Heel veel te regelen vandaag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Heel veel te regelen vandaag - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Heel veel te regelen vandaag

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

16 April 2013 | India, Benares

Vanmorgen ben ik met een motorriksja samen met Dhiraj de assistent manager hier naar DLW gereden om de golfbaan te bezoeken en de brief af te leveren om toestemming te vragen voor een fotosessie op hun golfbaan. We waren er al twee keer eerder geweest de eerste keer kregen we te hoten dat we een officiele brief moesten indienen, de tweede keer om de brief te brengen en die werd toen afgekeurd GRrr dus toenmoesten we nog een keer en aangezien we de post hier niet zo vertrouwen besloten we om nogmaals deze zelf te brengen en Pff deze keer was hij goed. We hadden nog geluk want de manager stond net op het punt om op de scooter te stappen omdat het zijn vrije dag was, dan hadden we nogmaals een rit voor jan met de korte naam gemaak. Terug in Lanka gaat Dhiraj door naar de bioscoop om kaartjes voor vanavond te halen en ik ga naar de fotozaak om een aantal foto's af te laten drukken die ik aan de tieners kan geven. Daarna ga ik naar Cafe Flavours om een heerlijke sandwicht met een smoothie als ontbijt te nemen. Helaas ligt internet er weer uit dat zal wel komen van de storm gisteravond. Ik koop ook nog even wat fruit en ga dan terug naar kantoor. Na de middag ga ik naar Sparsa waar ik vanaf vandaag 4 a 5 dagen lang een oliebad behandeling krijg. Het gaat als volgt je krijgt continue door 2 masseurs bakjes vol met warme olie over je heen gegoten en daarbij wordt je ook nog gemasseerd. Je light hierbij op een houten tafel, dat is minder, waarbij aan het eind van de tafel alle olie weer opgevangen wordt voor de volgende ronde. Ze gebruiken voor elke ronde 5 liter olie. Ik voel me net een gladde aal en ook op de tafel schuif ik van links naar rechts en van onder naar boven, af en toe moeten we er erg om lachen. Het is een heerlijke massage en als gladde aal ga je daarna nog een stoombad in waardoor het een dubbele werking heeft. De de komende dagen weet ik wat me te wachten staat. Na de massage ga ik terug naar kantoor want om 16.00 uur gaan we de tieners thuis bezoeken om van allemaal een klein filmpje te maken voor op de nieuwe website. Ook zoeken we de ex tieners op Anuj, Ankita en Akaash die ook vertellen wat ze aan Fairmail hebben gehad. We komen weer bij iedereen thuis en langzamerhand leer je de hele familie kennen, erg leuk. De filmpjes gaan niet in de eerste keer goed en we lachen wat af met elkaar. Het gaat als een echte opname eraan toe Take 1, take 2 Cut etc etc maar tenslotte lukt het om ze allemaal op te nemen. Dan moeten we als de wiede weerga terug naar kantoor want over een half uur gaan we richting de bioscoop met de tieners. We gaan naar een film die een aantal al gezien hebben zelf meerder malen maar ze hebben zef voor deze film gekozen. Ik zal de naam geven van de film Chashme Baddoor want Peter (van Liel) jij als echte bollywood fanaat moet hem zeker zien. Ik was trouwens 27 jaar geleden voor het eerst in de bios hier en die is niet meer te vergelijken met deze bios. Het is een supermoderne bios met mooie stoelen maar de reacties van het publiek zijn nog steeds hetzelfde ze gaan compleet uit hun dak. Aangezien de film in Hindi was en af en toe wat engels tussendoor verstond ik het natuurlijk niet maar ik begreep het redelijk goed dat is ook het leuke aan Bollywood films. Een kaartje voor de Gouden stoelen waar wij in zaten kost ongeveer 2 euro pp dat is best een leuk prijsje maar voor de kinderen toch te duur om regelmatig te gaan dus zo een uitje is voor hun altijd leuk. Na de film lopend terug naar huis een dik half uur en dan naar bed voor weer een warme nacht denk ik
groetjes Petra

• 16 April 2013 - 16:06

Peet & Liel:

Hoi Petra

Wat een gedoe allemaal hè voordat je iets geregeld hebt,maar ja het is nu gelukkig allemaal geregeld met de golfbaan.
    Ik zal straks aan Peet de titel doorgeven als hij thuiskomt, wie weet zit deze al in het archief,ik weet het niet.
    Geniet van alles en tot de volgende mail.
    lieve groetjes uit Dongen

• 16 April 2013 - 19:50

Ina Mulder:

Hoi Lieverd,

Wat een leuke verslagen iedere dag. Ik geniet er volop van.
    Zoals je weet denk ik erg beeldend en zie je op die tafel met die massage alle kanten op gaan. Die masseur die je alle kanten op kan schieten. haha.
    Wel lekker voor je huidje al die olie. Ga de komende dagen maar lekker genieten!

Liefs,
    Ina