drukke lesdagen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu drukke lesdagen - Reisverslag uit Benares, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

drukke lesdagen

Door: petra van der wal

Blijf op de hoogte en volg Petra

23 Maart 2013 | India, Benares

Vandaag en gisteren hadden we twee lesdagen waarbij de kinderen nav de foto's gemaakt in februari moesten perfectioneren. Eigenlijk is het zo dat de fotos' van de betreffende maand door de vrijwilliggers worden bekeken en wij geven ze een of twee sterren, dus hoe beter hoe meer sterren. Aan het eind van de maand gaan alle foto's naar Janneke van Fairmail en die kijkt er dan naar en geeft via mail hier commentaar op.
Sommige foto's zijn direct goed en anderen moeten nog een beetje worden aangepast of geheel anders. Elke tiener had wel een foto waar nog aan gewerkt moest worden dus dat hebben we gedaan deze dagen in en rondom kantoor. Het is geweldig om te zien hoe inventief de kinderen zijn om foto's te maken en met wat voor simpele middelen ze een mooie foto kunnen maken. Er zijn ook maar 2 spiegl reflex camera's in gebruik en voor de rest hele simpele eenvoudige compact camera's wel met een manual programma natuurlijk want hier gaat niets op de automaat alles wordt handmatig door de kids ingesteld en dat maakt het voor mij, als regelmatige werker met de auto stand, ook erg bijzonder. Hoe snel ze de sluitertijd ed dat soort dingen kunnen instellen voor een foto.

Natuurlijk heb ik over gisteren ook weer een apenverhaal voor jullie. We waren dus gewoon in en rondom ons kantoor aan het werk en dat wil zeggen de meeste kinderen zoeken het dak op omdat daar de blauwe lucht als achtergrond kan dienen. De assistent manager Dhiraj loopt af en toe uit kantoor ook rond en kwam met een stok naar boven want wat bleek hij kwam van boven binnen in het kantoor en ziet op het aanrecht in onze keuken DE AAP zitten die grote dus die rustig onze fruitmand aan het leeghalen is. Hij heeft hem met een stok verjaagd en even later zien we hem zitten op de rand van ons dak lekker eten van een appel, een banaan en een granaatappel. Je kunt dus echt de deur hier niet open laten staan en aangezien hij weet dat er in de keuken voedsel is en mijn kamer daarnaast is ......................wordt vervolgd denk ik.

Vandaag hebben we ook weer een feestje want Kausal een van de tieners wordt 17 jaar. We hebben hem een horloge gekocht en een doos met zoetigheid daar zijn ze allemaal gek op. Na de les gingen we naar het feest waar ook de vrijwilligers waren van Performers without borders en daar is een nederlands, zelf fries meisje bij Anke. Ze woont nu wel in Engeland maar we hebben vanavond even lekker met elkaar in het nederlands gekletst. Ook wel lekker als je de hele dag engels spreekt, met een engelse roommate en de indiaase mensen. Ze had al een hele stapel Viva's van me gekregen en vond het heerlijk om daarin te bladeren. Het feestje was vooral veel dansen met de jongeren, veel foto's maken, gekke foto's voornamelijk en er was weer van alles te eten. We kregen samosa's, chaumin, een koekje, een snoepje en frisdrank. Alle kids uit de straat waren er ook weer en die vinden het heerlijk om gek te doen met ons.
We gaan op tijd naar huis anders is het hek dicht en morgenvroeg om 6.00 uur hebben we ochtendles, daarna gaan de kids schoonmaken en hebben we een snack en dan................dan gaan we met elkaar alvast HOLI vieren en dat gaat bijzonder worden. Maar daar vertel ik morgen meer over en reken op gekleude foto's want vanmiddag heb ik het gekleurde poeder wat ze hiervoor gebuiken al ingeslagen

groetjes uit India

Petra

• 23 Maart 2013 - 19:18

Peet & Liel:

Hoi Petra

Gezellig al die feestjes!! Leuk dat je nu eindelijk de sprei hebt gevonden,die je wilde hebben....én ik hoop voor je dat die aap je niet meer lastigvalt,máár hij weet nu de weg!!!
    Geniet ze!!!

Groetjes

• 24 Maart 2013 - 11:03

Dayen:

Hoi Petra,

Pas maar op want straks lig je met een aap in bed. Ha, ha. Veel plezier vandaag met het HOLI ??? feest. Ben benieuwd naar je verhaal. Groetjes Dayen

• 27 Maart 2013 - 06:32

Herma:

Heel veel plezier met Holi. Lekker smeren met al die gekleurde poeder. Wat zal je er na de tijd mooi uit zien. Zet daarvan even een foto op deze site

• 05 April 2013 - 16:46

Angelique:

Nederlands gesproken met een meisje uit friesland?