Heerlijk om weer terug te zijn - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Heerlijk om weer terug te zijn - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Heerlijk om weer terug te zijn

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

31 Oktober 2016 | India, Benares

Aan het eind van de morgen ging Gerda weer richting haar Indiase familie. Ik heb eerst rustig aan gedaan, heerlijk gedoucht en ontbeten met yoghurt, muesli en fruit. Na het ontbijt ben ik richting Megha gegaan en heb natuurlijk voor de kleine Krishnav weer cadeautjes meegenomen
Bij Megha krijg ik natuurlijk chai en nog een zoetigheid van Diwali.
Ik ga naar Open Hand met Dhiraj waar ik de nieuwe manager tref die zondag ook op de community lunch waren. Ze spreken me aan dat ze me graag willen spreken ivm Dhiraj zijn sollicitatie en de onrust onder een aantal personeelsleden over zijn situatie. Van mij zouden ze graag het verhaal horen omdat ik er zo nauw bij betrokken ben. Aangezien het nu super druk is spreken we rond 17 uur af. We zien wel hoe het dan is. Dhiraj moet weg en ik bestel een heerlijke aardappelsalade, waar ik volgens de bediende 30 minuten op moet wachten maar wat achteraf ongeveer 1,5 uur werd na verschillende malen vragen.
Ik ga tussendoor nog wel even terug naar mijn appartement en werk mijn dagboek even bij. Ik ga ook nog even langs Megha om haar foto's van de telefoon op haar computer over te zetten. Zo rond 17 uur ben ik dan weer bij
Open hand voor het gesprek met Johan en Belinda, het nieuwe managers koppel uit Zuid Afrika. Het is nog steeds druk vooral met Indiase gasten dus we gaan naar het dak waar de ruimte is om vrij te kletsen. Ik vertel wat ik weet van de situatie rondom Dhiraj en geef hun aan dat ik het jammer vind dat wat er gebeurt is hem nu belemmert in het krijgen van den baan. Hij verdient volgens mij best een kans. Johan en Belinda geven aan dat ze met de andere staf mensen niks te maken hebben en hun eigen pad volgen hierin. En ze geven me aan dat ze hem per woensdag aan willen nemen voor de verkoop van de produkten die ze verkopen en daarnaast in de bediening. Nou dat zou geweldig zijn. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Verder vragen ze mij om hem te begeleiden hierin omdat ze weten dat hij erg veel respect voor mij heeft. Ik ben dan zo een beetje zijn buddie, nou dat lijkt me prima. Ik ga beneden nog even zitten om wat te eten en dan is er al iets wat me al eerder opgevallen is. Ik heb er 45 minuten gezeten zonder dat er iemand bij me kwam om te vragen of ik iets wilde bestellen. Toen kwam Chandu langs met een bestelling dus die schoot ik aan of ik wat mocht bestellen. Nou dat kon natuurlijk wel. Er zaten nog wat mensen bij me die na verkoop van tijd weg gingen en waarbij nogal wat glaswerk en borden bleven staan en ook dat viel me al eerder op niemand haalt iets weg. Ze komen met bestellingen langs en lopen weer met lege handen terug naar de keuken. Dit zal ik zeker nog wel een keer met Johan en Belinda bespreken. Als ik weg wil tref ik Baba Govinda en Tom, de Ier, nog eventje en we kletsen nog even met elkaar Omdat het ondertussen al laat is en ik best nog wel een stukje moet lopen pak ik toch een fietsriksja. Terug in mijn huis klets ik nog even bij met Gerda en dan ga ik rond 23 uur even met mijn moeder Skypen.

• 08 November 2016 - 13:52

Angelique:

wat goed om te horen (lezen) dat Dhiraj de baan heeft gekregen! ben heel erg blij voor hem. hoop dat hij er ook heel blij mee is en dat het goed gaat verlopen. fijn ook dat de nieuwe managers eerst hun oor bij jou te luister leggen ipv op verhalen af te gaan. succes Dhiraj!