Een heerlijk dagje - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Een heerlijk dagje - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Een heerlijk dagje

Door: Petra van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

08 Maart 2013 | India, Benares

Vanmorgen zelfs uitgeslapen op het spijkerbed, dus je kunt wel zeggen dat alles gaat wennen. Verder went ook de koude douche elke morgen hoewel ik nog steeds stukje bij beetje er onder stap, vinger voor vinger om zo maar te zeggen. Op mijn gemak ben ik toen naar Assi Ghat gelopen om de Sparsa te bezoeken om mijn gezondheidsprogramma door te spreken http://www.sparsa.co.in/
Helaas kon ik geen intake krijgen omdat ik 1 kopje thee had gedronken, je moet volkomen nuchter zijn om met de arts alles te regelen dus morgen vroeg ga ik in de herkansing. Maar dat neemt niet weg dat ik natuurlijk geen massage kan doen......en ik heb dan ook een heerlijk olie massage full body gedaan van een uur, genieten en wat erg lekker was....ze hebben hier een warme douche, dat is natuurlijk ook de reden dat ik een dertig dagen pakket ga nemen hahahaha. Ik heb dus lekker lang gebruik van de douche gemaakt en de mensen zullen wel denken, jeetje wat heeft dat mens veel tijd nodig maar dat kan me helemaal niets schelen. Ondertussen heb ik ook een USB stick naar de fotozaak gebracht om foto's voor de heilige mannen af te laten drukken dan kan ik die morgen uitdelen, zoals beloofd. Bij de fotozaak dachten ze me een poot uit te kunnen trekken maar ja ik weet ondertussen wel beter dus dat is ze niet gelukt. Na deze onderbreking ga ik maar eens ontbijten, ondertussen bijna brunchen bij Open Hand Cafe http://www.openhand.in/open-hand-cafes/varanasi/ en ik trakteer mezelf op een heerlijk bak Curd (yoghurt) met muesli en fruit een echte tractatie.
Eleanor meld me op skype dat ze mijn richting opkomt dan kunnen we samen nog even een bakkie doen voor de lessen weer beginnen.
We drinken samen nog wat en dan gaan we terug naar kantoor om de les te beginnen van deze dag. Ik ga nog even langs de fotozaak omdat de foto's een uur geleden al klaar waren maar ja this is India, er liggen inderdaad een aantal foto's maar hij is gewoon 18 stuks vergeten Grrrr, tot 10 tellen Petra dit is India en ja hoor ik wind me totaal niet op. Ready in 5 minutes madam.....dat worden er waarschijnlijk 15 minuten maar dan red ik het nog net op tijd terug te zijn. Ik neem de foto's na 20 minuten maar mee als een groot blad waar de foto's nog vanaf geknipt moeten wordem, een mooi klusje voor vanavond. Dan als de drommel een Riksja zoeken en terug. Gelukkig hebben we het verkeer mee en ben ik nog echt wel op tijd. Met de tweede groep kinderen gaan we ook naar het park om golfballen foto's te maken. We hebben weer veel bekijks van lokale mensen die vragen wie we zijn en wat we doen. Ook moeten we weer met iedereen op de foto hahah, we worden nog een keer beroemd hier. Na de les terug naar kantoor en Samosa's eten en Indiaase thee drinken met de kids altijd gezellig. Ze gaan om de beurt weer achter de computer voor Facebook. Zo rond 19.00 uur is het rust en hebben we tijd voor onszelf. Dus tijd voor een bakkie en de mail afwerken
Zo meteen nog even zien of ik kan skypen maar een tijdsverschil van +4,5 uur is wel iets waar ik rekening mee moet houden.

bedankt iedereen voor de berichtjes op FB, Twitter of via deze blog

Namaste uit India
Petra

  • 08 Maart 2013 - 18:28

    Peet & Liel:

    Leuk begin van de dag met een massage...dus morgen nuchter er naartoe! Máár Petra, niet teveel "knoeien" met het (warme) water daar...anders geven ze je na een paar dagen tóch nog koud water!!!!
    Geniet ze!
    groetjes

  • 09 Maart 2013 - 10:24

    Hillie Waning Vos:

    Hallo Petra,

    je hebt het daar beter voor elkaar dan hier. Het is hier koud en nat en ze voorspellen hier sneeuw en vorst voor de aankomende week. Dus kun je daar beter laten verwennen. Gisteren zelf met 140 kinderen op de foto met onze spandoek. Misschien nog een ideetje voor volgend jaar als je terug gaat.

    Gr Hillie

  • 11 Maart 2013 - 19:30

    Evelyn:

    Ha die Petra!

    op de een of andere manier heb ik je eerste berichten niet gekregen dus zie nog maar net dat je weer weg bent. En wat een leuke reis ben je aan het maken met een erg leuk doel! Leuk en inspirerend project waar je bij betrokken bent. Ik wens je veel succes ermee en ik verheug me op je berichten!!liefs van Eef

  • 14 Maart 2013 - 14:40

    Angelique:

    Dus je pakt je oude gewonten gewoon weer op in India.
    Leuk hoor.
    De massages die je daar uit laat voeren zullen wel weer in de schaduw staan qua prijs vergeleken met hier in Nld.
    Gelukkig lees ik dat ej geduld ook daar wel op de proef gesteld wordt.

    Veel plezier.

    Groet Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

iedereen die wil kan meereizen via mijn reisdagboek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 202296

Voorgaande reizen:

19 Januari 2023 - 09 April 2023

Back to Benares

04 Oktober 2022 - 05 December 2022

De terugkeer na 2,5 jaar COVID in Nederland

21 Januari 2020 - 01 April 2020

Na de feestdagen terug naar huis

07 Oktober 2019 - 08 December 2019

Oktober 2019 terug naar Benares

01 Februari 2019 - 07 April 2019

Eindelijk mag ik weer terug naar mijn India

09 Oktober 2018 - 10 December 2018

Terug naar mijn tweede vaderland

29 Januari 2018 - 29 Maart 2018

Chances 4 Children India op werkbezoek

08 Oktober 2017 - 06 December 2017

Chances 4 Children India

28 Oktober 2016 - 02 December 2016

reis met een missie

26 Januari 2016 - 26 Februari 2016

Terug naar mijn tweede vaderland en mijn familie.

30 Augustus 2014 - 05 November 2014

Back home to MY Varanasi

01 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Varanasi India voor Fairmail

02 Maart 2013 - 02 Mei 2013

Long time volunteer in Varanasi, India

31 Maart 2012 - 21 April 2012

Vrijwilligersreis straatkinderen in India

15 September 2011 - 07 Oktober 2011

Afrika's best bewaarde geheim, een festivalreis

05 November 2010 - 27 November 2010

Rondreis Zuid India

29 Juni 2010 - 08 Juli 2010

Ayurvedische kuurreis naar Kerala India

05 Oktober 2009 - 28 Oktober 2009

Terug naar India

30 November -0001 - 30 November -0001

Ladakh, Praag, Beijing, Equador en Bonaire

Landen bezocht: