Let's Party - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Let's Party - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Let's Party

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

09 November 2016 | India, Benares

Gisteravond kregen we het nieuws te horen dat Moodi de 1000 en 500 rs biljetten om middernacht ongeldig ging verklaren. Natuurlijk voor iedereen te kort dag om hier nog iets mee te doen. Vanmorgen op Facebook natuurlijk trending topic in India. Wij maken ons er maar niet al teveel zorgen hierover. We zullen wel zien wat er allemaal gaat gebeuren. Ik ben er al vroeg uit want om 8.30 uur is er bijbel meditatie in Tree Ashram. Ik hoef gelukkig maar 10 minuten te lopen en dan ben ik er al. Leena het Nederlandse meisje zou ook komen maar als ik er aankom zie ik haar nog niet. Toch blijkt ze er al te zijn ze was een uur te vroeg....... dus ze haalde Ute uit bed, die schrok en dacht dat ze zich verslapen had. De. Einde meiden uit Amerika die er ook wonen waren er natuurlijk ook, de ene, Lindsey was jarig dus ik feliciteer haar alvast. Baba Govinda komt ook nog opdagen dus al met al zijn we met maar 6 mensen. Na de medicatie die over John 1 gaat, is er koffie en thee met wat lekkers. Daarna loop ik met Leena naar ons huis om haar dat te laten zien. Gerda is nog thuis maar die gaat even naar het ziekenhuis om naar haar arm te laten kijken. Ze is een paar weken geleden gevallen met de fiets en blijft er last van houden.
Wij lopen naar Open Hand cafe en gaan eerst even langs Diva Dyjoti om spullen af te geven. Dhiraj is in Open Hand en hij is goed te pas, hij went eindelijk een beetje aan het lange werkritme. Leena komt heel veel spullen voor kinderen bij Open Hand. Ik spreek met de managers af dat ik mijn consumpties op laat schrijven en als ik rond 1000 rs heb dan betaal ik met een oud biljet, dat is top geregeld. Ze hebben zelf helemaal geen geld meer om de voorraad aan te vullen dus dat gaat ook nog wel problemen geven met wat je wel en niet kunt bestellen.

Dan gaan we richting Lanka lopen, we hebben een afspraak met Aradhana bij Flavours cafe, ik laat Leena nog wat adresjes zien onderweg.
Vooraf vraag ik maar of ze nog oud geld aannemen en ja hoor dat kan als ik maar niet al teveel geld terug moet hebben als wisselgeld. We zullen het wel zien. Ik neem een heerlijke pizza met een smoothie. Aradhana wil pasta carbonara, een bijzondere keuze maar ze vindt het lekker.
Ik moet 540 rs stalen maar dat kan hij niet wisselen, ik betaal Leena haar eten erbij 760 rs kan hij wel wisselen dan reken ik wel met Leena af.
Daarna terug per riksja en Aradhana op de fiets naar ons huis, wat drinken en snacken.Gerda komt terug ziekenhuis, geen breuk gelukkig is arm waar ze last van heeft.
Pillen en zalf smeren en over 10 dagen terug komen en een nota.
Het Ziekenhuis wilde ook geen 1000 rs aannemen terwijl ze dit volgens de kranten wel verplicht zijn. Enkele instanties moeten ze blijven aannemen. Maar het ziekenhuis geeft aan dat ze over 10 dagen alles maar in 1 x moet betalen.
Nog even kletsen met Aradhana. Afspraak gemaakt om vrijdag middag over de ghats te lopen en te fotograferen samen met Leena die is er dan nog.
Aradhana een powerbank gegeven als oplader van haar telefoon, ze heeft vaak geen stroom in het huisje. Verder nog een ketting, I love you till the moon And back deze vond ze ook erg leuk en wat armbandjes en speldjes voor in het haar. Dus ze is weer lekker verwend.

Daarna gaat Aradhana naar huis rond 16.30 uur anders is ze niet voor donker thuis

Wij gaan rond 17 richting tree Ashram, onderweg koopt Leena chocolade
Ik heb klompjes en een kaartje uit Rome als cadeautje voor de jarige Lindsey

Het is Heel mooi versierd met lampjes en muziek, super Gezellig.
Er is heerlijk eten: Eten lasagne, sla, butter naan en natuurlijk heerlijke cake als toetje met koffie en thee.

We hebben Vreselijk gelachen over Trump en de Moodi geld aktie, Tom heeft super humor en ook Baba Govinda kan er wat van.
Zo rond 21 uur gaan we richting huis, heerlijk dichtbij.
Tom brengt Leena naar Lanka omdat ze niet weet waar haar hotel is, erg lief van hem.
Thuis gekomen nog even mijn Dagboek bijschrijven en met mem Skypen en de batterijen voor morgen opladen, dan heerlijk de oogjes dicht.

• 16 November 2016 - 10:37

Angelique:

Wat een toestand met dat geld.
    Hopelijk valt het allemaal nog een beetje mee