Heerlijk om weer terug te zijn - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Heerlijk om weer terug te zijn - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Heerlijk om weer terug te zijn

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

31 Oktober 2016 | India, Benares


Aan het eind van de morgen ging Gerda weer richting haar Indiase familie. Ik heb eerst rustig aan gedaan, heerlijk gedoucht en ontbeten met yoghurt, muesli en fruit. Na het ontbijt ben ik richting Megha gegaan en heb natuurlijk voor de kleine Krishnav weer cadeautjes meegenomen
Bij Megha krijg ik natuurlijk chai en nog een zoetigheid van Diwali.
Ik ga naar Open Hand met Dhiraj waar ik de nieuwe manager tref die zondag ook op de community lunch waren. Ze spreken me aan dat ze me graag willen spreken ivm Dhiraj zijn sollicitatie en de onrust onder een aantal personeelsleden over zijn situatie. Van mij zouden ze graag het verhaal horen omdat ik er zo nauw bij betrokken ben. Aangezien het nu super druk is spreken we rond 17 uur af. We zien wel hoe het dan is. Dhiraj moet weg en ik bestel een heerlijke aardappelsalade, waar ik volgens de bediende 30 minuten op moet wachten maar wat achteraf ongeveer 1,5 uur werd na verschillende malen vragen.
Ik ga tussendoor nog wel even terug naar mijn appartement en werk mijn dagboek even bij. Ik ga ook nog even langs Megha om haar foto's van de telefoon op haar computer over te zetten. Zo rond 17 uur ben ik dan weer bij
Open hand voor het gesprek met Johan en Belinda, het nieuwe managers koppel uit Zuid Afrika. Het is nog steeds druk vooral met Indiase gasten dus we gaan naar het dak waar de ruimte is om vrij te kletsen. Ik vertel wat ik weet van de situatie rondom Dhiraj en geef hun aan dat ik het jammer vind dat wat er gebeurt is hem nu belemmert in het krijgen van den baan. Hij verdient volgens mij best een kans. Johan en Belinda geven aan dat ze met de andere staf mensen niks te maken hebben en hun eigen pad volgen hierin. En ze geven me aan dat ze hem per woensdag aan willen nemen voor de verkoop van de produkten die ze verkopen en daarnaast in de bediening. Nou dat zou geweldig zijn. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Verder vragen ze mij om hem te begeleiden hierin omdat ze weten dat hij erg veel respect voor mij heeft. Ik ben dan zo een beetje zijn buddie, nou dat lijkt me prima. Ik ga beneden nog even zitten om wat te eten en dan is er al iets wat me al eerder opgevallen is. Ik heb er 45 minuten gezeten zonder dat er iemand bij me kwam om te vragen of ik iets wilde bestellen. Toen kwam Chandu langs met een bestelling dus die schoot ik aan of ik wat mocht bestellen. Nou dat kon natuurlijk wel. Er zaten nog wat mensen bij me die na verkoop van tijd weg gingen en waarbij nogal wat glaswerk en borden bleven staan en ook dat viel me al eerder op niemand haalt iets weg. Ze komen met bestellingen langs en lopen weer met lege handen terug naar de keuken. Dit zal ik zeker nog wel een keer met Johan en Belinda bespreken. Als ik weg wil tref ik Baba Govinda en Tom, de Ier, nog eventje en we kletsen nog even met elkaar Omdat het ondertussen al laat is en ik best nog wel een stukje moet lopen pak ik toch een fietsriksja. Terug in mijn huis klets ik nog even bij met Gerda en dan ga ik rond 23 uur even met mijn moeder Skypen.

  • 08 November 2016 - 13:52

    Angelique:

    wat goed om te horen (lezen) dat Dhiraj de baan heeft gekregen! ben heel erg blij voor hem. hoop dat hij er ook heel blij mee is en dat het goed gaat verlopen. fijn ook dat de nieuwe managers eerst hun oor bij jou te luister leggen ipv op verhalen af te gaan. succes Dhiraj!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 204081

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: