Werken aan een opdracht voor Golfwenskaarten - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Werken aan een opdracht voor Golfwenskaarten - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Werken aan een opdracht voor Golfwenskaarten

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 Maart 2013 | India, Benares

Vanmorgen na het opstaan kon ik eindelijk voelen dat mijn rug gewend is aan het harde (spijker)bed want ik werd uitgerust wakker. Eleanor wilde gaan foto's maken en ik besloot een dag zonder toestel op pad te gaan lekker rondbanjeren en kijken wat en wie je tegenkomt in de stad. Ik ging eerst ontbijten bij Rahul Guesthouse en natuurlijk was de kok weer blij me te zien en me te kunnen verwennen met een heerlijke bak curd (yoghurt) met vers fruit een heerlijk begin van de dag. De muesli die er altijd bij staat in het menu is standaard op dus ook deze morgen helaas geen muesli maar misschien helpt het als ik er de komende twee maanden over blijf zeuren, haha. Gisteren liet hij ook speciaal macaronie voor me aanrukken dus wie weet wat voor invloed ik op hem heb, hij is nl heel gemakkelijk om te kopen, vorig jaar heb ik hem nog mijn zonnebril gegeven en nu wil hij graag een pot Marmite en die is hier erg duur 330 roepia (4,50 euro) nou dat is me 's morgens muesli wel waard, we zullen zien.
Heerlijk op het terras zitten lezen en internetten en daarna de stad in gelopen. Ik moest eerst een usb stick halen want mijn foto sd kaart heeft kuren dus voor alles weg is moet ik hem maar even back uppen via een usb stick. Al gauw had ik die gevonden en daarna vond ik een leuk tentje terug van vorig jaar waar je heerlijk rustig kunt zitten en waar ze heerlijke muffins verkopen bij de koffie en de thee, dus daar maar even gebruik van gemaakt. Daarna ben ik heerljk rondgelopen door de stad en heb ik de Massagesalon bezocht naast Open Hand cafe waar ik vorig jaar zulke heerlijk massages had gehad. Is dan ook weer leuk je stapt binnen en ze herkennen je direct weer, wat een indruk zal ik gemaakt hebben hahaha
Ik had mezelf voorgenomen om gedurende deze 2 maanden even heftig gebruik te maken van deze service want voor de kosten hoef je het hier niet te laten en aangezien ik elke ochtend zo wie zo vrij ben...
Ik ga een 30 dagen pakket nemen dan kan ik elke dag terecht voor een andere massage of behandeling. Het pakket wordt samengesteld na een gesprek met een ayurvedisch dokter en afgeteld op je kalchten die je eventueel hebt. Daarbij kun je ook nog de heerlijke ontspanningsmassages toevoegen en dan ben je 30 dagen verder. Ik kan zo mooi voor de trip die ik begin april met de kids ga maken het eeste deel doen en als ik terug kom de laatste behandelingen.
Hierna ga ik in Open Hand cafe een heerlijke, echte cappucino drinken en lunch gelijk daar maar even met een sandwich cheese/tomato, lekker hoor.
Met een fietsriksja laat ik maar even terugbrengen, kost 10 roepie dus helemaal niets en heeft die man vandaag ook weer brood op de plank. Helaas gaat hij via een andere weg dan normaal en kan hij het kantoor niet vinden. Ik laat me terug brengen naar Assi ghat en loop vanaf daar terug naar ons kantoor. Onderweg tref ik verschillende tieners van Fairmail die altijd een praatje willen maken. Mijn partner Akaash is niet in zijn Motor Repair Shop maar die kom ik hier ook bijna elke dag tegen. Ik had hem een pet met een groot logo van Amsterdam gekocht en daar was hij toch blij mee. Hij heeft wel een speciaal plekje in mijn hart gekregen ook al is hij nu ivm zijn leeftijd (19) niet meer bij Fairmail aan de slag.
Terug in het kantoor eerst de foto's maar even op de stick gezet dan zijn die in ieder geval veilig gesteld. Om half 4 komen de kinderen en gaan we aan de slag met de opdracht die ik mee kreeg van Golfwenskaarten.nl, dus het maken van golfkaarten. Voor de kinderen een bijzondere uitdaging en eens iets heel anders dan ze gewend zijn. Eerst laat ik zien wat er zo ongeveer verwacht wordt van hun en dan mogen ze zelf aan de slag met hun creativiteit. We moeten 4 kerstkaarten en 4 andere kaarten maken (vrije invulling) dus best een grote opdracht. Als we de spullen die we nodg hebben bij elkaar gezocht hebben gaan we naar het park aan de ganges waar we in ieder geval mooi gras kunnen vinden en bloemen. We krijgen veel bekijks en Eleanor en ik moeten constant met Indiers op de foto. Het is gewoon niet normaal, we zijn een echte bezienswaardigheid. De mensen doen net of ze ons al jaren kennen en we gaan zwaar gearmd op de foto, best wel grappig om te zien dat alle mobiele telefoons worden aangerukt.
Na de les gaan we weer met z'n allen aan de snacks en volgt het gebruikelijk ritueel elke tiener mag 15 minuten facebooken en we spelen spelletjes met elkaar en kaarten. Ik doe voor het eerst met het onbekende kaartspel mee en win gelijk, dat vinden ze niet leuk hahahah
Zo rond 19.30 uur gaan de kids huiswaarts en gaan wij onze sociale media even bijwerken.
Morgen komt er een andere groep tieners die ook weer aan de slag mogen we zullen zien hoe dat gaat

Voor nu of voor straks lekker slapen en tot de volgende keer

Petra
ps.excuus voor de spelfouten af en toe maar hier zit een engelse spellingscontrole op ipv een nederlandse vandaar.

  • 07 Maart 2013 - 18:54

    Gertrud Struik:

    Hoi Peet,

    Zo te horen heb je het goed naar je zin, fijn.
    Let je wel een beetje op het eten? Van ontbijt naar lunch en snack.
    Het klinkt alsof er geen tijd tussen zit maar dat is natuurlijk niet zo:-)).
    Veel plezier en geniet van alles!

    Liefs
    Gertrud

  • 08 Maart 2013 - 09:25

    Ina Mulder:

    Hoi Petra,

    Niet teveel vrienden daar maken hoor. Straks wil je daar niet meer weg.
    Wel leuk om al die verhalen met je mee te mogen beleven.
    Bedankt nog voor je lieve kaartje.
    Dat je daar nog tijd voor hebt gemaakt in al die drukte om te vertrekken.

    Dikke knuffel,
    Ina

  • 08 Maart 2013 - 12:47

    Gretha Smit:

    Hallo Petra,
    Vandaag zat voor het eerst een mail in mijn postvak=in van waar ben jij.nl Ik dacht hey leuk Petra is weer op reis. Helemaal de voorbereiding niet mee gekregen. Dus alle verslagen helemaal gelezen net en ik zit er weer helemaal is. Petra is in haar geliefde India. Wel meid geniet er maar lekker van en ik wacht met smart op je volgende verhaal.
    have fun
    Enne wat betreft de massages....................dat wil ik ook hahaha
    Groetjes van Gretha

  • 11 Maart 2013 - 12:32

    Angelique:

    Zo veel herkenning van beide kanten!
    Lijkt me een geweldig gevoel.
    Mooie opdracht van golfwenskaarten.
    Succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 204155

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: