Yummie massage tijd - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Yummie massage tijd - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Yummie massage tijd

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 November 2016 | India, Benares

Vanmorgen rustig aan gedaan omdat er geen afspraken staan gepland op de scholen. Thuis heerlijk ontbeten en daarna ben ik naar Aum cafe gelopen omdat ik een afspraak had voor een heerlijke massage van Kriti. Ik loop met naar naar het huis van Shivani de eigenaresse van Aum en onderweg komen we haar tegen. We wisselen nog even wat dingen uit en dan is het tijd voor een uur echte ontspanning. Kriti doet de massage echt goed en het is jammer dat ze straks weg gaat. Ze gaat trouwen en dan ga je in het huis van de man wonen en zoals ik van haar begreep woont die ergens op het platteland. Ze spreekt niet zo goed Engels dus het zou nog anders kunnen zijn. Na de massage staat er een glas water en wat nootjes voor me klaar. Dan lopen we terug naar Aum. Ondertussen is de geldautomaat blijkbaar open gegaan want daar staat me toch een rij voor.....
Terug ben Aum cafe tref ik daaf Lena nog die daar haar laatste lunch met Ute en Irma de krasse 81 jarige Nederlandse gebruikt. Ik had met een Belgische dame afgesproken die ik zou laten zien waar Tree Ashram is maar ze komt niet opdagen. Ik neem daarom nog een Veganburger, een heerlijke vegetarische burger met een verfrissende lemon-quenca. Ik ga daarna langs Banti maar die heeft vannacht door de baby slecht geslapen en is dus niet erg spraakzaam. Ik moet voor het omwisselen van mijn oude ongeldige geld een kopie van mijn paspoort hebben die ga ik even laten maken en dan kijk ik straks even hoe het er vijfde bank uitziet qua rij...... de man in net kopiërwinkeltje maakt voor mij 2 kopieën en probeert me dan een poot uit te trekken. Ik geef hem 10 rs en hij wil nog 10 rs. Maar dat gaat hem niet lukken. Ik vertel hem dat ik hier altijd kom bij zijn dochter en dat een kopie 2 rs kost. Dus 2x passport en 2x visa is 8rs dus 10 rs is genoeg. En ik loop weg. Hij roept me nog even na dat hij ook kleermaker is maar dat weet ik maar ik zal nooit mijn kleren bij hem laten maken. Ik doe een poging om geld te wisselen gij de State Bank maar er staan lange rijen en ook de toeristenrij is mega lang dus morgen maar weer kijken. Een oud mannetje spreekt me aan dat hij geen geld heeft voor een kopje thee dus ik geef hem 20 rs voor thee met koekjes. Mijn goede daad voor vandaag zit er weer op.
Dan richting open hand onderweg kom ik langs de oude doktor die onder Tiwari guesthouse zijn praktijk heeft. Met hem de geldproblemen maar eens even besproken. Hij neemt voor de massage nog wel oud geld aan.
Dan ga ik verder richting open hand. Ik bestel ondanks dat het al lang middag is een Ginger-Chili-Wake-up drankje bij Dhiraj.
Nou en of ik er wakker van werd pfff zeg wat een pittige deze keer. Volgens hem heeft hij er niks meer in gedaan maar het kan zijn dat de pepers wat sterker zijn, nou dat kun je wel zeggen, maar hij is heerlijk. Ik neem ook nog even een latte en dan komt Gerda ook binnen. We kletsen samen nog wat en na open hand gaan we richting de kleermaker voor Gerda haar jurk voor de bruiloft. Er moet van alles aan de jurk vermaakt worden en toegevoegd worden, kant erop etc etc maar de man zegt het allemaal te begrijpen. We zullen het zien over een paar dagen. Als we terug lopen komt Dhiraj net langs die is vrij. We spreken met hem af dat hij straks komt eten. We maken pasta niet helemaal zijn ding maar we zullen zien. Onderweg kopen we nog tomaten, uien, limoenen en aardappels. Ik ga voor morgen een aardappelsalade maken. Lekker fris en eens wat anders. Terug bij huis gaan we koken. Ik snij alvast alle groeten klein. Het is een hoop werk hier omdat je niet alles heb aan mesjes,plankjes etc dus je bent even bezig.
We hebben in de diepvries een soort kippen vlees wat we erdoor kunnen doen.
Dhiraj komt ook binnen en we baan onze nieuwe zitkamer nu maar eens gebruiken. We hebben sinds donderdag 2 kamers extra tot onze beschikking en daar hebben we onze gezamenlijke zitkamer van gemaakt zodat je niet altijd op je slaapkamer hoeft te hangen.
We kletsen gezellig en al gauw is het weer laat en moet Dhiraj nog richting huis. Mijn moeder is er vanavond niet dus geen Skype maar wel even mijn dagboek bijwerken. Daar heerlijk slapen in mijn frisse bedje met schoon beddengoed zzzzzzzz trusten

• 16 November 2016 - 14:02

Angelique:

ik was al bang dat je het te druk voor de massages zou hebben!