laatste uurtjes India - Reisverslag uit Bombay, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu laatste uurtjes India - Reisverslag uit Bombay, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

laatste uurtjes India

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 November 2010 | India, Bombay

Hallo allemaal,

nog even een kleine indruk van de laatste uurtjes die ik India verbracht.
In Goa hebben we nog lekker een paar uurtjes aan het zwembad doorgebracht in voorbereiding op de lang treinreis van de volgende dag. Ik trof aan het zwembad een hele vriendelijke man met een heel kleine baby lop zijn arm, Natuurlijk is dit stof tot een gesprek. De half franse/afrikaanse man vertelde dat de baby 12 dagen oud was en het was een dotje om te zien. Later kwam tot mijn verbazing er een hele fitte vrouw bij staan, zijn vrouw dus een engelse die geboren was op Jamaica, dus ik zei tegen haar heb jij 12 dagen geleden een baby gekregen en loop je er zo bij (positief hoor) en toen vertelden ze het verhaal achter het kindje. Ze hebben dit kindje via eiceldonatie dus in India gekregen omdat deze mogelijkheden in Engeland waar ze wonen niet mogelijk was. Een heel apart verhaal hoor en ze moesten nu de komende weken ervoor zorgen dat ze het kindje mee konden nemen naar Engeland. Hun natuurlijk veel succes gewenst met dit proces en natuurlijk veel geluk met de baby in Engeland als ze terug zijn. Zo zie je maar iedereen zit voor een andere reden in India maar dit is wel een bijzondere reden.

We hebben een hele voorspoedige treinreis van 14 uur gehad van Goa naar Mumbai (Bombay) het reist toch wel wat fijner in een 6 persoons sleeper coupe in ded trein dan in een bus, ook al heb je een bank voor jezelf in de bus tot je beschikking.
Onderweg de tijd gedood met lezen, muziek luisteren, naar buiten kijken en lekker duf met elkaar ouwehoeren. 's avonds laat dus aan in Mumbai en nog even gegeten in het restauant van het hotel. Morgen hebben we nog maar dag en er is nog veel te zien in Mumbai dus we gaan vroeg op stap en huren maar een taxi om ons rond te rijden want wat we willen zien ligt nogal ver uit elkaar en we moeten ook nog een beetje fit zijn voor de terugvluxht waarbij we een nacht overslaan.
Als we de volgende morgen op pad gaan dan is heel Mumbai overspoeld met politie, ME, commando's ed want(ja hoe kunnen we het zo uitzoeken) vandaag is het 2 jaar geleden dat de aanslag in Mumbai is gepleegd dus er waren overal herdenkingbijeenkomsten en we werden overlopen door allerlei tv ploegen die overal aan het filmen waren. Kijk voor info op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanslagen_in_Bombay_van_november_2008
Misschien waren ze ook wel weer bang voor nieuwe aanslagen want het zag er allemaal wel erg serieus uit met die politiemacht op de been. Hele delen van de stad zijn afgesloten de taxi dumpt ons na onze tour dan ook maar ergens in de buurt van het Taj Mahal hotel waar ook een aanslag is gepleegd. We kunnen nog wel redelijk in de buurt komen maar echt even in het hotel kijken wat onze planning was is ons dus niet gelukt.

's avonds hebben we met de groep een afscheidsetentje waarbij wij als dames in een Indiaase sari worden gehesen door onze reisbegeleidster. Ik hou helemaal niet van dit soort poppenkast maar zal maar geen spelbreker zijn dus ook ik in Sari, foto's volgen nog hhahhah.
Het is geen kijk vind ik: europese vrouwen in de Indiaase kleding het 1 pas niet bij het ander.

Zo rond 21.30 uur gaan we per bus naar het vliegveld, nog ongeveer 1,5 uur rijden, en dan hebben we voldoende tijd om in te checken en nog even lekker te shoppen. Alles gaat lekker voorspoedig ik krijg mijn gereserveerde gangpadstoel en Jolanda kan mooi naast me zitten op mijn verzoek aan de jongen aan de balie. De rest van de groep heeft niet zoveel geluk de stellen zitten een heel eind uit elkaar dus er is veel boosheid maar door te ruilen onderling komt het weer redelijk goed.
De vlucht van Mumbai naar Munchen duurt 8,15 uur en gaat voorspoeding, na de snack gaat het licht uit en ik heb heerlijk liggen slapen (mede dankzij de stevige gin tonic denk ik)het grootste deel van de vlucht, tot het ontbijt 2 uur voor aankomst. In Munchen moeten we nog 3 uurtjes wachten en dan is het nog 1.15 uur vliegen naar Amsterdam. We hebben een heel klein vliegtuigje, half leeg, 66 mensen slechts. Jolanda en ik hebben samen heerlijk 3 stoelen dus weer even de ogen dicht na de sandwich en de heerlijk kop koffie

• 28 November 2010 - 19:57

Gertrud:

Hoi Petra,

Je bent dus al thuis? Ik had de 29ste in gedachten, de 27ste dus? Bel je gauw!

• 28 November 2010 - 20:57

Jolanda (de Andere!):

Welkom thuis Petra. Berekoud hier, pas op met je gezondheid. Lekker aan de erwtensoep dus.
    groetjes

• 28 November 2010 - 21:20

Peet & Liel:

Hoi

Welkom thuis in ons koude landje.Nu jezelf maar weer goed inpakken tegen het koude winterweer...
    Geniet nog lekker na en succes met je foto´s.
    Groetjes Peet & Liel

• 29 November 2010 - 05:16