twee dagen verder..... Madurai - Reisverslag uit Madurai, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu twee dagen verder..... Madurai - Reisverslag uit Madurai, India van Petra Wal - WaarBenJij.nu

twee dagen verder..... Madurai

Door: ¨Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

10 November 2010 | India, Madurai

Lieve allemaal,

alweer hebben we twee dagen achter de rug en die gaan supersnel kan ik jullie zeggen. Gisteren zijn we vertrokken vanuit Trichy en we hebben daarvoor eerst nog een heilige plaats aan de ganges van zuid india bezocht waar je ook rituele wassingen ziet en mensen die zich in deze rivier dompelen als ze ziek zijn, waarschijnlijk om ze beter te laten worden maar volgens mij ben je dan gewoon nog eerder zieker aan het worden gezien het vuile water waar ze zich in dompelen maar ja zolang je maar gelooft in het betere zal het wel op je afkomen.
Daarna hebben we de grootste tempel van Trichy bezocht daar waren we gisteren niet meer aan toe gekomen. Deze tempel bestaat uit 21 torens, gopurams genaamd voor meer info kijk op http://www.travelplanetindia.com/sri-rangam-temple.html
Daarna gingen we per bus naar Madurai waar we na een vertraging omdat de chauffeur het hotel (weer) niet kon vinden zo rond 15.00 uur in het hotel aan. We hebben de koffers gedumpt en zijn direct de stad ingelopen op weg naar de bezienswaardigheid van deze stad en dat is .., hoe kan het ook anders, een tempel.
we moeten op blote voeten door het hele complex lopen gelukkig is het niet zo heet anders is het niet uit te houden op de stenen maar je voelt je wel vies als je daarna weer je vieze voeten in je schoenen doet. Echt een mogelijkheid om het een en ander op te lopen dus maar snel als je weer terug bent in het hotel flink je voeten wassen en daarna ontsmetten met een of ander goedje.
De tempel was echter wel de moeite waard om er met blote voeten rond te hobbelen. We hebbben nog een poosje heerlijk aan de rand van het heilige meer gezeten en alleen maar kijken naar de mensen aan de overkant en zij naar ons ....India is echt een land van kijken en bekeken worden. We hebben ook weer de nodige fotosessies gehad met de Indische families die allemaal met je op foto willen. Heel veel handjes geschud en wel 100x uitgelegd dat we uit Holland komen op de vraag where are you from mister???
Maar wel leuk al die gesprekjes die eigenlijk nergens over gaan maar zo kunnen snelle contacten best leuk zijn.
We moesten om 18.00 uur terug zijn in het hotel omdat we een date hadden in de lobby met wie....jajaja zie het volgende verslag.

groeten en tot de volgende keer en bedankt voor al jullie berichtjes

Liefs Petra

• 10 November 2010 - 14:50

Rene:

Hallo lieve Petra,

Alles goed hier. Gaat mooi. Bij jou ook merk ik.
    Geniet van je reis en te spreken.
    Groet,
    Mede namens je collega's Jeroen, Sabine, Rick, Jeroen en Rene

• 10 November 2010 - 16:45

Petra:

Hallo Petra,
    Wij lezen weer met veel belangstelling jouw belevenissen en zien het volgende verslag met spanning tegemoet met wie jullie een date hebben, met vr. gr. Grietje en Arend