan rijden nou dat hebben we geweten we stonden dus mooi vast tussen honderden vrachtauto's die op dat moment gelijke wilden gaan rijden en dat lukt natuurlijk niet. Ze stonden rijen dik en niemand die ook maar een centimeter ruimte aan een ander gaf dus aan het eind van het liedjes komt er geen een in beweging inclusief wij dus. Af en toe schoof het een paar meter op maar ja toen waren we er nog steeds niet met nog 15 km voor de boeg. Ondertusen wordt het bloedheet in de bus de de arko(alle ramen kunnen open) maar aan maar aangezien het een vreselijke stoffige weg was met veel heel veel los stuifzand werd dat er ook niet beter op. We waren best kwaad op onze reisbegeleidster want dit is normaal dus als ze nu een uur eerder vertrokken was hadden we geen ellende gehad want al met al waren we pas om half 11 op de plaats van bestemming dus van 18.00 uur tot 22.30 uur hebben we over 15 kilometer gedaan. Daarbij meldde ze tussen neus en lippen door nog even dat we niet meer konden gaan eten omdat alles om 21.00 uur dicht was dus dat was nog even extra zout in de wonde. maar we zijn er nog niet aangekomen in Hospet de plaats waar we zouden slapen moesten ze eerst weer zoeken (zoals wel vaker gebeurt) om het hotel bleek het dus toch in Hampi te zijn nog 12 km verderop. Toen we dan eindelijk aankwamen zaten we ook nog in een vreselijk smerig guesthouse dus voor ons was dit een dag met een grote K.

gelukkig hebben we vandaag mooie dingen gedaan en gezien en er verder maar niet meer aan gedacht. Zo meteen hebben we een tempelfeest en gaan we lekker eten aan de rivier en morgen een lange rit van 14 uur ( zal dus wel 20 worden hahahh) en dan lekker 3 dagen rust in Goa

heel veel lieft voor iedereen
heit en mem gefeliciteerd met jullie 53e trouwdag 22 november

groeten Petra

• 21 November 2010 - 14:38

Ria:

Hallo Petra,

Je maakt wel weer wat mee! volgens mij moet je straks nog een week vrij nemen om bij te komen. Inmiddels zijn we weer een kleinkind rijker. Colin is 15 september geboren, alles is goed ook met Arwen.
    Heel veel liefs van Ben en Ria

• 21 November 2010 - 15:02

Marije:

Nou wees blij dat je d'r niet woont! En je hebt geen vakantie he je bent aan het reizen. Dat wordt in dit verhaal wel heel erg letterlijk...Hier sta je ook wel eens in de file maar dan heb je genoeg snackstops onderweg......Succes morgen met de volgende rit (en de dag erna....hahaha) en rust inderdaad maar lekker uit. Vergete niet een paar massages tussendoor te nemen!! groetjes, Marije

• 21 November 2010 - 17:21

Erik:

Aai, aai; dat viel niet mee. De stemming heeft er hopelijk niet teveel onder geleden. Je hebt soms van die "vakantie dagen". Ben benieuwd naar het tempelfeest. Veel plezier nog.
    Groetjes, Erik

• 22 November 2010 - 05:27

Herma:

Wat een dag.....

Veel plezier in GOA. Schijnt prachtig te zijn

• 22 November 2010 - 06:16

Peet & Liel:

Hoi Petra

Ja dat zijn de onvoorziene dingen,die je cadeua krijgt maar af en toe dus niet zo leuk zijn.Maar je hebt in ieder geval de dag erna genoten van Hampi en nu ga je uitrusten en nagenieten in Goa dan ben je die K..reis zo vergeten.
    Dus veel plezier en geniet ze nog, ik heb het er alweer opzitten!

Groetjes Peet & Liel

• 22 November 2010 - 16:26

Grietje En Arend:

Het kan niet altijd rozegeur en maneschijn zijn. Maar ondanks alles zie je toch maar weer een hele hoop van India en wij genieten van je verslagen. We wensen je nog een paar fijne dagen en hierbij de hartelijke groeten Grietje en Arend