Zo we zijn weer paar daagjes verder - Reisverslag uit Mysore, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Zo we zijn weer paar daagjes verder - Reisverslag uit Mysore, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Zo we zijn weer paar daagjes verder

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

18 November 2010 | India, Mysore

Hallo daar in het koude Nederland. Ik
hoorde van mijn moeder dat jullie af en toe al nachtvorst hebben??? Nou wij niet hoor we moeten nog steeds de Fan of de airco aanzetten in onze hotelkamer hahah maar dat zal dus voor ons wel een overgang zijn als we weer voet op hollandse bodem zetten maar gelukkig is het nog niet zover want we genieten nog steeds met volle teugen van het mooie India.
Ik ben een beetje achter maar dat komt omdat we af en toe niet de beschikking hebben over een internetcafe of gewoon geen zin hebben om nog een uur achter de computer plaats te nemen. Maar vandaag weer een internetcafe gevonden en maar even jullie updaten over de laatste dagen. Maandgf zijn we vroeg weg gegaan voor een rit van 6 uur (dat was de planning maar let op!!!) onderweg een olifantenopvang bezocht met 70 olifanten in alle soorten en maten die daar verzorging krijgen vooral het wasser was erg leuk.
Het is een hele mooie tocht maar om een heel lang verhaal kort te houden we waren dus 12 uur ondeweg ipv de geplande 6 uur wat in India al een hele opgave is gezien het niet zo vlakke wegdek zo her en der.
We kwamen dan ook gebroken aan in ons hotel wat een mooi hotel lijkt aan de buitenzijde maar helaas was het het slechtste en smerigste wat we tot nu toe gehad hebben dus snel gegeten een douche genomen in een smerige badkamer en plat gegaan met een slaappil zodat we ook door konden slapen. De volgende morgen gingen we nl met de zg toytrain en daarvoor moesten we om 5.30 uur al op het station in de rij staan voor kaartjes die waren nl niet geregeld door de reisbegeidster datwas flink balen want we hebben tot zo ongeveer 6.30 uur daar gestaan zonder te weten of het zou lukken maar de goden waren ons gunstiog gestemd we mochten mee dus het wachten was niet voor niets geweest. De trreindris duurde ongeveer 2,5 uur en ging door een geweeldig mooi gebied af en tioe hadden we een stop met veel apen rondom de trein en angezien ik vorig jaar een slechte ervaring met apen had (zie mijn reis van vorig jaar) bleef ik ver weg van deze griezels. Na aankomst met de trein stond onze bus klaar en gingen we eerst ontbijten in een sjofele tent waar ze alleen warm indiaas eten hadden ik nam allen een parantha (indiaas brood) met een mango sapje. Daarna hadden we nog een lunch en toen hoorden we tot onze schrik weer dat we nog 3 uur moesten rijden terwijl iedereen dacht dat we volgens de planning er al bijna moesten zijn dus weer een tegenvaller met de reistijd maar gelukkig ging het door een mooi gebied mwr veel theeplantages en dat maakt altijd een hoop goed. Zo rond 16.00 uur komen we aan in ons natuurpark Mudamalay waar we direct in een jeep worden gezet om op wildjacht te gaan. Op weg naar het hotel hadden we al een olifant gezien eenprachtexemplaar met mooie slagtanden.
Helaas regende het pijpenstelen, zoals bijna elke dag aan het eind van de dag of 's avonds, dus er was weinig wild te zien. We zagen wat pauwen, herten, wilde zwijnen, apen en helaas geen olifanten en tijgers, de kans was ook erg klein.

Terug in het hotel kunnen we allen buffetten want we zitten in de middle of nowhere en ze hebben geen keuze in eten. In drinken ook niet helaas voor de hele groep (20 pers.) zijn er 15 biertjes, water of 7-up beschikbaar dus erg karig. Ook dit hotel is niet je van het het regent binnen op sommige plaatsen net zo hard als buiten, alles is vochtig en het is niet schoon zeg dus maar smerig op de kamers.

We liggen dus hier ook weer vroeg plat ook omdat het vanmorgen zo vroeg was.

Wat wel leuk is omdat je in een natuurpark zit zijn alle geluiden van dieren die je hoort en die je niet thuis kunt brengen.

Morgen weer vroeg op voor de volgende etappe

groetjes voor iedereen en bedankt voor de berichtjes

Petra

• 18 November 2010 - 14:17

Johan:

Lekker bezig op vakantie. Veel plezier.

• 21 November 2010 - 09:50

Géke:

't is afzien z'on reis, veel plezier verder.