Happy Birthday - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu Happy Birthday - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

Happy Birthday

Door: petra vsn der wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

15 Maart 2013 | India, Benares

Gisteren en vandaag stonden bij de lessen van Faimail helemaal in het teken van verjaardagskaarten. Dit viel mooi samen met de verjaardag van Sadhya vandaag. We hadden voor de opdracht een mooie taart gehaald bij de echte bakker. Je moet alleen wel een beetje oppassen welke taart je hier neemt want ze zijn hier anders met taarten maken dan bij ons. En aangezien de taart gebruikt wordt voor een verjaardagskaart te verkopen in Europa hebben we de meest eenvoudige maar uitgezocht. De Indiers zijn super zoetekouwen en de taarten zijn dan ook mierzoet en opgemaakt met heel veel creme die nog zoeter is dan de taart zelf. De twee groepen kinderen hebben eerst met elkaar foto's gemaakt van de taart. Dit was ook een leuke test om te kijken hoe ze kunnen samenwerken aan een gezamenlijk project want meestal zijn ze individueel bezig. Maar ik kan alleen maar zeggen dat het prima ging zo met elkaar. Misschien was de drijfveer ook wel dat we na de les de taart met elkaar op gingen eten, hahaha. Want ze hebben na de lessen heerlijk gesmuld dat wel. Vandaag was de verjaardag van Sadhya, die 17 is geworden. We hadden vanavond bij Dhiraj op het dak thuis een feestje. Het was superdruk met kids in ellerlei maten en sooren en natuurlijk waren ook alle fairmail kids aanwezig. Er was muziek en er werd volop gedanst. Het moment van de avond is de TAART, die wordt met groot ceremonieel naar boven gebracht, van ECHTE kaarsjes voorzien en dan worden deze door de jarige aangestoken. Op het moment dat ze ze uitblaast is het de gewoonte dat ale ballonnen die er hangen lek gerprikt worden dus het is me een kabaal. Sandhya gaat naar een aantal mensen om hun van taart te voorzien en ik was een van de gelukkigen.Dan gaat de taart weer naar elders en later komen ze boven met bordjes voor elke gasten me daarop, ja het is een vreemde combi ik weet het, taart,een snoepje, een koekje, twee samosa's, een soort studentenhaver en we krijgen een bakje met een rijstprutje, erg lekker. De combi is alleen een beetje vreemd. We hebben ondertussen heeel veeeel dorst gekregen en gelukkig zien we de 2 liter flessen pepsi aankomen. Zo rond 9.30 uur gaan we terug want anders heeft de huisbaas de poort afgesloten en komen we er niet meer in. Eind van een geslaagde avond

groetjes en tot horens Petra

ps foto's volgen nog maar het opladen gaat zo langzaam en tussndoor valt de stroom vaak uit waardoor het niet lukt.

• 15 Maart 2013 - 19:29

Gertrud Struik:

Hoi Petra,

Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Echt heel relaxed daar als het allemaal zo hoor.
    heel wat anders dan hier, maar goed, de levensstandaard is dan ook geheel anders.
    Geniet ervan, fijn weekend en groetjes.

Liefs Gertrud