Yummie massage tijd - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Yummie massage tijd - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Yummie massage tijd

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 November 2016 | India, Benares


Vanmorgen rustig aan gedaan omdat er geen afspraken staan gepland op de scholen. Thuis heerlijk ontbeten en daarna ben ik naar Aum cafe gelopen omdat ik een afspraak had voor een heerlijke massage van Kriti. Ik loop met naar naar het huis van Shivani de eigenaresse van Aum en onderweg komen we haar tegen. We wisselen nog even wat dingen uit en dan is het tijd voor een uur echte ontspanning. Kriti doet de massage echt goed en het is jammer dat ze straks weg gaat. Ze gaat trouwen en dan ga je in het huis van de man wonen en zoals ik van haar begreep woont die ergens op het platteland. Ze spreekt niet zo goed Engels dus het zou nog anders kunnen zijn. Na de massage staat er een glas water en wat nootjes voor me klaar. Dan lopen we terug naar Aum. Ondertussen is de geldautomaat blijkbaar open gegaan want daar staat me toch een rij voor.....
Terug ben Aum cafe tref ik daaf Lena nog die daar haar laatste lunch met Ute en Irma de krasse 81 jarige Nederlandse gebruikt. Ik had met een Belgische dame afgesproken die ik zou laten zien waar Tree Ashram is maar ze komt niet opdagen. Ik neem daarom nog een Veganburger, een heerlijke vegetarische burger met een verfrissende lemon-quenca. Ik ga daarna langs Banti maar die heeft vannacht door de baby slecht geslapen en is dus niet erg spraakzaam. Ik moet voor het omwisselen van mijn oude ongeldige geld een kopie van mijn paspoort hebben die ga ik even laten maken en dan kijk ik straks even hoe het er vijfde bank uitziet qua rij...... de man in net kopiërwinkeltje maakt voor mij 2 kopieën en probeert me dan een poot uit te trekken. Ik geef hem 10 rs en hij wil nog 10 rs. Maar dat gaat hem niet lukken. Ik vertel hem dat ik hier altijd kom bij zijn dochter en dat een kopie 2 rs kost. Dus 2x passport en 2x visa is 8rs dus 10 rs is genoeg. En ik loop weg. Hij roept me nog even na dat hij ook kleermaker is maar dat weet ik maar ik zal nooit mijn kleren bij hem laten maken. Ik doe een poging om geld te wisselen gij de State Bank maar er staan lange rijen en ook de toeristenrij is mega lang dus morgen maar weer kijken. Een oud mannetje spreekt me aan dat hij geen geld heeft voor een kopje thee dus ik geef hem 20 rs voor thee met koekjes. Mijn goede daad voor vandaag zit er weer op.
Dan richting open hand onderweg kom ik langs de oude doktor die onder Tiwari guesthouse zijn praktijk heeft. Met hem de geldproblemen maar eens even besproken. Hij neemt voor de massage nog wel oud geld aan.
Dan ga ik verder richting open hand. Ik bestel ondanks dat het al lang middag is een Ginger-Chili-Wake-up drankje bij Dhiraj.
Nou en of ik er wakker van werd pfff zeg wat een pittige deze keer. Volgens hem heeft hij er niks meer in gedaan maar het kan zijn dat de pepers wat sterker zijn, nou dat kun je wel zeggen, maar hij is heerlijk. Ik neem ook nog even een latte en dan komt Gerda ook binnen. We kletsen samen nog wat en na open hand gaan we richting de kleermaker voor Gerda haar jurk voor de bruiloft. Er moet van alles aan de jurk vermaakt worden en toegevoegd worden, kant erop etc etc maar de man zegt het allemaal te begrijpen. We zullen het zien over een paar dagen. Als we terug lopen komt Dhiraj net langs die is vrij. We spreken met hem af dat hij straks komt eten. We maken pasta niet helemaal zijn ding maar we zullen zien. Onderweg kopen we nog tomaten, uien, limoenen en aardappels. Ik ga voor morgen een aardappelsalade maken. Lekker fris en eens wat anders. Terug bij huis gaan we koken. Ik snij alvast alle groeten klein. Het is een hoop werk hier omdat je niet alles heb aan mesjes,plankjes etc dus je bent even bezig.
We hebben in de diepvries een soort kippen vlees wat we erdoor kunnen doen.
Dhiraj komt ook binnen en we baan onze nieuwe zitkamer nu maar eens gebruiken. We hebben sinds donderdag 2 kamers extra tot onze beschikking en daar hebben we onze gezamenlijke zitkamer van gemaakt zodat je niet altijd op je slaapkamer hoeft te hangen.
We kletsen gezellig en al gauw is het weer laat en moet Dhiraj nog richting huis. Mijn moeder is er vanavond niet dus geen Skype maar wel even mijn dagboek bijwerken. Daar heerlijk slapen in mijn frisse bedje met schoon beddengoed zzzzzzzz trusten

  • 16 November 2016 - 14:02

    Angelique:

    ik was al bang dat je het te druk voor de massages zou hebben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 202607

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: