Eindelijk weer wat geld pffff - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Eindelijk weer wat geld pffff - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer wat geld pffff

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

13 November 2016 | India, Benares

Vanmorgen was ik vroeg op omdat ik nog maar weer een poging ga wagen om mijn oude, ongeldig geld om te wisselen bij een bank. Ik ben dan ook vroeg bij de State Bank of India maar pffff wat een rij zeg. Ze hebben de hekken nu dicht en laten mensen mondjesmaat binnen. Er staat een rij voor dames, een voor toeristen en een voor de rest dus voor de mannen. Ik heb er niet veel zin aan maar sluit me toch maar aan bij de andere toeristen. Er wordt vreselijk gedrongen en geduwd en het is eeg heet buiten. Als de hekken een stukje opengaan wordt het nog erger en vooral de Indiase dames zijn vreselijk. Ze schreeuwen en tieren en ze zijn super agressief. Helaas kom ik niet bij de groep die binnen kan worden gelaten dus dat is nog een ronde wachten. Het wordt wel heter ook doordat ik nu vooraan sta en redelijk platgedrukt wordt door de mensenmassa. Maar bij de volgende ronde ben ik erbij en kan ik naar binnen. Eerst een formulier zien te vinden wat je met een kopie van het paspoort en het geld samen in moet leveren. Dan zijn er diverse rijen maar er wordt niet duidelijk waar je moet gaan staan. Ik ga maar in de langste damesrij staan waar ook de meeste vrouwelijke toeristen staan. Af en toe probeert er nog een Indiase vrouw voor te dringen met een zielig verhaal, rugpijn, alleen 500 rs wisselen etc etc. Maar er komt genoeg commentaar van de andere dames en de politie agente is ook niet mals en beveelt haar achter aan te sluiten. Het duurt al met al nog een uur voor ik aan de beurt bent maar dan eindelijk kan ik mijn 3000 oude rs omruilen voor 100 biljetten. Dus ik heb weer wat adem. . Nog niet genoeg want we moeten de huur en de schoonmaak en wasvrouw nog betalen maar dat zien we dan wel weer. We hopen nog steeds dat de ATM weer open gaat. Je kunt daar waarschijnlijk ook niet veel uit halen maar beter iets dan niets. Ik Loo die t even door naar Mega. De baby Krihnav is niet goed te pas vandaag hij huilt heel erg veel.
Vanaf Megha ga ik door naar Tree Ashram waar vandaag heel veel mensen zijn. De lunch is weer heerlijk. Dhiraj komt rechtstreeks en gaat na de lunch Aradhana thuis ophalen. Gwen gaat met mij mee om mijn huis te zien. Ze vind het een super mooi plekje.
Dhiraj, chandu, kaushal en Aradhana komen bij mij koken en als ze binnenkomen gaat Gwen naar huis. Ik had Tom ook uitgenodigd of eigenlijk nodige hij zichzelf uit....
Ze gaan eerst boodschappen doen om alles wat ze nodig zijn te halen, ik geef ze geld mee. Ze willen Maggi eten, ik vind dat niks maar volgens Chandu is die van hem wel lekker, we zullen zien.
Tom komt en neemt een fles tumbs up en sprite mee en die gaan er wel in.
Het eten is goed en Se kletsen nog even gezellig na.
Dan moeten ze vertrekken want Aradhana moet nog naar huis gebracht worden en die woont best ver.
Ik ga nog even met Mem Skypen.
Vanavond slaap ik hier alleen omdat Gerda bij de familie elders is.

• 16 November 2016 - 14:06

Angelique:

wat een toestand is dat met het geld.
    tot nog toe zijn we hier dan wel erg verwend.
    het is hier niet heet, maar het leek wel of er vanmorgen warm water uit de hemel kwam, na een paar kouden dagen toch ook wel weer fijn.