Afscheid van Peter en mijn Papa is Jarig H,H Hoera - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Afscheid van Peter en mijn Papa is Jarig H,H Hoera - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Afscheid van Peter en mijn Papa is Jarig H,H Hoera

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

20 April 2013 | India, Benares

Ik doe vandaag maar even een verslag van twee dagen tegelijk omdat er niet zoveel te vertellen is. Gisteren was er geen les want Peter vertrek vandaag en er moest nog veel gebeuren in het regelcircuit. Ik ga gewoon 's morgens naar Sparsa en hoor even hoe het staat met de masseur. De dokter vertelt dat hij nog steeds in de gevangenis zit en dat er pas na het weekend beslist wordt of hij tegen betaling vrij mag. Vrijdag is hier een soort feestdag, ze hebben weer een heilige aan wie een dag is opgedragen, dus dan ligt de ambtelijke molen stil. Ik krijg toch mijn oliebad vandaag want de dokter helpt persoonlijk mee, dat zal hij wel moeten met al de mannelijke klanten die er komen. Daarna ga ik even lekker bij Open Hand een heerlijke bak koffie drinken daar ben ik even aan toe en ik brunch er met een tosti tonijnsalade met groene salade, mijn maag is nu zo gewend dat moet goed gaan. Laat ik het afkloppen maar ik ben nog geen dag ziek geweest en ik eet en drink echt alles hier, zelfs op straat. Na de brunch ga ik terug naar Nagwa, mijn wijkje, en ik ga even een paar uurtjes plat want de kids komen tegen 16 uur om eten te koken. Peter is ondertussen bezig om harira te maken, een marokaanse soep en tussendoor komen er kids die graag bij Fairmail willen voor een interview en we hebben nog plaats voor 2 tieners. Als ik uit bed kom zijn de kids al druk bezig met snijden en voorbereiden voor de maaltijd het is een drukte van belang. Ook komt de vrouw van de huisbaas nog even langs en komt mij en de meiden zegenen want het schinnt ik mag niets anders doen dan toekijken. Dus dat doe ik dan ook maar even en ondertussen ga ik mijn mail even bijwerken. met al de interviews is het ondertussen al 20 uur geworden en moeten we nog steeds eten, in een rap tempo komt de boel op tafel, excuus op de grond en zitten we te eten van een heerlijk afschiedsmaal voor Peter een van de directeuren van Fairmail. Ik ben vandaag wel een beetje afgedraaid eerlijk gezegd en als ik hoor dat de kids nog een film gaan kijken weet ik dat ik nog niet naar bed kan. Eerst moet de beamer geinstalleerd worden dan een matras met kussens op de grond, het is net een slaapfeestje, en dan kan het beginnen. We kijken een soort LIon King maar dan in de Bollywood uitvoering, helaas zonder engelse ondertiteling maar dat valt wel te volgen. Ook de zoon en een neefje van de huisbaas komen binnen dus het hek wat normaal om 9.30 uur op slot gaat zal nog wel wat langer openblijven anders kunnen zij ook niet meer terug naar huis. Het is een en al gezelligheid en de kids voelen zich prima thuis. Zo tegen 10.30 uur is het feest ten einde en gaat iedereen huiswaarts. Aradhana is al eerder weggegaan want die woont in een andere wijk en moet alleen naar huis en dat is hier in India ook niet meer vertrouwd tegenwoordig als je de kranten mag geloven. ik duik mijn bedje in morgen een drukke dag. De volgende morgen ben ik al vroeg wakker en duitk ik direct onder de koude douche om lekker fit de dag in te gaan. Het is gelukkig nog niet zo warm omdat de zon niet door het wolkendek heenkomt. Ik hoop dat we vandaag eindelijk een keer een iets minder hete dag zullen hebben dan kun je eindelijk weer eens iets ondernemen zonder je constant te moeten douchen en verkleden. Ik ga richting Sparsa voor de laatste behandeling uit mijn pakket van 30 dagen dus vanaf nu zal ik weer moeten betalen als ik kom. Ik weeg me eerst even want volgens mij bem ik zekr afgevallen en inderdaag ruim 5 kilo eraf dat gaat de goede kant op.Ik krijg mijn favourite behandeling als afsluiting een heerlijk oliemassage met daarna een tropisch stoombad. Voor volgende week boek ik alvast een nieuwe behandeling want zoiets moet je wel afbouwen voor je afkickverschijnselen krijgt.
Ik ga daarna naar Open Hand voor een heerlijk kopje Jasmjnthee en fruitsalade en dan als de wiede weerga naar kantoor want o, 13.00 uur vertrekt Peter naar de trein. Bijna alle kids komen uit school ook langs om hem uit te zwaaien. Na het afscheid ga ik de les voorbereiden voor vandaag die om 16 uur begint. Een aantal leerlingen gaan verder met de opdracht van gisteren en met een aantal meiden ga ik foto's maken van armen vol bangles, idaase armbanden. We betrekken zelf de handen van de assistent manager erbij die met veel pijn en moeite en water en zeep de armbanden om kan krijgen. We maken leuke foto's en het belangrijkste we hebben heel veel plezier. Na de les komen de Samosa's tevoorschijn en daarna de gebruikelijke spelletjes, kaarten, sjoelen op mijn i pad en facebook bijwerken om de beurt. Zo rond 20.00 uur gaan ze huiswaarts en blijf ik nu alleen achter. Dhiraj geeft aan dat hij misschien nog komt maar dat is afhankelijk van of zijn avondeten voor 21.30 uur klaar is. Blijkbaar is het niet gelukt want ik heb hem niet meer gezien. Eerst maar even geprobeerd om heit te bellen want die wordt vandaag 89 jaar. Helaas gaat de lijn wel over maar ik hoor hun niet. Na drie keer stop ik ermaar even mee en stuur de overbuurvrouw op facebook een berichtje dat ik niet kan bellen of ze mij willen probren te bellen. Juist op dat moment gaat skype over en heb ik mijn ouders haar overbuurvrouw op skype en wat scherts mijn verbazing bij mijn ouders in huis. Dus ik zie mijn moeder en ook mijn vader komt in beeld. Helaas is het geluid niet goed en kunnen we elkaar bijna niet verstaan. Maar elkaar zien is al leuk vooral voor mijn vader die ik 6 weken geleden voor het laatst zag. Ik probeer hun te vertellen dat ze me moeten bellen en dat begrijpen ze ook dus even later heb ik ze dan toch aan de telefoon. Mijn vader bedankt me voor de flessen wijn en het kaartje dat ik via Greetz had laten bezorgen, een Fairmaikaart natuurlijk. Na het telefoontje ga ik heerlijk een filmpje kijken die ik heb meegenomen want daar heb ik tot nu toe nog geen tijd voor gehad. Tussendoor nog even skypen met Marrit (Golfwenskaarten.nl) waarbij we een verbinding hebben die volgens Marrit nog nooit zo goed was geweest als nu, snap je dat nu??????? Aangezien het vandaag gelukkig niet zo warm is geweest is het binnen ook wat koeler dus dat zal vannacht wel wat lekkeerder zijn.

Voor nu welterusten als het bij jullie zover is, hier is het ondertussen 23 uur dus nog even de film afkijken en dan naar bed

groetjes Petra

  • 20 April 2013 - 20:04

    Dayen:

    Hoi Petra,

    Gefeliciteerd met je pa en fijn dat je hem toch nog gesproken hebt. Paul en Stefan zijn vanmorgen in je tuin aan de gang geweest. Geniet er nog een paar weken van en niet teveel achter de computer!! gr. Dayen

  • 21 April 2013 - 10:28

    Yvonne Rutgers:

    Lieve Petra,
    Gefeliciteerd met je vader, fijn dat jullie hebben kunnen skypen. Je schreef dat je 5 kg was afgevallen, wat veel in 6 weken tijd! Hier is het allemaal goed, het is gelukkig wat warmer geworden en ik weet niet of je het koningslied hebt gehoord? Ben benieuwd naar jou mening. Nog een fijne tijd, lieve groetjes van Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 203215

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: