vervolg van mijn reis - Reisverslag uit Trichy, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu vervolg van mijn reis - Reisverslag uit Trichy, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

vervolg van mijn reis

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

08 November 2010 | India, Trichy

Hallo lieve allemaal,

als eerste dank voor jullie lieve berichtjes is altijd leuk om naast alle spam in je hotmail postvak en alle andere ellende ook leuke berichtjes van jullie te ontvangen.

Wij zijn ondertussen alweer wat verder met onze reis. We hadden een reisdag en we hadden gelijk die nacht een cycloon over ons heen gekregen en toen we 's morgens dus in de bus stapten hadden we een vreselijke storm en veel, heel veel regen. Het is de hele dag ook niet meer opgehouden maar ja we zaten toch in de bus voor de volgende etappe naar Pondicherry. Toen we aankwamen aldaar hebben we eerst maar eens gelunched en een beetje gedacht msschien wordt het wel droog......???? Na de lunch was het nog steeds regen alleen gelukkig wel minder dus we zijn toch maar op stap gegaan anders zie je helemaal niets van de stad. Af en toe doken we een winkel in om nog een beetje droog te worden. We vonden ook nog een leuke tente waar we een heerlijke cappucino konden drinken. Pondicherry is van oorsprong frans en dat is een van de lekkere dingen die de fransen hier achter hebben gelaten. Verder merk je het nog aan de naambordjes in het frans en de typische franse huizen.
In de hele stad liggen er overal bomen omver dus ook hier heeft de cycloon huisgehouden. De boulevard is zelf door politie en militairen afgezet. Er staat zelfs een auto van het bomb squad. Ze zullen wel een beetje voorzichtig zijn na de tsunami in 2004 toen zijn hier in de omgeving ongeveer 10.000 mensen verdronken.
We wandelen lekker door de stad en genieten van de omgeving.
Vanmorgen was her gelukkig ander weer droog en erruuuug warm zeg maar rustig heet en vochtig baenauwd. We hebben een lange reisdag gehad waarbij de chauffeur ook niet altijd de weg wist dus ook nogal wat tijd verloren. Onderweg in Thanjavur hebben we het paleis bezocht en een immense tempel, wereld erfgoed, genaamd Brihadishwara een prachtige tempel. We hebben ons heerlijk uitgeleeft op de foto's van alle mooie mensen die daar rondwandelen en ook wij zijn heel veel met de indiers op de foto gevraagd. Ze vinden ons net zo leuk als wij hun.
vanavond waren we erg laat in Trichy maar we zijn snel wezen eten in de Bananaleaf, aanbevolen door de Lonely Planet, en daarna naar de winkel voor voedsel voor morgen in de bus.
Het ineternet cafe ligt om de hoek van het hotel dus daar de rest van de avond maar even doorgebracht om mijn hormail box (240 mails) maar even op te ruimen en mijn dagboek bij te werken.

vanuit een vochtig heet Trichy wens ik jullie alle goeds toe en toe de volgende keer

Petra xxx

• 08 November 2010 - 17:35

Hilde:

Heee Petra,

ben ik eens de eerste, ben nog aan het werk, dus zag je mail verschijnen. Het valt dus nog wel mee met de rijst en zo?? Ik dacht ik mail gelijk maar terug, je bent als het goed is nog achter de computer te vinden.....

hartelijke groeten
    liefs
    Hilde

• 08 November 2010 - 20:03

Anne-Marie:

Hoi Petra!

Leuke verhalen heb je te vertellen. Heb me maar meteen aangemeld zodat je nieuwe reisverslagen niet aan mijn neus voorbij gaan. Veel plezier verder. Lieve groet, Anne-Marie

• 08 November 2010 - 20:43

Dayen:

Hoi buuf,

Zo te lezen, heb je het weer prima naar je zin. Hopelijk heb je een gezellige groep met veel leuke mensen.
    Geniet van je vakantie!! Doeidoei.

Groeten Dayen

• 08 November 2010 - 21:03

Erik:

Je hebt het weer helemaal naar je zin zo te lezen. En weer van die prachtige foto's van mensen gemaakt lees ik. Ben heel benieuwd. Hier in Nederland is een koude wind opgestoken: het begin van de winter ? Dan is het wel "vreemd" dat het bij jou 32 graden is. Dat halen wij in drie dagen opgeteld nog niet ;-).
    Veel plezier nog en wat minder regen,
    groetjes, Erik

• 08 November 2010 - 21:27

Gertrud:

Hoi Petra,

Ondanks de hitte klinkt het goed daar. Veel plezier.

Groet,
    Gertrud

• 09 November 2010 - 07:07

Géke:

Hallo Petra, wat leuk om met je mee te reizen. Ik blijf je volgen, veel plezier.

• 09 November 2010 - 07:51

Arno:

Heeee die Petra !!!

Ik had je nog ff gebeld afgelopen woensdag maar kreegt je voicemail. Dus bij deze alsnog: Een heeeeeele goede vakantie he !!! En ... (hehehe) lekker even "uitwaaien" merk ik als je ik laatste stuk lees haha. Veel plezier daar !

Groeten, Arno

• 09 November 2010 - 21:31

Marije:

Hoi Petra! Nou hier dan nummer 248 ofzo in je mailbox, we zullen zorgen dat ie vol blijft lopen haha. Zo te zien vermaak je je weer prima! Wie weet heb je de dvdspeler niet eens nodig... Geniet lekker van de massage! Ik ben nu al weer jaloers! groetjes, Marije