Hiep Hiep Hoera vandaag mijn moeder jarig - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Hiep Hiep Hoera vandaag mijn moeder jarig - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Hiep Hiep Hoera vandaag mijn moeder jarig

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

18 April 2013 | India, Benares

Dinsdag is mijn vrije dag maar bijna altijd doe ik wel iets voor Fairmail want de voorbereidingen van de lessen kosten best veel tijd. Natuurlijk ben ik vanmorgen eerst naar Sparsa geweest voor mijn oliebad en ik kreeg er ook nog en Sirodhara behandeling bij. Dit is misschien wel de reden dat ik hier, ondanks de hitte 's nachts, toch heerlijk slaap want de behandeling is oa goed voor slaapproblemen. daarna ga ik bij de kleermaker mijn shirts halen die ik al voor de trip,had besteld maar die niet op tijd klaar waren ivm Holi. Ondertussen alweer een keer terug geweest maar toen waren ze te krap gemaakt maar dat is hier geen probleem want ze houden daar rekening mee met het in elkaar zetten dus ze leggen het zo uit. Helaas waren de mouwen nog te krap dus ik gaf aan dat ze daar maar een soort losse mouw van moesten maken. Het duurt 10 minuten volgens hem, jaja dat ken ik dus ik ga maar op het stoepje zitten en neem een Coke. En inderdaad al met al duurt het nog 30 minuten. Ik zeg altijd maar dat de tijd hier van elastiek is dus...... Je went we vanzelf aan als je hier langer komt. Er is wel een leuk neveneffect bij dat je helemaal geen stress hebt hier, dat woord heb ik uit mijn woordenboek geschapt. Daarna ga ik naar Rahul guesthouse om even met Joy bij te kletsen en hij heeft ook kruiden voor me gekocht. Ik eet daar even een kaastosti maar na een half stukje is het alweer teveel dus ik neem de rest mee nar kantoor. Het zou me verbazen als ik hier niet afval als ik zie wat ik hier eet, dat is minimaal. En af en toe een stukje cheesecake zal het niet compenseren. Terug op kantoor kan ik Peter blij maken met de tosti dus dan is die ook weer goed terechtgekomen. Ik ben eerst even met mijn moeder want die is jarig vandaag en wordt 76 jaar en net als vorig jaar ben ik er niet bij, toen zat ik ook hier bij Fairmail. Ik heb haar wel een mooie bos bloemen met een fairmailkaart gestuurd via Greetz en die had ze ook gekregen en de bos zag er geweldig mooi uit. Het internet is vandaag weer hopeloos alles duurt lang skypegesprekken lukken niet echt.... Zo tegen 16 uur gaan we richting de tieners want we gaan van iedereen een filmpje opnemen voor de nieuwe website van Fairmail. Het is lachen gieren brullen want het gaat natuurlijk niet in 1 keer goed bij iedereen. Na terugkomst ga ik maar weer een keer onder de douche door want de hitte is niet te harden. Om 19.30 uur worden we verwacht bij de ass.manager Dhiraj zijn moeder heeft Peter, Akshay en mij uitgenodigd voor diner. Vooraf haal ik nog even de was op bij de broer van Dhiraj. We krijgen wel een heel speciaal maal voorgeschoteld vis en het smaakt erg lekker maar het is super spicy door alle pepers die gebruikt zijn. Er is komkommer, rauwe ui en tomaat om de hitte een beetje te temperen. Na het eten gaan we huiswaarts want de klok staat weer bijna op 21.30 en dan moeten we wel binnen zijn anders heeft de huisbaas de boel op slot. We moeten beide nog even e mail bijwerken ivm de trage aansluiting vandaag. De volgende morgen ga ik natuurlijk weer naar Sparsa voor de behandeling en daarna heb ik Eleanor aan de telefoon en we spreken af om te brunchen bij Ohm cafe. Ik tref de eigenaresse, een Amerikaanse die hier woont en getrouwd is en die geeft aan datzelfde eind van de maand sluit omdat er geen toeristen zijn. Het is 12 uur en ik ben de derde klant vandaag dat is niet normaal en ze geeft ook aan dat ze heel veel spullen weg moet gooien elke dag en dat ze dus met verlies draait kan me goed voorstellen dat ze sluit. Ik neem een heerlijke frisse fruitsalade met een heerlijke verse sap dat is eigenlijk het enige wat met deze hitte nog lekker is. Ik bel met de manager van de golfbaan en krijg toestemming om as maandag te komen om foto's te maken. Geweldig dan heeft onze inspanning toch nog succes gehad, ben er erg blij mee en ik denk Marrit van golfwenskaarten ook. Na de gezellige brunch ga ik met de riksja naar Lanka om fruit in te kopen. We moeten een aantal fruitfoto's overdoen omdat het fruit er een niet vers uitzag dus op zoek naar vers ongeschonden fruit. Gelukkig vind ik een mooie Ananas, sinaasappels groen en oranje, appels, druiven en limoentjds dus de foto's gaan we overdoen. Bij de supermarkt nog even de rest van de boodschappen en dan terug naar kantoor. We hebben om 15.45 uur een Skype gesprek met de kaartenuitgever in Frankrijk maar als we terugkomen horen we dat dat niet door kan gaan ivm ziekte dus we moeten het programma omgooien van vandaag. Ten eerste gaan we kijken naar de trends in kaartenmens zodat de kids weten wat voor kaarten ze in Europa mooi vinden. Daarna krijgen ze een serie kaarten te zien van een Duitse uitgever die zeer succesvol is en waaruit ze misschien wat inspiratie kunnen halen voor de Duitse Fairmail kaarten. Tussendoor krijgen we bericht uit Frankrijk dat ze nog wel willen skypen omdat er iemand anders nu binnen is die Engels spreekt dus dat doen we tussendoor nog even. Over een weer vertellen we iets en we stellen onszelf voor aan de Fransen. Ze vragen ons te eindigen met een dansje dus we doen samen het dansje uit de Bollywood film die we net hebben gezoen, zelfs ik kan die meedoen....
Dan gaan we op het dak een spel spelen met de verkochte kaarten van dit jaar. We moeten raden of de kaart een top, flop of gemiddeld was qua verkoop. Erg leuk om te doe en Chandu en Suman winnen het spel. Ook spelen we nog even een ander spel en soort haasje over maar dan in het Indiaas ook goed om even wat energie op te doen. Na de spellen ga ik de tieners uitleggen dat we maandag, op mijn en hun vrije dag, naar de golfbaan kunnen voor foto's en ik,laat ze wat voorbeelden zien van foto's die Marrit graag wil hebben. Verder vraag ik ze om ook zelf nog even na te denken over ideeën want het is maar een eenmalige kans om op mooi gras foto's te maken. Dan is het tijd voor Samosa's, heerlijk. Na de eetbreak moeten de kids nog even Facebook bijwerken en dan gaan ze weer huiswaarts. Petersen ik zwaaien ze beide uit op het balkon en komen tot de conclusie dat we beide geen 20 meer zijn, moe dus, en dat we deze vorm van kinderen hebben erg mooi vinden, na een laat uurtjes gaan ze heerlijk weer huiswaarts hahahah. Ik ga mijn wasjes nog even doen en dan ga ik er redelijk vroeg in. Morgen weer een dag.

Iedereen die reageert in welke vorm dan ook erg bedankt want berichtjes van het thuisfront zijn altijd leuk om te krijgen
Liefs Petra

  • 18 April 2013 - 09:10

    Greetje Van Der Wijk:

    Ha die Petra,

    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. Ik lees je berichten elke keer hoor, leuk.
    Het weer wordt hier ook warmer gelukkig.

    Veel plezier nog,

    Greetje

  • 18 April 2013 - 15:51

    Ina Mulder:

    Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder en bedankt voor het sturen van een kaartje voor mijn verjaardag. Heel lief en attent.

    Eet je maar minimaal omdat het zo warm is of omdat het niet lekker is? Is leuk om te lezen dat je uitgenodigd wordt bij mensen, die je proberen te verwennen met allerlei lekkernijen.

    Lieve groetjes,
    Ina

  • 18 April 2013 - 17:25

    Herma HUtten:

    Van harte met je moeder. Leuk om alles met je mee te lezen.
    groetjes Herma

  • 18 April 2013 - 19:21

    Dayen:

    GEFELICITEERD met je moeder en drink er daar maar een borrel op.

    Groetjes Dayen

  • 18 April 2013 - 23:07

    Fons:

    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. Schrijf je zo makkelijk uit de pols weg. Wat een verslagen zeg, maar wel leuk om te lezen. Dus vooral doorgaan.
    Groeten, Fons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 202729

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: