Wat moet ik nog veel doen..... - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Wat moet ik nog veel doen..... - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Wat moet ik nog veel doen.....

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

25 April 2013 | India, Benares

Gistermorgen stond ik dus om 5.45 uur naast mijn bed om naar een worstelevenment te gaan. Ik was wel een beetje jaloers op Dhiraj die nog heerlijk kon blijven liggen maar ja ik heb het mezelf aangedaan. Dus om hem niet wakker te maken vertrok ik stilletjes richting Assi ghat waar ik met Anil Kumar en de amerikaanse fotograaf Joshua had afgesproken. Die was niet op de plaats dus Anil en ik gingen naar zijn guesthouse maar daar zat de deur op slot dus hij was weg. Het bleek dat hij iets verder stond dan afgesproken. We wandelen naar Assi en daar treffen we ook Eleanor die wel een dik half uur te laat aan kwam zetten. Als we bij de worstelplaats komen, waar normaal geen vrouwen mogen komen maar omdat Anil ze kent is er voor ons een uitzondering blijkt woensdag de enige dag te zijn dat ze niet worstelen, vette pech dus. OH wat had ik dan nog heerlijk een paar uurtjes in mijn bedje kunnen blijven liggen.......... Er wordt echter wel getraind en we raken aan de praat met een paar mannen. Ik neem nog wel wat foto's dan heb ik niet echt het gevoel dat ik voor niets zo vroeg ben opgestaan. Het was ook al erg laat vannacht voor ik er in lag dus de uurtjes zijn erg weinig geweest. Met Joshua en Anil loop in terug en ik vertel Joshua zo her en der waar hij kan eten en wat er allemaal te doen is, hij is hier net en weet heg noch steg. We lopen terug via Lanka en dan ga ik met hem mee naar Rahul guesthouse om te ontbijten. HIj duikt gelijk zijn bed in en ik zoek het dakterras op om te ontbijten. Redelijk snel ga ik weer terug naar kantoor waar het erg verleidelijk is om het bed weer in te stappen aangezien het nog vroeg is en de rest ook nog steeds in rust is. Ik ga toch maar fris en fruitig achter de computer zitten om de foto's van de kids te beoordelen. Zo tegen de middag ga ik richting Lanka om de fotozaak maar weer eens te bezoeken. Helaas kunnen ze geen raw bestanden lezen dus ik ga onverrichter zake terug. Bij Flavours ga ik eerst even lunchen en het wordt weer eens tijd voor een pizza, die zijn hier gelukkig klein zo groot als een boterhambordje dus dat is nog te doen. IK wandel lekker rustig, dat moet wel in 45 graden, terug naar kantoor want om 16 uur zijn de kids er. Ik moet nog wat voorbereiden want we gaan vandaag nog een keer cupcakes maken. Onderweg neem ik nog het eea mee voor dit project. In de keuken maak ik vast de topping voor de cupcakes en ik zoek de versiering bij elkaar want die ligt zo onderhand overal en nergens. De kids zijn weer stipt op tijd en we kunnen aan de slag. We hebben vandaag een halve groep dus 4 teiners eindelijk wat meer tijd voor ze dan als ze met z'n allen komen. Vandaag zijn Suman, Anshu, Anil en Anil er. Ondertussen komen er allerlei verkopers door de straat en van eentje koopt Dhiraj iets wat een lievelingssnack van de meiden is volgens hem. Na de les halen ze gewoon Samosa's en dan komt ook de verrassing nog op tafel een soort holle oliebollen die ze vullen met een kikkererwtenmengel en een zeer gekruid soepje. Ik had bij voorbaat al 1 Samosa genomen want ook dit moet ik proeven. Het is erg lekker maar jeetje wat eten zij veel ze eten nog wel 10 per persoon op en dan gaan ze later ook nog geweon thuis eten. Nog even wat kaarten en facebooken met elkaar en dan gaat de club huiswaarts. Dhiraj gaat bij zijn moeder eten en vraagt mij of hij me nog eten mee moet nemen, nou nee aub niet ik zit nokkie nokkie vol. Morgenvroeg ga ik nogmaals met Anil naar de worstelaars om te fotograferen dus ik maak het niet te laat vanavond.

groetjes Petra

• 25 April 2013 - 22:17

Peet & Liel:

Hoi Petra

Hopelijk morgen meer geluk met de worstelaars, leuk om dat te zien!
    Geniet nog van je laatste dagen India, die 2 maanden zijn toch zo voorbij, vind je niet!!!

groetjes Peet & Liel

• 26 April 2013 - 08:07

Ria:

Nog een paar daagjes in India, geniet er nog maar even van. De buurtjes vinden het ook wel weer fijn als je thuis komt! Neem een paar graadjes warmte mee naar Dedemsvaart. Een goede reis gewenst.

Groeten Ben en Ria

• 26 April 2013 - 09:12

Anita:

Elke dag is een waar avontuur. Heerlijk. Geniet er nog even van.

Axx