Eindelijk weer wat geld pffff - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Eindelijk weer wat geld pffff - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer wat geld pffff

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

13 November 2016 | India, Benares

Vanmorgen was ik vroeg op omdat ik nog maar weer een poging ga wagen om mijn oude, ongeldig geld om te wisselen bij een bank. Ik ben dan ook vroeg bij de State Bank of India maar pffff wat een rij zeg. Ze hebben de hekken nu dicht en laten mensen mondjesmaat binnen. Er staat een rij voor dames, een voor toeristen en een voor de rest dus voor de mannen. Ik heb er niet veel zin aan maar sluit me toch maar aan bij de andere toeristen. Er wordt vreselijk gedrongen en geduwd en het is eeg heet buiten. Als de hekken een stukje opengaan wordt het nog erger en vooral de Indiase dames zijn vreselijk. Ze schreeuwen en tieren en ze zijn super agressief. Helaas kom ik niet bij de groep die binnen kan worden gelaten dus dat is nog een ronde wachten. Het wordt wel heter ook doordat ik nu vooraan sta en redelijk platgedrukt wordt door de mensenmassa. Maar bij de volgende ronde ben ik erbij en kan ik naar binnen. Eerst een formulier zien te vinden wat je met een kopie van het paspoort en het geld samen in moet leveren. Dan zijn er diverse rijen maar er wordt niet duidelijk waar je moet gaan staan. Ik ga maar in de langste damesrij staan waar ook de meeste vrouwelijke toeristen staan. Af en toe probeert er nog een Indiase vrouw voor te dringen met een zielig verhaal, rugpijn, alleen 500 rs wisselen etc etc. Maar er komt genoeg commentaar van de andere dames en de politie agente is ook niet mals en beveelt haar achter aan te sluiten. Het duurt al met al nog een uur voor ik aan de beurt bent maar dan eindelijk kan ik mijn 3000 oude rs omruilen voor 100 biljetten. Dus ik heb weer wat adem. . Nog niet genoeg want we moeten de huur en de schoonmaak en wasvrouw nog betalen maar dat zien we dan wel weer. We hopen nog steeds dat de ATM weer open gaat. Je kunt daar waarschijnlijk ook niet veel uit halen maar beter iets dan niets. Ik Loo die t even door naar Mega. De baby Krihnav is niet goed te pas vandaag hij huilt heel erg veel.
Vanaf Megha ga ik door naar Tree Ashram waar vandaag heel veel mensen zijn. De lunch is weer heerlijk. Dhiraj komt rechtstreeks en gaat na de lunch Aradhana thuis ophalen. Gwen gaat met mij mee om mijn huis te zien. Ze vind het een super mooi plekje.
Dhiraj, chandu, kaushal en Aradhana komen bij mij koken en als ze binnenkomen gaat Gwen naar huis. Ik had Tom ook uitgenodigd of eigenlijk nodige hij zichzelf uit....
Ze gaan eerst boodschappen doen om alles wat ze nodig zijn te halen, ik geef ze geld mee. Ze willen Maggi eten, ik vind dat niks maar volgens Chandu is die van hem wel lekker, we zullen zien.
Tom komt en neemt een fles tumbs up en sprite mee en die gaan er wel in.
Het eten is goed en Se kletsen nog even gezellig na.
Dan moeten ze vertrekken want Aradhana moet nog naar huis gebracht worden en die woont best ver.
Ik ga nog even met Mem Skypen.
Vanavond slaap ik hier alleen omdat Gerda bij de familie elders is.


  • 16 November 2016 - 14:06

    Angelique:

    wat een toestand is dat met het geld.
    tot nog toe zijn we hier dan wel erg verwend.
    het is hier niet heet, maar het leek wel of er vanmorgen warm water uit de hemel kwam, na een paar kouden dagen toch ook wel weer fijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 203101

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: